Inlägg från: Theta |Visa alla inlägg
  • Theta

BF juli 2016

Karniia skrev 2015-11-10 12:55:31 följande:

Uscha, fick hon väldigt många koppor? Min minsta har vattkoppor nu men har klarat sig bra hittills, märker inte ens av att han är sjuk. Förstår att du blivit orolig! 

Tog ett nytt test idag men visar fortfarande Gravid 1-2 (så gravid är jag ju uppenbarligen) fortfarande på BIM-4 och första gjorde jag på BIM-6 så än oroar jag mig inte, men fick ju bekräftat att jag är gravid iaf. ^_^ Borde stämma ganska bra för jag tror min äl var antingen den 27:e eller den 28:e. 

Ja fast att må som en potta skit är ju faktiskt det bästa tecknet på att man är gravid. Svårt det där! Men det kommer, jag tror man ska njuta så länge man mår bra. Det behöver ju inte betyda att det är något fel.

Nej inte så många faktiskt, så risken finns att hon får det igen.

Vad skönt att det stämmer in så bra på dig, och stå du faktiskt är gravid Haha!

Nej jag känner lite så också. Molvärken och smärtan i ländryggen finns ju i princip hela tiden. Så några tecken har man iaf
  • Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 13:37:05 följande:

Har ni berättat för eventuella syskon? Jag funderar på när det är lämpligt att berätta men min femåring är en riktig liten skvallerbytta och skulle nog inte hålla det hemligt många sekunder på t.ex förskolan eller hos mina släktingar. Hur har ni gjort/ska ni göra? 

När tvåan låg i magen var det ett icke-problem då äldsta bara var drygt två år när lillen föddes. 

Vi har inte sagt något till dottern ännu. Vi tänkte att hon ska få veta på julafton när alla på min pappas sida får reda på det Hon är också en riktig liten skvallerbytta, och jag hoppas att vi kan vänta så länge med att berätta för henne
  • Theta
    bevingad skrev 2015-11-10 20:59:47 följande:

Hej!!

Spännande att få hänga här igen.

Jag väntar iofs på att imorgon ta ett cb digital men har tagit 2st rfsu stickor med svaga streck.

Har en pojke född 12 juli 2012,han va beräknad till 6 juli och om det är så som jag misstänker så är bf 7/7-2016 med syskon som inte alls va planerat men ack så välkommet ????

Finns någon grupp på fb?

Tycker det är lättare att hålla koll på alla så ????

Jag är gärna med i en fb grupp om någon vill starta Fast då gärna jävligt hemlig
  • Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 21:07:59 följande:

Jag kan starta en, men jag tror att jag måste ha en mailadress eller något att lägga till på en gång. Någon som vill pm:a en mailadress? 

Jag är också hemlig!

Jag kan pm:a dig här vad jag heter på fb. Har ett rätt så ovanligt efternamn
  • Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 21:07:59 följande:

Jag kan starta en, men jag tror att jag måste ha en mailadress eller något att lägga till på en gång. Någon som vill pm:a en mailadress? 

Jag är också hemlig!

Kan du lägga till mig här? Du var privat så jag kunde inte skicka pm till dig
  • Theta
    Pingla88 skrev 2015-11-12 18:46:38 följande:

Vet inte än om jag är gravid. Men jag hoppas och misstänker det :)

Är jätte trött, huvudvärk, hade sex runt ähglossnigen med min kille, hungrig o sugen på saker hehe.

Förväntad mens är 26/11 så snart en vecka tills dess o hoppas inte tant röd kommer. Hehe

Någon som vet hur tidigt jag kan testa?

Tacksam för svar om någon vet :)

Jag bor i södra Hallad / Halmstad.

En dotter som är född 2011 och jag är 27 år.

Hej!

Jag bor i Laholm & har en dotter född 2010. Är också 27 år

Jag testade svagt positivt bim-4. Men säkrast är ju från bim och efter Håller tummarna för att du får plus
  • Theta
    Anonym (Carro) skrev 2015-11-12 21:00:33 följande:

Hur gör jag för att gå med i fb gruppen?

Skicka ett pm till Karniia med din mejladress så skickar hon en inbjudan till gruppen

Och grattis till pluset!
  • Theta
    Maya03 skrev 2015-11-13 17:05:52 följande:

kan inte andra på Facebook se om man är med i den gruppen?

Det är en hemlig grupp så det går inte att söka på den och man ser inte att någon är medlem i den såvida man själv inte är medlem i den
  • Theta
    VeraCharlotteChristerdotter skrev 2015-11-16 21:24:34 följande:

Hej vet någon om andra kan se om jag går med i den slutna gruppen på facebook Gravida med BF 2016?

Vore inte så kul om det är så det kommer ut till alla kompisar på fb;)

Det är en hemlig grupp vilket innebär att man ara ser gruppen om man själv är inbjuden/medlem.
  • Theta
    Saltvatten skrev 2015-11-21 19:40:55 följande:

Fy, denna molvärk är jobbig. Ibland gör det riktigt ont och jag blir orolig för ett nytt missfall. Och det gör ont på höger sida över äggledaren ungefär.

Ni som fått barn tidigare - tycker ni att ni känner av molvärken mycket mer nu än första graviditeten?

Jag har nog samma molvärk som jag hade med dottern. Kan inte minnas att det var mer eller mindre. Men det är ju 6 år sedan jag väntad henne så minnet är inte det bästa
  • Theta
    Mymlann skrev 2015-11-25 18:32:18 följande:

Hoppar in här, har bf 25/7, tredje barnet...missfall i somras så jag hoppas allt går vägen nu, idag visade clearblue digital 3+ så jag är försiktigt optimisk

Haft väldigt lite symtom och varit nojig men eftersom hcg verkar stiga så tänker jag vara glad nu.

Fått tid till BM 4/12 och tidigt vul 7/12 så nu är det bara att hoppas att kotten stannar kvar och vi får stanna här

Vi kallar vårt mirakel för Kotten också
  • Theta
    Idalova skrev 2015-11-28 00:08:41 följande:

Jag får tyvärr lämna tråden då jag fick missfall igår ???? Stort lycka till, till er allihopa ?

Beklagar verkligen Kram
  • Theta
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-04 15:02:12 följande:

Har fått en ny craving pepparkaksyoghurt, funkar väldigt bra mot illamående :)

Är i v 9+5 och går in i v 11 på söndag tycker denna graviditeten går snabbare än förra :)

Tänkte avslöja vår graviditet på julafton till våra familjer, bara svärmor och sambons ena syster (min bästa vän ) som vet om. Vet inte riktigt hur vi ska göra om sonen ska ha en storebror tröja eller något kul packet eller så ? 

Någon som har ett roligt tips?

Vi ska gå ut med det på julafton med. Hade först tänkt köpa en storasystertröja, men jag hittade ingen fin på nätet. Så idag köpte jag en stor rosett på maxi som jag tänkte sätta på magen
  • Theta
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-05 19:30:17 följande:

Vilken smart ide :)

Har inte utforskat nätet på storebror tröjor men  borde vara dags snart att klicka hem :)

Ja det kan vara rätt bra att klicka hem så snart som möjligt. Man vet ju aldrig om posten blir sen med leveransen och har man otur så råkar de skicka fel storlek.
  • Theta
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-06 15:41:41 följande:

A

Kikade lite igår och hittade inte någon som jag gillade blir kanske att prova göra en själv eller en speciell julklapp? !

Jag tänkte lite på att göra en själv, men kände att jag inte har ork eller lust till det Haha!
Svar på tråden BF juli 2016