Inlägg från: Enlitentill |Visa alla inlägg
  • Enlitentill

BF juli 2016

Line9 skrev 2015-12-09 11:51:56 följande:

Jag måste sjukskriva mig, jag jobbar kvällar och mornar då jag är som mest illamående och yr. Men vart vänder man sig?

Jag har en läkare på mag och tarmmottagningen för min magsjukdom men till henne kan jag väl knappast vända mig? Ringer man hälsocentralen även fast man inte har någon läkare där?

Tacksam för svar :)

Ja, det är hälsocentralen du ska vända dig till
  • Enlitentill
    Anonym (Ettan) skrev 2015-12-10 17:30:53 följande:

Jag har funderat på det här med mat och då framför allt middagar. Jag har lite svårt att komma på vad vi ska äta. Saker jag tidigare tyckt vart gott är inte det längre. när det inte är gott så är det ännu svårare att pilla i sig så man inte får blodsockerfall med yrsel och illamående som följd (plus uselt humör som min stackars man får stå ut med...) Så jag skulle vilja ha lite tips. 

Vissa saker har ifs blivit väldigt mycket godare också. Som apelsiner ex, men det kan man ju inte leva enbart på :P

Snabbnudlar är min räddning. Jag måste ha något salt och matigt när illamåendet blir för jobxbigt men fixar inte att laga mat då jag mår så. Kolhydraterna verkar funka en stund.:)
  • Enlitentill
    gravid1 skrev 2015-12-12 11:52:06 följande:

Känner att jag börjar bli mer och mer orolig :( jag går in i vecka 10 imorgon och det är snart 4 dagar sen mitt illamåebde helt försvann, jag är knappt ens trött längre...

För knappt en vecka sedan så mådde jag rikitigt dåligt med illamående ömma bröst och trötthet.

känner mig lite löjlig då vi var på ultraljud fyra dagar sedan och fick se ett litet tickande hjärta.

Men nu är ju symptomen borta och jag är så orolig att något kan ha gått fel :(

Finns det fler här som helt plötsligt i v.9 mår finfint? Vill gärna gå på ultraljud igen men vet att det inte är möjligt att gå så ofta bara för att man är orolig...

Men hur vet man att man fortfarande är gravid :(

Med mitt andra barn mådde jag illa mellan v 7 och 9 sedan inget mer. Med första i 36 veckor. Det är olika och för många ger illamåendet med sig runt v 10-12 och bröstömmandet likaså. Jag förstår din oro men det ÄR normalt att inte må skit också.
  • Enlitentill
    Mymlann skrev 2015-12-14 09:46:19 följande:

Jag är tillbaka, i chock, nån form av mirakel har skett. Förra veckan var på kontroll efter blödningen och det konstaterades MA. Idag skulle jag ta första tabletten men ville ha ett ultraljud först. Kotten lever, såg jättefina hjärtslag v 7+2, blev tillbakaflyttad 5 dagar, beräknad 30 juli istället för 25 juli. Är så chockad, och glad att jag dubbelkollade och inte bara svalde den där tabletten.

Men vilken tvärvändning. Vad underbart. Men jag säger som Väntande;vilken sjuk miss att göra från sjukvården. Vilken tur att du inte tog tabletterna. Det klart att det finns en stor risk att inte hjärtslagen syns så tidigt. Grattis igen
  • Enlitentill
    Väntande skrev 2015-12-14 14:50:10 följande:

Mitt barn har gjort ett jättestort fint pepparkakshus här hemma ... Idag när jag vaknade, vi sover i bäddsoffa i vardagsrummet, så var hela rummet fyllt av pepparkaksdoft. Och gissa vad? Jag klarar tydligen inte av lukten för fem öre!! Har gömt huset tillfälligt ute i köket, men jag får hålla andan när jag ska gå in dit.

Och vad sjutton gör man nu liksom!? Jag kan ju inte kasta det, vore ju hemskt! Men jag kan ju inte gömma det heller ... Så himla tråkigt! Vet inte vad jag ska ta mig till, h*n är ju så sjukt stolt över mästerverket. Jag med såklart. Hur hade ni gjort!?

Haha,förlåt att jag skrattar men jag har precis samma problem. Jag kräks av pepparkakslukten och den är precis överallt nu tycker jag. På jobbet bakas det, vi bjuds på lussekatter hos vänner osv. Och vi har ju inte berättat för mer än våra syskon så det är jättejobbigt.
  • Enlitentill
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 09:27:26 följande:

Igår fick vi se vår lilla bebis på ul i v 11+1 :) Helt underbart att se en liten räka som sprattlar, nu vågar vi berätta att sonen ska bli storebror i juli <3

Vad skönt. : )
  • Enlitentill

Samma här. 9+5 med tredje barnet. Magen är stor redan. Få tröjor funkar att dölja den med. Så vår lill* i v. 8+2. Allt såg bra ut men är också orolig att det hunnit hänt något. Kräks inte längre och är inte lika borta i huvudet.. Mår dock illa och är trött fortfarande. Har kub- ultraljud i början av januari.

• Enlitentill
    förstabejbis skrev 2015-12-22 10:11:46 följande:

Är nu inne i vecka 11 ( 10 + 2 ) och illamåndet har kommit tillbaka :(

Bf appen säger att för de flesta kvinnor så avtar illamåendet när man går in i vecka 12..

Har det varit så för er? Är så trött på detta :(

Jag är också i v. 10+2 och illamåendet hade blivit lite mildare men så tog det fart igen.
  • Enlitentill
    Väntande skrev 2015-12-22 19:06:37 följande:

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen! Vecka 10+5 idag! Känns som att det gått så fort efter vecka 8, det är kul och jag hoppas att magen dyker upp i januari så man inte bara känner sig pluffsig som nu :P

Är det någon mer som lider av konstant nästäppa? Det börjar bli riktigt jobbigt nu! Jag använder Nasoferm 2ggr per dag, åtminstone en gång vid läggdags - annars går det fan inte å sova! Börjar snart närma mig 10 dagar som är rekommendation på antalet dagar med Nasoferm, vet ärligt inte hur jag ska klara mig utan efter det ... Finns det andra alternativ som går att använda under en längre tid? Om ngn har koll. Eller kan man fortsätta med den ändå?

Har samma problem och använder teppix varje dag vilket jag vet att man inte ska. Funkar inte annars då jag inte kan andas genom näsan. Men på apoteket sa de att den var okejstämplad ur graviditetshänseende iallafall. Finns bara på "vanliga " apoteket
  • Enlitentill
    Tomtemor skrev 2015-12-24 22:37:09 följande:

Fick bästa julklappen imorse! Tog fram min clearblue doppler och fick för första gången höra bebis lilla hjärta slå! :)

Samma här. Köpte en Angel sound och hörde liten hjärta-fantastiskt!

God jul på er allihopa
  • Enlitentill

Här kommer och går illamående också. Känner mig lika pluffsig som ni andra beskriver. Men så äter jag ju galet ofta nu också för att dämpa illamåendet. På kvällen ser jag ut som jag gjorde i vecka 20 med första barnet. Tröttheten består och är jobbig. KUB- ul på tisdag. Både skrämmande och Spännande.

Körsbärsblomman: Härligt att ul gick bra. En milstolpe på något vis.

Gott nytt år på er. Många goa små bebisar väntar 2016. : )

• Enlitentill
    Isabellas2016 skrev 2016-01-09 22:55:15 följande:

Hej,

Är vecka 13.

Magen har blivit så stor, speciellt på kvällarna efter kl 17. Hade så platt och smal mage innan, så syns tydligt nu. Känner mig hemskt fet, fast det är inte sant ;)

Älskar klänningar, så behöver nog inte köpa byxor på ett tag om jag håller mig till klänningarna/ kjolar. Men hur tänker ni andra med bh? Brösten blivit så mycket större. Och har fått någon eksem också på vänstra sidan på nedre delen, så kan inte alls använda mina nuvarande bh just nu. Som tur är så är de ca 75B och fasta, men måste lösa det här med nya bh:ar snart. Har så mycket fina bh:ar så synd inte kunna använda dem nu. Hur har ni andra löst bh-köp? Hur tänker ni?

Jag har kvar amningsbh från förra graviditeten och köpte nu en lite finare, utan bygel på Lindex. Kommer nog köpa någon fler amningsbh längre fram i graviditeten om brösten hinner bli större.
  • Enlitentill
    Maka94 skrev 2016-01-10 16:58:26 följande:

Idag låg sambon och mös med magen och frågade "när vi har varit på ultraljudet, visst kan vi åka och beställa vagnen då?" Så glad att han är så delaktig och ser framemot alla delmål lika mycket som jag :)

Mysigt att han också är lika intresserad.
  • Enlitentill
    Isabellas2016 skrev 2016-01-10 13:35:35 följande:

Lindex mål nr ett idag :) mjuk bh-jakt is on!

Hoppas du hittade en bunt
Svar på tråden BF juli 2016