Inlägg från: Väntande |Visa alla inlägg
  • Väntande

BF juli 2016

Tomtemor skrev 2015-11-17 09:56:14 följande:

Ringde bm-mottagningen precis. Sa att jag var orolig eftersom jag hade ett Ma för ca ett år sen. Frågade om jag kunde få ett tidigt ul. Hon sa att man inte kunde se något såhär tidigt ändå. Är i v 7 (6+2). Bf 9Juli. Enligt min app så ska hjärtat ha börjat slå..?

Funderar på att boka ett på EmmaUltraljud i Malmö istället och betala 800:- för det. Kan ju inte vara bra att gå och vara orolig hela tiden..

Ja alltså jag har googlat vul-bilder hela kvällen igår och det verkar ju vara jätte stor skillnad på hur mycket man kan se så tidigt ... Bara 2-3 dagar verkar göra jätte stor skillnad! I vecka 8 verkar man ju dock kunna se allt bra så det är konstigt att du inte fick ett bokat men lite längre fram bara!

Jag ska på vul imorgon och börjar bli lite orolig att det är bortkastade pengar då jag bara kommer vara i vecka 5+6. Hon som bokade in besöket vet ju det å anledningen är att de ska kolla efter hjärtljud, så jag är lite nervös nu ...
  • Väntande

Alltså kan man få foglossning så tidigt som vecka 6???? Har en riktig skitdag, men är ändå glad att jag har symtom IOM den tidiga blödningen ... Men idag funkar ingenting! Först illamående halva dagen för att jag glömde frukost, sen gick jackan knappt igen ... Mina tuttar har svullnat. Ser inte klok ut. Å sedan ett par dagar har jag haft ont i ena skinkan. Tänkte det var typ ligament eller ischias eller nå, men idag har det spridit dig upp i svanken å ner i ena låret ... Gör svinont!

Hade foglossning med första då jag fick gå med kryckor, men det var mycket senare. Förlåt för det sjukt gnälliga inlägget!!!

• Väntande
    dundernina skrev 2015-11-17 19:42:29 följande:
    Det sista låter som ischias.. jag hade det så fort jag fick ett plus med sonen och det höll i sig hela graviditeten. Gör svintont jag vet. Det bara kommer huxflux när man går så hela benet nästan viker sig under en. Jag tyckte det var skönt att stretcha en hel del. Brukade sitta på golvet på jobbet och stretcha rumpan. Såg ju säkert lite roligt ut.. ????

Jag hoppas jag slipper det den här graviditeten. Hoppas att det inte blir lika "svår" för dig.. men prova att stretcha.. och massage... :)
    Okej! Vågar inte riktigt stretcha ... Om man skulle råka göra det värre? Känns bäst om jag ligger ned på mage, att ligga på sidan känns som rena döden! Då strålar det smärta i hela svanken och stjärten :/

Men om det är ischias kanske man kan få hjälp, typ sjukgymnastik. eller kan det gå över? Känner mig inte så påläst ... Hehe
  • Väntande

Var på vul idag! Min läkare tyckte det var jätte konstigt att jag fått tid när jag inte ens är i vecka 7+ då det är svårt att se något alls ... Men inget gammalt blod eller nytt trots att jag blödde i helgen, och hinnsäcken å gulkroppen såg ut som de skulle, hon tyckte att jag inte skulle vara orolig och att det är extra positivt att jag har starka symtom, så jag ska försöka lugna mig lite.

Fick ny tid om två veckor, så nu börjar nedräkningen igen ...

• Väntande

Började blöda idag igen, fast mörkare än förra gången ... Typ rödbrunt. Vilket känns ännu mer skumt, för det syntes inget blod på vul i onsdags. Skulle ju va intressant å veta vart det kommer från! Vet inte om man ska ringa in? Det är väl bara om man har mycket smärtor samtidigt?

• Väntande
    fastfrusen skrev 2015-11-22 14:45:50 följande:

Också 6+0 idag enligt äl :) Men fick ont på höger sida långt ner igårkväll som höll i sig till idag, och eftersom jag hade x för snart 3 månader sedan ringde jag gynakut som sa att jag skulle komma in på en undersökning.

Väl inne kunde läkaren inte se något i livmodern, och jag blev så jävla rädd för att jag skulle bli tvungen att ta bort min andra äggledare också. Men resten av KK var nedstängt så vi gick till ultraljudsmottagningen där de hade mycket bättre apparater och direkt kunde hon se en hinnsäck på 7mm och en gulesäck i livmodern! Blev så lättad att jag började gråta!

Man såg inget foster, och det kan vara så att jag är tidigare gången eller att det inte blir en liten bebis men alltså just nu känns det bara så skönt att det kunde sätta sig på rätt ställe!!!

Har redan ett VUL inbokat på onsdag privat men det känns väl som att man kan avboka det nu? Kommer ju inte hinna hända så mycket på några dagar, och särskilt inte om deras apparat också är kass? Hur hade ni gjort?

Jag var in på 5+6 och såg ungefär samma, läkaren sa redan innan hon gjorde vul att man kommer bara kunna se gulesäcken och hinnsäcken. Hon sa också att man brukar aldrig boka in vul före vecka 7+ när man ska kunna se embryot eller hjärtaktivitet.

Så det låter helt normalt. Svårt å veta om dom ser något på onsdag, ibland så hinner det ju hända en massa men det är inte säkert. Jag hade nog nöjt mig med att dom sett att graviditeten finns kvar nu och kanske boka om besöket så du kan göra det å få se att hjärtat slår?
  • Väntande

Hur går det med allas symtom? Någon mer som blöder från och till? Gick väldigt mycket här om dagen och fick svinont och började blöda, men slutade så fort jag tog det lugnt och jag tror mig ha kommit på att det är så alla blödningar startat ... Med mycket rörelse eller överansträngning.

Men illamåendet är värst just nu!! Jag blir helt borta, kan bara sova i princip. Har aldrig kunnat kräkas, trots magsjuka, så jag blir liksom inte av med det heller utan det är bara på kräkningsgränsen konstant. Från ca 10-11 på morgonen fram till kvällen så mår jag apa! Coca Cola verkar va det enda som lindrar lite (känns inte så kul att dricka det varje dag!) och det enda jag klarar att äta är typ knäckebröd eller salta saker ... Bara en massa skit helt enkelt. Mår jätte dåligt över att bara kunna ligga ned, får dåligt samvete gentemot mitt barn som vill göra saker och mot min sambo som får göra allt här hemma. Och mot mig själv, då jag studerar å inte lyckas få ngt gjort IOM detta! Hur gör ni andra som lider av illamående??? (Sorry för gnället!)

• Väntande

Såg hjärtat på vul idag!!! Var skitjobbigt för hon hade svårt att hitta något först, den låg lite undangömt å med ryggen emot :P känslan är obeskrivlig! 2år och 4 mf senare så tog det sig!! Så jävla lycklig, vill säga till alla! Men jag ska fan hålla mig. 22 dagar låter ju som ingenting, då går jag in i vecka 12.

• Väntande

Har den senaste veckan mått det sämsta jag någonsin har gjort ... Som att ha varit bakis (så där så allt snurrar när man står eller går å mår illa av allt samtidigt som man är jätte hungrig) hela veckan. Fruktansvärt!!!! Fick Lergigan som tyvärr gjorde allt mycket värre, vilket gjorde mig väldigt besviken då så många talar om hur det räddade dem från illamåendet.

Jag är även dragit på mig restless legs, som jag alltid sett som att vara "jag kan inte ligga stilla låtsats sjukan", men det är ju fan på riktigt!! Hahaha! Nej men seriöst, vilken fruktansvärd åkomma!

Aja, men nu framspolat en vecka senare, så klarar jag av att vara uppe och gå lite iaf. Det har vart så illa att jag endast vart sängliggande å har inte klarat av att prata ens. Hoppas på att det hinner lägga sig helt i veckan så man kan börja mysa in sig lite å njuta vid jul! Ska ringa privat gyn och se om man kan ha turen och boka in ett vul precis innan jul. Då borde fostret hunnit få en "bebisform", tänkte använda det till något kul till avslöjandet på julafton :)

Gud vad långt inlägg!!! Avslutar med en fråga: någon som kommer hålla utkik efter något speciellt på julrean? (Det är ju egentligen "för tidigt" att köpa prylar, men man kan ju hitta något kap då!)

• Väntande

Moori:
    Jag har också restless legs från och till, sambon googlade så vi provade massage och värme men det funkade inte. Men jag har inte haft något de 3-4 sista nätterna, men då har sambon snarkat istället ... Hahaha!

Åh kul! Hur tydligt såg man bebben på bilden??? Jag är i vecka 8+5, gjorde mitt i vecka 7+5 å då såg man en ovalformad knöl typ. Har börjat kalla den för potatisen pga det, hahaha. Jag tänkte kanske i någon sån där diy julkula eller nå liknande, känns lite cheesy men man får lov å vara det :P första barnbarnet på sambons sida. På min sida säger jag nog det bara rakt ut, hehe!

Svar på tråden BF juli 2016