• 8airam8

BIM-DECEMBER

Läget någon till mig på bim den 10 december? Vi gör vårt andra försök då, om än lite halvhjärtat eftersom jag kommer att vara bortrest under själva ägglossningen. Vi får preppa så gott som går innan dess och hålla tummarna för att det räcker till.

• 8airam8

Grinigt. Det närmade sig ägglossning med ökande styrka på lh-testet och därtill äggvitesekret. Fullträff, liksom. Och då får sambon och får feber. Fan. Inte för att vi inte kommer att ligga för den sakens skull, vi är ganska fantastiska på det där, men vad händer med spermierna vid feber mellan 38-39 grader?

• 8airam8

Jag håller givetvis tummarna för att de visst rätt ändå och att leveransen så att säga når mottagaren.

• 8airam8

Nu kör vi! Håller tummarna för att magsjukelarmet som tvagning mig att hämta barnet på skolan idag är falskt och att ja... ni vet... det tar sig nu?

• 8airam8

Tack Glad Jag hyser inga stora förhoppningar denna månad, dock. Sambon febrig och säkert nedsatt kvalitet på varorna s.a.s., och sonen som kom hem på magsjukelarm idag. Får han det inte idag så lär han få det imorgon, det var visst ett barn som kräktes i matsalen. Tvi. 

• 8airam8
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet
    TB1, 1:a barnet, 25:e försöket
    Norrlänning86
    anna90

2/12
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet
    primavolta

4/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet
    Trucker89, 1:a försöket, 1:a barnet
    mininiss
    karrop, 2:a barnet, 4:e försöket
    Beebii, 1:a försöket efter mf, 3:e barnet
    Lizzie09, 4:e försöket efter ma
    Malin 845 

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet
    smulis, 1:a barnet, 1:a försöket

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet
    Angdev, 13:e försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket
    Ang82, 1:a barnet, 9:e försöket. 
    finder, 3:e barnet, 1:a försöket
    Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet
    Maria_87@, 14:e försöket, 1:a barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
    8airam8, 2:a försöket 3:e barnet

9/12
    ejh97
    Lillis26, 4:e försöket efter mf

10/12 
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet
    201405, 3:e försöket
    jossjoss, 3:e försöket 

10-14/12
    albedo, 1:a barnet, 1:a försöket

11/12
    bamboobaby 
    livias, 2:a försöket efter mf, 1:a barnet   
    karinjansson, 7:e försöket, 1:a barnet    
    sebbejonte, 3:e försöket, 3.e barnet 

12/12
    Glittersol, 5:e försöket

13/12
    Mammabertil

14/12 
    Ekoxe, 4:e barnet

14-16/12
    Fian88, 2:a barnet, 3:e försöket efter mf

15/12 
    lillverra, 3:e försöket, 2:a barnet
    mariatheresia, 5:e försöket, 3:e barnet

16/12 
    Symetrical
    HCS, 15:e försöket, 4:e barnet
    annacnummertre

17/12
    babytjejen

18/12
    Min tur, 1.a barnet, 3:e försöket
    Längtar88

19/12 
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x
    Nepe, 1a barnet, 4e försöket
    Vinja, 5:e försöket, 1:a barnet

20/12 
    Miamarina84, 1:a barnet, 14:e försöket

22/12
    SofieKristin, 1:a barnet, 2:a försöket

23/12 
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet
    strongisthenewme, 3:e försöket, 1:a barnet

24/12
    pokonis

26/12
    Mikaelacl
    eg90

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SSK13, 2:a barnet, 1:a försöket efter MA i november
    Crazy catlady
    Flyttade mitt datum till 8 december med utgångspunkt i äl-test.
  • 8airam8

BIM om en vecka och jag har lite trådiga flytningar och ömma bröst och halsbränna from hell. Det sög till långt ned i magen helt plötsligt igår, gick snabbt över. Jag hoppas att jag är med barn och att veckan går snabbt...

• 8airam8
    Längtar88 skrev 2015-12-02 10:28:54 följande:

Ni vettiga, kan ni lugna denna knäppa flicka en gång till.

Min hjärna har fått för sig (igen) att det är nått fel på min kropp och att jag därför har svårt att få barn. Huruvida jag har svårt att få barn eller ej återstår att se. Men de skriker iaf hjärnan till mig. Ofta. Redan innan vi började försöka.

Vaknade upp med Feber känslor idag och halsont så livet är rätt kasst idag redan. Sedan känner jag hugg i vänster äggstock. "Hmmm. Undrar om idag är äl dagen iaf" tänker jag INNAN hjärnan börjar var elak och påpeka att det var vänster sida jag hade ont i när gyn första gången efter massa år av p-piller konstaterade att jag hde äl. Det var även den sidan som spökade hela den korta tiden jag hade spiral. Och när spiralen var kom ut var den sne!

TÄNK OM JAG BARA HAR EN FUNGERANDE ÄGGSTOCK OCH ATT TACK VARE SPIRALEN VAR SNE HAR DEN SLUTAT FUNGERA MED OCH ATT DE GÖR ONT FÖR ATT DET ÄR NÅTT FEL?! Känner ju aldrig höger?! :(

ELLER TÄNK OM DET VAR NÅTT FEL INNAN SOM GYN MISSADE OCH DÄRFÖR BLEV SPIRALEN SNE OXH ATT EFTERSOM DE INTE KOLLAS UPP BLIR JAG STERIL?!

Jag vet att jag är knäpp men gråter verkligen nu.

Lugn nu, knäppa lilla flicka, och gråt inte mer. Alla de där "tänk om" är inget annat än oro, och det är en dålig oro eftersom du inte kan få något svar på dina frågor nu direkt. Försök att vara konstruktiv istället. Gör någonting åt oron. Känner du att dina farhågor är på riktigt så kontaktar du gyn imorgon och berättar hur det ligger till. Ber om hjälp. Känner du att det antagligen bara är hjärnspöken så jagar du bort dem och fortsätter försöka bli gravid.

Jag väntar kallelse från gyn av samma skäl som du, förutom att min spiral inte var sned. Hade jag varit tio år yngre så hade jag nog haft is i magen, men tiden går och så vidare. Jag önskar dig lycka till!
  • 8airam8
    jossjoss skrev 2015-12-02 20:36:37 följande:

Jag upplevde exakt samma sak min förra mensperiod, var nästan helt säker på att jag var gravid men istället fick jag en sån mens, extra lång tid och knappt någon mensvärk som jag brukar ha alltid. Jätte konstigt. Säg till om du kommer på vad det kan betyda, har också försökt söka!

Låter lite som mens utan ägglossning innan?
  • 8airam8

Om jag har BIM inatt eller imorgon och jag redan har köpt ett test bara utifall att mensen har vett på att hålla sig undan, är jag galen då?

• 8airam8

Snacka om att vara dum i huvudet. Kunde inte hålla mig från att testa. På BIM -1. På kvällen. Negativt såklart. Kan ingen bara slå mig i huvudet med graviditetstester tills jag inser att man ska ha is i magen?

• 8airam8

Okej okej okej. BIM. Ingen mens i sikte. Jag väljer nästan att se den som försenad, den borde ha kommit typ inatt. Jag är ungefär som en värpsjuk höna och hoppas att den inte kommer. Borde ha haft ägglossning utifrån ägglossningstest och efterkommande symtom såsom ömma och spända bröst, så antingen kommer mensen snart eller så är jag gravid. Jag vill gå och lägga mig och sova och inte vakna förrän det finns ett färdigt svar på det hela.

• 8airam8
    Längtar88 skrev 2015-12-08 08:24:35 följande:

Tjejer ser ni?????? Eller lurar jag mig själv???

SER!!! Slår hjärtat dubbla slag nu?
  • 8airam8
    Längtar88 skrev 2015-12-08 09:30:50 följande:

Tack!!!! Jag går oxh skrattar för mig själv. Darrar. Vågar inte tro samtidigt som jag tror. Vill tro.

Är på cd 21, enligt mig äl +7.

Jättehäftigt! Det är ju snortidigt för ett plus! Grattis!
  • 8airam8
    anynumos skrev 2015-12-08 19:56:54 följande:

Vad tror ni om detta?

Se plus-aktigt ut! Är strecket blått eller grått?
  • 8airam8

Mensen borde ha kommit igår, och det gjorde den inte. Givetvis beter jag mig extremt dumt och köper ett test med avsikt att utföra det morgonen efter (såsom idag), men så slutar det med att jag inte kan hålla fingrarna ifrån det trots att det är KVÄLL. Och trots att jag har kissat hur mycket som helst under dagen (för jag springer på toa som om jag hade betalt för det). Behöver jag säga att det var negativt? Så nu sitter jag här, utan mens och utan test. Fan också.

• 8airam8
    hoppasbli4 skrev 2015-12-09 19:25:12 följande:

Jag tror jag kan ha plussat idag. Eller så är det skittester med ovanligt tydliga spökstreck :P Strecken är definitivt rosa men så svaga att de knappt syns på bild så kan vara spök. Dock har tidigare spök på dessa test varit gråa så mina förhoppningar är höga :D Ska testa igen imorgon bitti. 

Symptomen de senaste dagarna är lätt illamående och yrsel/andfåddhet. Har mått exakt lika dant mina andra två graviditeter. 

Bild på testen, har ändrat ljuset lite bara. 

Vänstra testet är ju definitivt positivt! Grattis!
  • 8airam8
    Selwas skrev 2015-12-09 20:22:26 följande:

hoppas på svar !!

Min mens har alltif varit normal och jag har alltid undrat varför jag inte känner något när jag har mens tillskillnad från vissa tjejer som kan få hemska värkar och humörsvägningar.

Jag har aaaaaldrig kännt något när jag har mens är helt normal.

Men.... nu är det annorlunda och jag börjar bli orolig, jag har extrema värkar från helvetet, trött och jättesömnig. Trots att jag sover många timmar är jag helt slö om dagarna och känna som jag inte somnat alls. Kraftigt illamående och mardrömar.

Har tappat aptiten helt och tycker inte om att dricka "cola" som är min favoritdryck. Jag mår hemskt illa varje morgon. Äter jag något så vill jag bara spy. På natten känns det som något rör sig i min mage och det skrämmer mig. Jätte obehagligt.

Jag känner att jag vill göra en grav test eftersom detta är något nytt. Jag har aldrig kännt såhär. Jag har hört att vissa har fått vanlig mens varje månad trots att dom är gravida. Vad tror ni kan jag vara gravid?

Hade ni ochså testat er om ni kände såhär vid mens.

Tacksam för svar.

Hej! Givetvis ska du testa och se om du inte är gravid. Jag tippar på att om det är positivt så är du en bit in i graviditeten också. Man kan ha mens trots att man är med barn! Köp ett test imorgon! Lite längre in i graviditeten sjunker hormonet i urinen som orsakar det positiva testet, så om det är negativt så bör du nog söka läkare så att de kan kolla på annat vis. Lycka till :)
  • 8airam8

Någon kan plocka bort mig från listan. Mens. Blev inget denna gång, och jag är besviken. Kroppen tycktes hålla med telefonappen mer än ägglossningstesterna med tanke på cykellängden, så jag lurade mig på BIM. Gick runt och hoppades i onödan. Usch.

Svar på tråden BIM-DECEMBER