Inlägg från: springa |Visa alla inlägg
  • springa

BF juli 2016

Pingvin skrev 2015-11-14 11:50:22 följande:

Tyvärr fick jag missfall för 3 dagar sedan,vecka 5+1... Tråkigt men vi ska försöka igen som snabbt jag får ägglossning igen,nya tag alltså:) kände redan från början att något var fel...plusset blev aldrig starkare och digitala monitorn visade hela tiden 1-2 v..... Fast den borde visat mer....

Beklagar!

Vet hur tung det är. All kärlek och styrka till er!
    Väntande skrev 2015-11-14 12:01:57 följande:

Fick en sparsam blödning nu ... Känns som att det kommer sluta som alla gånger innan ... Fattar fan inte! Utredningen visade ju inget, å jag tänkte att denna gång kanske funkar IOM att kroppen vilat så länge, var ett år sedan jag hade missfallen å ma

Lyckades även posta detta i FEL tråd ... Suck!

Jag hade också en blödning i förrigår.

Var vattnig och ljust blod. Slutade rätt fort. Trodde verkligen det var kört men tog nytt test igår morse vilket hade ökat i antal veckor och har fortfarande grav symptom så antar det gått bra ändå. Ska på vul den 24e.

Sjukt jobbigt att blöda under grav ..
  • springa
    Väntande skrev 2015-11-14 15:06:18 följande:

Förra graviditeten var nästan exakt likadan, fick ett vul å sen typ två dagar innan började det blöda lite så allt var typ ute när undersökningen gjordes. Blir väl samma denna gång.

Men hade jätte starkt plus när jag testade igår, lite frustrerande ... Kanske ska testa med ett som har veckoindikator. Det värsta är att inte veta känner jag just nu.

Förstår dig! Jag känner likadant. Att det kan bära eller brista nu. Försöker ändå tänka att oavsett om man blödit eller inte så har man inte större risk för MF än någon annan. Det är ju många som blöder och ändå går hela graviditeten. Jag gjorde det min förra men då hade jag iofsig haft en tvilling grav som blev MF tidigt och antar att det var det blodet som låg kvar och kom ut i perioder. 
  • springa
    Väntande skrev 2015-11-14 15:06:18 följande:

Förra graviditeten var nästan exakt likadan, fick ett vul å sen typ två dagar innan började det blöda lite så allt var typ ute när undersökningen gjordes. Blir väl samma denna gång.

Men hade jätte starkt plus när jag testade igår, lite frustrerande ... Kanske ska testa med ett som har veckoindikator. Det värsta är att inte veta känner jag just nu.

Blöder du fortfarande? 
  • springa
    Väntande skrev 2015-11-14 15:59:18 följande:

Fick bara lite rosa på pappret vid 12, sen har jag haft tampong å det hade kommit lite blodblandat slem (ursäkta detaljerna!) nu när jag kollade. Men jag upplever redan att jag har lite som mensvärk och är trött i ryggen, som varit ett symtom i de mf jag haft tidigare ... Och jag gjorde ett test nyss som faktiskt är lite lite svagare än igår.

Är bombis på att det är ett mf på g nu.

Hoppas det gått bra!

Tror inte det är bra att ha tampong , risk för infektion.
  • springa
    Väntande skrev 2015-11-15 17:27:19 följande:

Alltså! Jag blödde lätt under hela gårdagen, men inget alls idag. Köpte ett cb digital å den visar 3+! Börjar få tillbaka hoppet lite nu ... Man läser ju titt som tätt att en del blöder utan att det är farligt, men det har känts som en myt för mig som fått det flera gånger som slutat i mf.

Har aldrig fått ett 3+ i de andra graviditeterna som slutat dåligt. Superspänd på vul nu, låt det bli onsdag NU!!

Vad skönt!

Jag gjorde också nytt test som visade 3+ så vågar också hoppas!

Du får berätta hur det gått på onsdag :) jag ska inte dit förrän 24e.
  • springa
    Väntande skrev 2015-11-15 17:51:31 följande:
    Har du blött något mer sen eller tog det stopp för dig med? Håller tummarna för dig med då!

Jag har testat slut på alla test nu så jag ska hålla mig i skinnet till på onsdag å inte slösa bort alla mina pengar på fler, haha.
    Nej jag har inte gjort det. Var typ en pytteliten prick blod i bindan dagen efter annars har jag återgått till att ha en massa flytningar bara.
    Min blödning var dock som vatten, ljusrött..
  • springa
    fastfrusen skrev 2015-11-15 20:19:26 följande:
    5+0 idag, tog ett nytt gravtest bara för att se att man verkligen är gravid :P Tror inte jag haft så mycket symtom ännu, har dock blivit magsjuk i helgen så har varit extremt illamående och kräkts konstant.. Alltså, om man mår så illa snart pga grav... hujedamig... För övrigt har jag känt mig trött och sambon har klagat på humörsvängningar.

Har inte lyckats få tag på bm när jag varit utomlands, så ska ringa henne imorgon om ett tidigt vul. Vill ju helst ha det imorgon eller tis, reser igen på ons.. Om det nu är ett nytt x vill man upptäcka det tidigt så inte andra äggledaren behöver tas bort också. Förra sprack i 7+6 och det blev akut operation med massa blod i magen.. Läkaren som opererade mig sa att jag skulle gå till gynakuten o tvinga dem att undersöka, men det känns väl dumt om man mår okej?

Oj det låter ju hemskt! Hoppas verkligen du kan få till ett tidigt vul. Jag har fått ett inbokat den 24e. Bm ville vänta tills jag gått in i v.7 för de ser mer då. Jag hade propsat på med tanke på din historia.

• springa

Hej och välkomna alla nya mammor och grattis till era plus!

Gällande Facebook gruppen har vi satt en maxgräns på 30 personer då vi kände det blir mer personligt om vi inte är jättemånga och det är vi redan uppe i.
    Ni får gärna starta en egen grupp också fortsätter vi med tråden här också :) 

• springa
    Enlitentill skrev 2015-11-21 16:24:27 följande:

Jag mår illa, är så sjukt trött och har börjat få avsmak för vissa saker tex kaffe. Brösten gör ont. Men det är så bäst det om knytet nu håller sig. Tog ett digitalt test som visar +3 veckor nu. Är i v 6+1

Drygt 2 veckor till Vul. Vill vara där nu!

Då har vi samma bf :) är också på 6+1 idag
  • springa
    MSomIMia skrev 2015-11-27 12:30:28 följande:

Så himla tråkigt att bli utsnörd från facebookgrupp för att man inte skriver nog mycket. Försökte kommentera när jag kände att jag hade något att komma med, men är inte så lätt när man är helt ny på allt som har med graviditet och barn att göra. Haha, vad man är lättsårad som gravid..

Tråkigt att du känner så. 
    För flera dagar sedan kommenterade vi om detta och hur stor vikten är att alla deltar eftersom det är en privat grupp där vi delar med oss om en mycket känslig period i våra liv, till främlingar. 

Även tråkigt att du inte kände du kunde delta förrän vi skrev att vi kommer plocka bort folk och ta in folk som just vill och kan delta. 

Det finns massor av andra grupper man kan vara med i om man enbart vill läsa om andras upplevelser. Bla familjeliv. Det är extra känsligt på Facebook där man ser vilka vi är och vi är fler som tycker det inte känns bra med oaktiva läsare i en privat grupp. 

Lycka till med allt nu och försök att inte ta det personligt för det är det verkligen inte! :) 

• springa
    TessLiihten skrev 2015-11-29 07:16:47 följande:

I torsdags så åkte jag in akut på gynakuten för jag hade så otroligt ont i höger sida vid äggledaren.

De tog blodprov, gjorde ultraljud och så.
    I livmodern såg dem en hinnsäck som motsvarade v 4-5. Och på höger sida såg dom vätska vid höger äggledare.

blodprovet visade att jag hade hcg på 4000. vilket dom tyckte var högt, så det blev en akut operation för att se så dt inte var utomkvedes. Det visade sig att det var en cysta som hade spruckit och jag hade 1 (!) liter vätska i buken.

Jag är fortfarande gravid. Ska till barnmorskan den 2 för att se så graviditeten växt som den ska. Vilket jag tror.

Men annars kan det vara missfall. men jag känner på mig att det är normalt.

Ska göra ett nytt blodprov imorgon på vc för att se hur högt hcg:et ligger på.

Usch! Måste ha varit traumatiskt! 

Hoppas allt är fint med graviditeten. 

Själv blöder jag till och från och håller mina egna tummar och tår att allt är bra här. 

• springa
    Pingvin skrev 2015-12-12 13:24:42 följande:

Tack! Är faktiskt gravid igen! Månaden efter missfallet,hoppas den vill stanna nu då!!

Snabbt! Var samma under min förra grav, blev gravid månaden efter MF. Lycka till nu :D 
  • springa
    elevit skrev 2015-12-13 09:26:45 följande:

Hej allihopa! Hoppas det är ok att jag hoppar in?

Jag är gravid, BF juli 6. Tvillingar :) Första graviditeten.
    Bor just nu I sydney med min pojkvän men flyttar hem till Scotland i Februari. Jag bodde i stockholm till jag vara 23 år.
    Tänkte jag skulle gå med i en Svensk grupp då jag inte riktigt litar på allt tokigt som sägs utomlands ;)

Har mått väldigt illa det senatse veckorna, inte kräkts så mycket tack och lov men illamåendet ligger och pyr mest hela dagarna. Att äta går toppen, men har märkt att det ändrats en del i mina ätvanor, ny mat osv. Här säger dom att man absolut inte ska äta rå fisk, som sushi ex. Inte glass som varit smält och sedan fryst in igen och såklart inget rött kött. Rött kött kommer bli svårt att hålla mig ifrån, tidigare skulle jag aldrig äta en stek "well done" :/ haha ;)

Kom gärna med tips till mig som era svenska barnmorskor har sagt =)

Jag har haft två ultraljud hitills, allt ser fint ut och båda hjärtan slår friskt!

Kram

Välkommen :) Spännande med tvillingar :D 
Svar på tråden BF juli 2016