fastfrusen skrev 2015-11-22 14:45:50 följande:
Också 6+0 idag enligt äl :) Men fick ont på höger sida långt ner igårkväll som höll i sig till idag, och eftersom jag hade x för snart 3 månader sedan ringde jag gynakut som sa att jag skulle komma in på en undersökning.
Väl inne kunde läkaren inte se något i livmodern, och jag blev så jävla rädd för att jag skulle bli tvungen att ta bort min andra äggledare också. Men resten av KK var nedstängt så vi gick till ultraljudsmottagningen där de hade mycket bättre apparater och direkt kunde hon se en hinnsäck på 7mm och en gulesäck i livmodern! Blev så lättad att jag började gråta!
Man såg inget foster, och det kan vara så att jag är tidigare gången eller att det inte blir en liten bebis men alltså just nu känns det bara så skönt att det kunde sätta sig på rätt ställe!!!
Har redan ett VUL inbokat på onsdag privat men det känns väl som att man kan avboka det nu? Kommer ju inte hinna hända så mycket på några dagar, och särskilt inte om deras apparat också är kass? Hur hade ni gjort?
Jag var in på 5+6 och såg ungefär samma, läkaren sa redan innan hon gjorde vul att man kommer bara kunna se gulesäcken och hinnsäcken. Hon sa också att man brukar aldrig boka in vul före vecka 7+ när man ska kunna se embryot eller hjärtaktivitet.
Så det låter helt normalt. Svårt å veta om dom ser något på onsdag, ibland så hinner det ju hända en massa men det är inte säkert. Jag hade nog nöjt mig med att dom sett att graviditeten finns kvar nu och kanske boka om besöket så du kan göra det å få se att hjärtat slår?