• lillverra

BIM-DECEMBER

Hej

Får man hoppa in här.?

Mensen kom med besked idag tre dagar tidigt.

Min ÄL och mens har verkligen börja strula nu bara för att vi försöker bli gravida. Sjukt störande, tidig ÄL oftast och ibland sen mens, men nu var den tidig..

Nästa BIM är ju osäkert eftersom, jag inte vet om jag kommer ha tidig ÄL men preliminärt är nästa BIM 15/12

• lillverra

Och juste vi är inne på tredje försöket till barn nummer två.

• lillverra

Bajs mens. Vill bara den ska vara över så man kan börja lagra spermier till ÄL hoppas verkligen innerligt att jag får ge min Karl den bästa julklappen ever. Försöker dock inte tänka så mycket utan bara va...

• lillverra
    Testartest skrev 2015-11-18 15:31:32 följande:

Svårt att inte tänka och känna efter...

Jo det är jävligt svårt. Men det är oftast när man slutar tänka och bara kör, som det tar sig.

När vi försökte bli med barn första gången, sluta med tidig abort innan V 8 så tog det oss 13 månader bara för att jag så gärna ville bli gravid.... När jag väl blev gravid så hade hela mitt psyke paja så kunde inte föda ett barn till värden.

2013 då vi inte ena planera att bli gravida tog det tre månader så var jag gravid, helt sjukt. Men var väl för att man inte stressa över att vilja bli gravid.
  • lillverra

Vart får ni progesteron krämen/tabletterna ifrån? Utskrivet eller recept fritt? Är de dyrt.

pannkakan87 skrev 2015-11-18 18:55:09 följande:

Jag har progesteron-kräm hemma också ;)) ska börja med den nu i på fredag tänkte jag. Har äl igår/idag så det blir nog lagom. :) Har inte heller problem med lutealfasen men har hört att progesteronkrämen gör att slemhinnan och gulekroppen växer till sig ordentligt och ger näring till embryot vilket kan motverka missfall. Hoppas!!

Tack för tipset! Då kan jag ta dem utan oro, blir runt 60 mikrogram eller nåt så det är extremt liten dos. Ska du få progesteron-vagitiorier? :)

• lillverra
    sebbejonte skrev 2015-11-19 08:58:02 följande:

Då var mensen över. Provar bisolvonmetoden för o se vad som händer.

Ska se med äl-test när min äl är. Har ingen aning egentligen så börjar med dom på tisdag.

Bisolvonmetoden? När, hur, varför?
  • lillverra

Kanske får testa det om det inte tar sig denna månad.

sebbejonte skrev 2015-11-20 09:15:56 följande:

Råkade hitta en sida som skrev om att man kan ta bisolvon slemlösande hostmedicin från mensens första dag till ägglossningen så ska kvinnans slem bli mer lättgenomträngligt för spermier och mannen skulle ta det så blev spermierna mer lättsimmade oc det skulle kunna hjälpa till att bli gravid.

Finns inga medicinska bevis på att det fungerar men googlar man verkar det vara många som blivit gravida just när dom tagit slemlösande. Slump eller ej, jag provar :)

15 ml om dagen för både kvinnan och mannen från mensens första dag till ägglossning alltså.

• lillverra

Längtar tills man börjar få äl flytningar själv, så man kan hoppas på att det är något super ägg som kan bli befruktat..... Vill ge min man den bästa julklappen ju.

Cfmilla skrev 2015-11-20 11:59:54 följande:

Tror minsann att jag har lite äl flytningar!! Wohoooo... Haha så lycklig! Jag funkar

• lillverra
    Cfmilla skrev 2015-11-20 19:54:55 följande:

Haha ja men precis!!!

???? sjukt drygt att vänta på dock.
  • lillverra

Det är bara befruktningsbart i 24h så så fort som möjligt skulle jag säga.

SamsonS skrev 2015-11-22 12:48:59 följande:

Enligt appen har jag beräknad ÄL 4/12. Min mens slutade för en vecka sen. Igårkväll hade jag sååå ont i magen och började få ÄL flytningar så tog ett test som var negativt. Idag har jag ännu mer flytningar och ont i ryggen, tog ett test nyss, och till min stora förvåning så är det positivt. Testade mer eller mindre varje dag under förra cykeln utan ens en stegring.

Så hur snabbt nu efter positivt test måste vi ha sex? :P

Svar på tråden BIM-DECEMBER