Inlägg från: Anna OC |Visa alla inlägg
  • Anna OC

Har du varit otrogen?

Long story short:

Jag är en 35-årig tjej som levt i ett samboförhållande från och till i nästan 13 år. Förhållandet är slut nu även om det är svårt att separera från någon man har så mycket tillsammans med. Och även om jag vet att mitt ex varit notoriskt otrogen från början. Han har träffat andra kvinnor ute på jobb, i krogen och online. Det har brutit ner mig rejält. Dom korta perioder vi varit isär har jag dejtat andra, men märkt att gräset inte är grönare på andra sidan. Jag har bl a dejtat:

- en kille som hade gravid flickvän hemma när han uppvaktade mig (fick reda på det efteråt)
    - en kille +30 som var otrogen med en 16-årig tjej på semesterresa
    - en kille som använde mig som rebound i väntan på att exet skulle ta tillbaka honom

Dessutom har många gifta män velat ingå i ett förhållande med mig - trots att de var gifta! Äckligt!

Ni fattar, man tappar tron på mänskligheten. Varför slösar dom bort mina bästa år till lögner? Jag är inte äcklig på något sätt, tvärtom, jag tar hand om både mitt inre och mitt yttre, är kåt, snäll, intelligent... you name it. Har tittat i spegeln ofta för att se om det står "lie to me" på min panna. Finns det ärliga män / människor här i världen överhuvudtaget? Jag har svårt att delta bröllop nuförtiden, eller glädjas för mina vänners relationer, eftersom jag vet hur mycket folk ljuger och bedrar varandra. Låter jag bitter? Så kanske det är. Jag vågar nog aldrig mer lita på någon.

Om du inte kan vara trogen, var singel. Allt annat är fegt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
Svar på tråden Har du varit otrogen?