Inlägg från: Theta |Visa alla inlägg
  • Theta

BF juli 2016

Hej allihopa! Jag hoppar gärna in här med Har BF 17 juli, är v3+6 idag så jag går in i vecka 5 imorgon

Känns helt overkligt och jag vill bara skrika ut till hela världen att jag äntligen är gravid!!

Jag fyller 27 den 1 december, är gift & tillsammans har vi en dotter som är född mars 2010 Bor i södra Halland.

• Theta
    Millan1984 skrev 2015-11-08 19:40:30 följande:

Hej på er :)

jag plussade idag, på första försöket :) vi har en dotter på 2½ och går allt som det ska har jag bf 18 juli :)

Grattis, och vad kul att vi har samma bf 17 juli
  • Theta

Jag är också orolig för mf. Jag jobbar som uska på en rätt krävande demensavdelning med vissa personer som sparkas och slåss. Jag har dock 3 underbara tjejer i min arbetsgrupp, en av dem är också gravid, så vi hjälps åt för att den (nu de) som är gravida inte ska utsätta sig för onödiga risker.

Tråkigt är det också med mycket stress för att hinna med allting. Men jag försöker tänka att kroppen behåller det barnet som är friskt. Men det skulle vara hjärtskärande iaf..

Men nu till något annat Vilka symtom har ni? Jag har huvudvärk & molvärk

• Theta
    Millan1984 skrev 2015-11-09 09:56:58 följande:

När ska ni berätta för närmaste familjen? vi tänkte vänta till julafton, när alla är samlade :)

Min mamma vet redan, och svärföräldrarna. Resten tänkte vi skulle få veta på julafton också. Då är jag i v 11 typ.

Jag hade tänkt att dottern skulle få veta då med, då hon inte kan vara tyst ( 5 år) så känns det som att hon får veta med alla andra
  • Theta

BF-Lista

17/7

Theta - andra barnet

20/7

Karniia - tredje barnet

• Theta
    Millan1984 skrev 2015-11-09 10:13:46 följande:

hur var reaktionerna :)?

Mamma skrattade bara & sa grattis

Svärmor gapade som en fågelholk & sen sken hon upp som en sol. Svärfar skrattade & gratulerade & frågade om vår dotter visste vad det innebär. Både jag & mannen sa NEJ! Haha!
  • Theta

Varning för gnäll, haha!

Jag har åkt på världens jäkla brakförkylning. Vaknade upp med whiskeyröst, feber och annat skit. Urk! Men man får väl vara tacksam för att det inte är magsjuka iaf

Jag har typ inga symtom. Jag har huvudvärk, molvärk & ländryggen gör ont också. Känner inget illamående, luktsinne, ömma bröst eller något annat. Är det bara jag som blir orolig för att man typ inte har några symtom?

• Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 10:12:57 följande:

Det är ju inte ovanligt att man inte känner av något alls bra länge, oftast är det väl i v. 6 som symtomen börjar komma. Jag har bara lite molvärk, ytterst lite illamående då och då och en konstig känsla i brösten. I övrigt så kan jag inte påstå att jag känner mig särskilt gravid. ^_^ 

Jag har dock beställt ett till cb digital för att se om det 1. verkligen stämmer och 2. om det blir 2-3 veckor istället för 1-2.

Nej jag vet. Men fan, nu har man längtat & väntat så länge efter denna lilla så man vill ju så gärna att allting ska gå bra När jag blev gravid med dottern så var jag mycket yngre och tog det lite som det blev. Men efter att min dotter blev sjuk för 1.5 år sedan så har jag blivit så mycket mer orolig >. <

Jag får försöka njuta av den symtomfria tiden. Jag kommer väl må skit sen för att jag hade det så lätt med dottern

Roligt med ett nytt digitalt Du får berätta sen vad det säger
  • Theta
    springa skrev 2015-11-10 11:49:48 följande:

Jag gjorde 3 med stickor innan BIM som visade från ganska svagt streck till starkare och sen gjorde jag ett CB BIM-1 som visade Gravid 1-2 :) Bor i Skåne tyvärr, annars hade jag gärna setts :) 

Vart i Skåne bor du? Jag bor i Laholm men är ofta i Hässleholm och hälsar på pappa & Kristianstad hos svärföräldrarna

Jag har gjort 4 tester, bim-4, bim-3 & bim-2 Haha! Hade tänkt ta ett till imorse men jag orkade inte hämta en mugg att kissa i och mår skit av förkylningen så jag tar nog ett imorgon istället
  • Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 12:18:52 följande:

Know rhe feeling, man längtar efter att må dåligt sen när man mår dåligt vill man inte det längre heller.

Vad blev hon för sjuk?

Japp berättar sen om jag bara inbillat mig första positiva

Hon fick hjärninflammation av vattenkoppor Hon blev väldigt, väldigt dålig och det var nära att hon inte klarade sig. Så efter det blev jag rätt hönsig

Ja, lite så är det. Man vill känna sig gravid men ändå slippa må som en potta skit

Haha, ja gör det
Svar på tråden BF juli 2016