Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM-DECEMBER

Jag kan nog tänka mig att hoppa in i denna tråd :)

Har inte varit med i någon bimtråd sedan september 2014, vore roligt att prata med fler!

Jag har än så länge bim i november, men beroende på när ÄL är så kan det bli även i december.

Har en cykel på mellan 27-33 dagar, men ganska jämnt på 28 dagar :) Vi är nu på försök 19.

25 & 28 år gamla och gör utredning som startade i september i år.

Väntar nu på ägglossning :)

• SecretlyMe
    Agge83 skrev 2015-11-05 11:30:47 följande:

Hänger på här ;) skulle börjat försöka nu i november men av olika anledningar med jobb, familjen så har vi bestämt att skjuta på det en månad.. Kommer bli en lååååång månad. Har inte BIM förens 23/12 isåfall. Aå hoppas verkligen på en bra present! Är ju lite äldre än sist nu med så det är väl bara att vänta sig att det kommer ta tid ;)

Kul med fler här! :)

Dagen före julafton, vore inte dumt att få plussa då ;) Lycka till!
  • SecretlyMe
    Agge83 skrev 2015-11-05 11:30:47 följande:

Hänger på här ;) skulle börjat försöka nu i november men av olika anledningar med jobb, familjen så har vi bestämt att skjuta på det en månad.. Kommer bli en lååååång månad. Har inte BIM förens 23/12 isåfall. Aå hoppas verkligen på en bra present! Är ju lite äldre än sist nu med så det är väl bara att vänta sig att det kommer ta tid ;)

Lustigt nog har jag oxå bim 23/12 om jag får ägglossning som jag bör denna månad och med bim i november! Så lyckas vi inte denna månad så har du och jag bim samtidigt ;)
  • SecretlyMe
    Agge83 skrev 2015-11-05 11:39:26 följande:

Det hade vart riktigt härligt att lyckas i december.. De tre andre gick på första men nu är det snart hmm 6 årsedan... ;)

Har ni barn innan?

Hoppas det går lika fort nu då!

Nej, inga barn sedan innan. Vi går en utredning nu om varför vi är ofrivilligt barnlösa.
  • SecretlyMe

Står "sevretlyme" på mig :p Nämnde här ovanför hur många försök och inga barn ^^

• SecretlyMe
    Agge83 skrev 2015-11-05 11:49:39 följande:

Hoppas det, men äldre å nu partner så får vi nog vänta några månader.

Oj såg det nu, förlåt. Hoppas det löser sig för er! Men väntan är jobbig

Okej!

Ja, vår väntan är olidlig!
  • SecretlyMe
    Juni90 skrev 2015-11-05 12:08:46 följande:

Hej :) ska börja försöka igen i slutet på november/ början på december efter ett utomkveds i september. Har då bim den 19/12 om allt flyter på. Hoppas på världens bästa julklapp!!

Beklagar :( Hoppas på fin julklapp! :)
  • SecretlyMe
    pannkakan87 skrev 2015-11-05 16:30:49 följande:

Haha sorry :P

Skönt att ni fått börja utredning nu så att ni kan få ert plus snart :) Har du kollat upp om du har för lågt progesteron eller för kort lutealfas? Själv smörjer jag med progesteronkräm för det hjälper gulkroppen osv och minskar missfallsrisken. *griper efter halmstrån* Vill inte vara med om ett till ma. :(

Ingen fara :)

Jag har tagit blodprover men får svar först nästa år. Jag tempar och har ägglossning, normal cykel och en lutealfas på 14 dagar :)

Har du kort lutealfas, eller varför smörjer du? Hoppas du slipper ännu ett ma!
  • SecretlyMe
    mli01 skrev 2015-11-05 17:09:32 följande:

Ska in den 16/11 då vet jag mer . Men har ett barn . 6 missfall efter de barnet .. Vill inge annat än att få ett plus å art de håller hela tiden ut ..

Usch, jag beklagar verkligen :(
  • SecretlyMe
    Klubben94 skrev 2015-11-05 16:45:24 följande:

Hej hakar på den här tråden jag med!

Fick min mens igår, så nu blir det 2:a försöket, 1:a barnet för oss, är 21 år.

Lite osäkert BIM då jag endast haft en menscykel efter jag slutat med p-piller. Men om jag går efter min senaste så är BIM 1/12.

Håller tummarna för oss allihopa :) 

Testar du med ältest eller tempning? :)
  • SecretlyMe
    ejh97 skrev 2015-11-05 16:32:55 följande:

Hoppar in här jag med!

Tar ut p-stav på måndag och smyghoppas lite på plus på en gång. Osäkert bim

1:a barnet 1:a försöket

Tycker jag känner igen dig! Trodde du blev gravid? Kan ha fel dock. Lycka till :)
  • SecretlyMe
    Klubben94 skrev 2015-11-05 17:44:25 följande:

Testar inte med något sådant ännu. Har ni nå tips, vad fungerar bäst? Hört att temp inte alltid stämmer så bra.

Jag rekommenderar tempmetoden, det gör även fertilitetsläkare :) Temp stämmer nästintill till 100%! :)
  • SecretlyMe
    pannkakan87 skrev 2015-11-05 22:01:16 följande:

Nä jag har lutealfas mellan 14-16 dagar så det är inte det. Men att hjälpa till med progesteron är bra för det hjälper till att bygga upp slemhinnan och även gulekroppen. :) Man smörjer efter äl fram till bim, får man mens så slutar man och börjar igen efter äl. Blir man gravid så fortsätter man till vecka 12. :)

Ah, jo jag vet om progesteronkräm men jag kör inte på det :) Jag har läst att man ska sluta med krämen 2 dagar innan bim då progesteron kan försena mensen. Själv vill jag inte mixtra med hormoner förrän nödvändigt ;)
  • SecretlyMe
    GästenT skrev 2015-11-06 11:03:55 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Har beräknad bim på söndag, det var 4e försöket. Men, den här gången hade jag ingen äl. Fick inget utslag på cb digital äl. Ringde gyn för att rådfråga bara och fick en tid direkt nästa vecka. Har en lätt pco men har fått utslag på äl 2 månader innan samt oftast regelbunden mens 26dagar. Vet inte om det var därför jag fick tid direkt? Någon mer som vart med om utebliven äl och att allt varit "normalt"?

Nästa beräknad bim blir alltså 3 dec, det blir försök 5 eftersom att den här månaden blev körd av sig själv. Jäklar va stressad jag känner mig kring det här. :S

1a barnet är det.

Ja, kvinnan har ägglossning 10ggr per år, ca. Så det är normalt med en eller två uteblivna ägglossningar! :)
  • SecretlyMe
    GästenT skrev 2015-11-06 18:51:03 följande:

Tack! Jag tyckte att jag läst något liknande någon gång! Blev därför så förvånad att hon bokade en tid åt mig direkt. :O Det är typ en fertilitetsmortagning... Jag frågade om det inte behövde vara så fler månader men hon sa att det var likabra att kolla upp på en gång. Kan ju vara för att jag har en lätt pco kanske?

Ja, kanske det! :) Skönt att ändå bli tagen på allvar, får hoppas att du får ett bra svar sen :)
  • SecretlyMe

Ni kan ta bort mig från listan, blir bim nästa vecka och vi missade äl så hoppar ur :) Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM-DECEMBER