Inlägg från: Enlitentill |Visa alla inlägg
  • Enlitentill

BF juli 2016

Körsbärsblomma skrev 2015-11-14 22:41:19 följande:

Nyss hemkommen från jobbet. Har haft en annorlunda känsla i magen. Känslan sa direkt att ikväll kommer jag börja blöda så jag packa ner förnödenheter i väskan och bara gick och vänta. Så fort man kände att det kom lite så var jag tvungen att gå på toa och kolla om det va en blödning eller flytning. Nu ska jag snart lägga mig och lättad över att jag klara mig utan några blödningar idag. Hatar denna oro som äter upp en. Ge mig v12 NU!

Förstår precis. Långa jobbiga veckor. Hoppas hoppas
  • Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-11-14 20:23:55 följande:

Det hoppas jag med!

Just illamåendet kan jag ju vara utan ;) men brösten får gärna växa till sig lite :)

Jag har den 15-16 juli.

Har du barn sedan tidigare?

Hur gammal är du?

Mkt frågor :)

Jag är 35 så lite större missfallsrisk. Har två barn. Har du barn sedan tidigare?

Jag försöker ändå tänka på hur många barn som faktiskt föds. Av både yngre och äldre mammor. Många många graviditeter går faktiskt bra. Svårt ändå....
  • Enlitentill
    Royalle skrev 2015-11-21 10:08:50 följande:

Hur mår ni alla? Jag har börjat må illa och kaffet smakar sunk. Det jobbigaste just nu är att amma då mina bröstvårtor är jätte ömma.

Jag mår illa, är så sjukt trött och har börjat få avsmak för vissa saker tex kaffe. Brösten gör ont. Men det är så bäst det om knytet nu håller sig. Tog ett digitalt test som visar +3 veckor nu. Är i v 6+1

Drygt 2 veckor till Vul. Vill vara där nu!
  • Enlitentill
    Saltvatten skrev 2015-11-21 19:40:55 följande:

Fy, denna molvärk är jobbig. Ibland gör det riktigt ont och jag blir orolig för ett nytt missfall. Och det gör ont på höger sida över äggledaren ungefär.

Ni som fått barn tidigare - tycker ni att ni känner av molvärken mycket mer nu än första graviditeten?

Med mitt yngsta barn hade jag jättemycket molvärk från v 6 och framåt. Jag var säker på att det inte skulle gå vägen vilket ju var fel. Denna gång har jag bara lite mol någon gång. Så nu är jag nojig för det. Det är en jobbig ovisshet dessa första veckor
  • Enlitentill
    springa skrev 2015-11-21 18:05:48 följande:

Då har vi samma bf :) är också på 6+1 idag

Kul att följas åt. : )
  • Enlitentill
    Idalova skrev 2015-11-28 00:08:41 följande:

Jag får tyvärr lämna tråden då jag fick missfall igår ???? Stort lycka till, till er allihopa ?

Vad jobbigt, beklagar. Hoppas det tar sig snart igen
  • Enlitentill
    Saltvatten skrev 2015-11-28 22:13:30 följande:

Varnar för ett lite intimt inlägg!!

Är det någon mer som har fått en totalt knasig mage/tarm?

Har känt av att magen varit uppsvälld och mkt luft men nu vaknade jag i soffan av att det kändes som att tarmarna vred sig runt varandra! ???? Gjorde enormt ont, gick dubbelvikt t toaletten rädd för att svimma om det blev värre. Smärtan strålade rakt ner t vänster ungefär över äggledaren.

Sen så kändes det som att magen skulle vända sig ut och in i nåt magsjukeliknande utbrott! Men det hände inget. Tarmarna krampade precis som så men betedde sig som om de vore förstoppade först. Efter flera krampomgångar så tror jag nu att magen lugnat sig lite. Men så j**la ont det gjorde.

Nån mer vars mage är totalt knas?

Borde jag vara orolig för hur detta påverkar fostret? Är i v 6.

Min mage har varit helt upp och ner sedan plusset. Jättedålig el jättetrögt. Mycket magont men så att det känns att det är i tarmen och inte i livmodertrakten. Är i v 8 (7+1)
  • Enlitentill
    Väntande skrev 2015-11-30 17:20:20 följande:

Hur går det med allas symtom? Någon mer som blöder från och till? Gick väldigt mycket här om dagen och fick svinont och började blöda, men slutade så fort jag tog det lugnt och jag tror mig ha kommit på att det är så alla blödningar startat ... Med mycket rörelse eller överansträngning.

Men illamåendet är värst just nu!! Jag blir helt borta, kan bara sova i princip. Har aldrig kunnat kräkas, trots magsjuka, så jag blir liksom inte av med det heller utan det är bara på kräkningsgränsen konstant. Från ca 10-11 på morgonen fram till kvällen så mår jag apa! Coca Cola verkar va det enda som lindrar lite (känns inte så kul att dricka det varje dag!) och det enda jag klarar att äta är typ knäckebröd eller salta saker ... Bara en massa skit helt enkelt. Mår jätte dåligt över att bara kunna ligga ned, får dåligt samvete gentemot mitt barn som vill göra saker och mot min sambo som får göra allt här hemma. Och mot mig själv, då jag studerar å inte lyckas få ngt gjort IOM detta! Hur gör ni andra som lider av illamående??? (Sorry för gnället!)

Jag känner igen mig. Mår också illa och vill bara äta salta saker. Potatis funkar också liksom det var bland de få saker jag fick i mig under första graviditeten. Har också två barn sedan innan och pluggar och orkar INGENTING just nu. Jag kräkts när jag kommit hem men bara enstaka gånger. Hoppas du snart mår bättre
  • Enlitentill
    Väntande skrev 2015-12-02 16:19:50 följande:

Såg hjärtat på vul idag!!! Var skitjobbigt för hon hade svårt att hitta något först, den låg lite undangömt å med ryggen emot :P känslan är obeskrivlig! 2år och 4 mf senare så tog det sig!! Så jävla lycklig, vill säga till alla! Men jag ska fan hålla mig. 22 dagar låter ju som ingenting, då går jag in i vecka 12.

Vad underbart härligt
  • Enlitentill
    Linafina22 skrev 2015-12-07 18:41:09 följande:

Jag e oxå gravid:) vecka 11, BF 4 juli! Tredje barnet. Har aldrig haft missfall och är sjukt orolig att det är min tur nu. Har knappt hört om någon med tre barn och inget missfall.

Jag tänker samma sak. Har två barn och är i v 8+4 med tredje. Har heller inte haft missfall och är också så rädd att det nu ska vara min tur
Svar på tråden BF juli 2016