• livias

BIM-DECEMBER

Hej! Hoppar in här, blir 2:a försöket efter missfall, 1:a barnet. Har bim 11 dec

• livias

Jag kom inte heller med på listan :) ifall någon skulle vilja lägga till mig tack! Andra försöket efter mf, första barnet, bim 11 december. Får vi hoppas att det blir lika många plus i denna tråden som i november (ni som var med där vet!:)) Det är vår tur nu<3

• livias
    nepe skrev 2015-11-13 23:50:34 följande:

Hej alla!

Suck.. Nu är jag här också :'( Men kul att se så många aktiva och stöttande! :)

Jag fick mens idag, 8 dagar efter BiM. Har mått så groteskt illa så kunde såklart inte låta bli att få upp hoppet. Men nu är det som det är och försöker se det som en dag närmare nästa ÄL!

För er som inte var med i förra tråden så har vi varit på utredning och fått positiva besked både vad gäller spermier och äggblåsor, livmoder & äggledare. Har inte haft ägglossning på tre månader (tempat och äl-testat) Men hoppas att kroppen ska kunna slappna av nu när jag vet att allt är som det ska. Har på doktorns rådan slutat att både tempa och testa så denna månad blir det freestyle ;D

Önskar alla lycka till!! kram

Åh trist :( Men vad skönt att ni kan slappna av lite nu. Jag har börjat min letrozol kur och ska på vul den 24e. Tempar inte heller, kör mitt digitala äl test runt äl. Funkat bra för mig! Men nu får vi hoppas på en tidig julklapp istället!:)
  • livias
    nepe skrev 2015-11-14 12:49:32 följande:
    Ja det gör vi!! Nu är det vår tur SkrattandeHjärta Är det det första VUL:et?
    Eller hur!:D Nej nej, har gjort flera stycken innan. Nu är det väl till för att se så att jag får äggblåsor och att letrozolen gör jobbet så att säga :) Efter mensen är helt slut blir det varannan dag metoden här hemma! Bra att vi har tråden så man orkar kämpa på:)!
  • livias
    nepe skrev 2015-11-15 21:11:53 följande:
    åh vad spännande!! önskar er alla lycka till! Ja superskönt att vi har tråden. Kör du äl-stickor också eller börjar du direkt mensen är slut? haha! fröken planerare här ;D
    Tack så jättemycket!:) Och detsamma såklart! Haha, nä jag har min cb digitala äl test så nån dag innan beräknad äl (enligt appen) så börjar jag testa. Har prickat in runt två dagar tidigast positivt äl test. Så ett paket med tio stickor räcker ca tre månader för mig då jag inte börjar testa rätt långt in i cykeln. Men du håller dig ifrån äl test helt denna månaden eller?:)
  • livias

Var ett tag sen jag var inne. Hur går det för alla?:) Själv går jag in på mina fertila dagar nu och har troligen äl på fredag enligt min gynekolog. Mätte en äggblåsa på 23mm igår. Så började med äl testen idag.. Men hur hade ni gjort - som sagt troligen äl på fredag och sambon ska iväg och vara borta över natten. Han vill att jag ska försöka komma hem på dagen mitt i jobbet för att inte missa, medan jag hävdar att torsdag kväll och lördag borde räcka. Vi har även lyckats få till det varje dag nu i sex dagar ca. Och kommer säkert mysa till det på söndag också. Så blir ju bara fredag vi missar, på troliga äl dagen. Hmm. Ledsen för långt inlägg men behöver lite råd!:) Hur hade ni gjort?

• livias
    Beebii skrev 2015-11-25 23:53:51 följande:

livias - det borde räcka men eftersom ni inte vet äl dag kan ni lika gärna träffa helt rätt hur länge har ni försökt?

Vi har just gjort första försöket i helgen efter oplanerad graviditet som slutade med mf tyvärr, men nu är vi överens om att försöka skaffa en tredje

Går och känner efter hela tiden... när kan man tidigast testa tror ni?

Jag är på ÄL+5 imorgon

Ja det är nog lika bra att försöka varje dag nu över den fertila perioden. Vi har försökt aktivt i ca fyra månader men detta är andra försöket efter mf. Beklagar verkligen ditt missfall och hoppas att ni får plus om nån vecka här!:)
  • livias
    Smultrontjejen skrev 2015-11-26 07:33:25 följande:

God morgon! BIM -5 Testade nyss. Tolkar det som neg.

Men nyfiken som man är står jag och vrider testet i olika vinklar och ljus. Tar kort och lägger på olika filter och då tycker mig se ett sträck. Men som sagt det ÄR inget färgat sträck som syns egentligen. Får vänta och se. Så spännande.

Spännande!! Håller tummar och tår :) snart går vi in i december - hoppas på många plus!
  • livias
    Fia90 skrev 2015-11-26 13:40:42 följande:

Mensen kom idag tyvärr så nu är det på't igen.

Beräknad ÄL: 13 december
    BIM: 27 december

Funderar på att köpa clearblue ägglossningstester. Någon som använt dem?

Usch för mensen :/ nya tag! Jag har cb digitala äl test och testar ganska nära troligt äl. Så jag kan lätt ha ett paket med tio stickor i i tre månader. Så blir det inte så dyrt:) men har du oregelbunden äl så kanske inte det funkar. Men ett tips bara. Dom är super smidiga:)
  • livias
    kattenlady skrev 2015-11-28 15:01:50 följande:

Hej får jag hoppa in i tråden? Jag är en tjej på 32 år har en son på 3 år och fick i augusti i år en son till han föddes dock stilla i v 36 å nu försöker vi bli gravida igen hade en mens efter avslag sen ägglossning när jag skulle enligt clerblues digitala test månaden efter (förra månaden) fick jag bara blinkande gubbar på testen i 5 dagar sen en tom ring mensen kom en vecka sent å nu enligt alla appar ska jag ha ägglossning igen har fått blinkande gubbar i 5 dagar å nu är dom testen slut har dock köpt stickor som jag testat idag å det är bara ett streck alltså inte minsta tillstymmelse till ägglossning :/ hade dock flytningar mm första dagen med blinkande gubbe som nu avtagit bim 11/12 tror jag... vet inte om min ägglossning kom en vecka sent förra månaden å isåfall kanske gör det igen nu men varför får jag isåfall blinkande gubbe nu isåfall? Har en molande mensvärk fast det hade jag förra månaden oxå i typ 14 dagar innan mensen kom.

Usch, beklagar verkligen! Lycka till nu på era försök. Hoppas att vi får följas åt till healthy graviditeter och att ni kommer igång med äl snart <3
Svar på tråden BIM-DECEMBER