• Anna OC

Har du varit otrogen?

Long story short:

Jag är en 35-årig tjej som levt i ett samboförhållande från och till i nästan 13 år. Förhållandet är slut nu även om det är svårt att separera från någon man har så mycket tillsammans med. Och även om jag vet att mitt ex varit notoriskt otrogen från början. Han har träffat andra kvinnor ute på jobb, i krogen och online. Det har brutit ner mig rejält. Dom korta perioder vi varit isär har jag dejtat andra, men märkt att gräset inte är grönare på andra sidan. Jag har bl a dejtat:

- en kille som hade gravid flickvän hemma när han uppvaktade mig (fick reda på det efteråt)
    - en kille +30 som var otrogen med en 16-årig tjej på semesterresa
    - en kille som använde mig som rebound i väntan på att exet skulle ta tillbaka honom

Dessutom har många gifta män velat ingå i ett förhållande med mig - trots att de var gifta! Äckligt!

Ni fattar, man tappar tron på mänskligheten. Varför slösar dom bort mina bästa år till lögner? Jag är inte äcklig på något sätt, tvärtom, jag tar hand om både mitt inre och mitt yttre, är kåt, snäll, intelligent... you name it. Har tittat i spegeln ofta för att se om det står "lie to me" på min panna. Finns det ärliga män / människor här i världen överhuvudtaget? Jag har svårt att delta bröllop nuförtiden, eller glädjas för mina vänners relationer, eftersom jag vet hur mycket folk ljuger och bedrar varandra. Låter jag bitter? Så kanske det är. Jag vågar nog aldrig mer lita på någon.

Om du inte kan vara trogen, var singel. Allt annat är fegt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit otrogen?
  • Aniiee

Varken jag eller någon av mina partners har någonsin varit otrogna. Och det är inte bara som jag tror, utan jag har alltid sett till att ingen KAN vara otrogen. Det är inte så svårt.....

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aikido
    Aniiee skrev 2015-11-04 17:00:29 följande:
    Varken jag eller någon av mina partners har någonsin varit otrogna. Och det är inte bara som jag tror, utan jag har alltid sett till att ingen KAN vara otrogen. Det är inte så svårt.....

Kan bara hålla med.

• Mentat

Skulle inte falla mig in, mitt ord gäller och då ingår äktenskapslöftet däri också. Att jag är skild har inte med någon otrohet från min sida att göra... (är man)

Med TS erfarenheter förstår jag att hon kan misströsta men det finns gott om trogna män. Däremot är de otrogna förstås betydligt mer aktiva när det gäller att hitta någon att ligga med, det ligger i sakens natur.

• Nenne666
    Aikido skrev 2015-11-04 17:08:59 följande:

Kan bara hålla med.

Haha!
  • Nenne666
    Aniiee skrev 2015-11-04 17:00:29 följande:

Nja, men du? Det enda du vet helt säkert är vad du själv gör.
  • Aniiee
    Aikido skrev 2015-11-04 17:08:59 följande:

Kan bara hålla med.
    Haha... ja, det är väl ett alternativ.
    Nenne666 skrev 2015-11-04 17:27:41 följande:
    Nja, men du? Det enda du vet helt säkert är vad du själv gör.

Absolut, så är det. Men jag vet fortfarande med 100% säkerhet att varken jag eller någon partner varit otrogen. Men det är klar, de flesta har nog svårt att föreställa sig hur.....Tungan ute
  • Aikido
    Aniiee skrev 2015-11-04 17:32:49 följande:
    Men det är klar, de flesta har nog svårt att föreställa sig hur.....Tungan ute

Med lite fantasi så.

• Nenne666
    Aniiee skrev 2015-11-04 17:32:49 följande:
    Haha... ja, det är väl ett alternativ.
    Nenne666 skrev 2015-11-04 17:27:41 följande:Nja, men du? Det enda du vet helt säkert är vad du själv gör.

Absolut, så är det. Men jag vet fortfarande med 100% säkerhet att varken jag eller någon partner varit otrogen. Men det är klar, de flesta har nog svårt att föreställa sig hur.....Tungan ute
    Jag har heller ingen misstanke eller erfarenhet av otrohet. Men det går ju inte att utesluta att en lögn kan klä sig i väldigt fina kläder.
  • Nenne666
    Aikido skrev 2015-11-04 17:39:53 följande:

Med lite fantasi så.

Du vet precis hur man gör ;)
  • Aniiee
    Nenne666 skrev 2015-11-04 17:40:07 följande:
    Jag har heller ingen misstanke eller erfarenhet av otrohet. Men det går ju inte att utesluta att en lögn kan klä sig i väldigt fina kläder.
    Vem sa någonting om misstankar eller inte misstankar? Eller lögner eller inte lögner?

Jag VET. Jag har aldrig satt mig i situationen att någon har MÖJLIGHET att vara otrogen. 

Och jag vet, eftersom jag inte förklarar hur så låter jag som ett naivt våp som tror för mycket på romantiken eller något. Men så är det inte. Tvärt om.
  • Aikido
    Nenne666 skrev 2015-11-04 17:43:48 följande:
    Du vet precis hur man gör ;)

Skäms

• Nenne666
    Aniiee skrev 2015-11-04 17:52:36 följande:
    Vem sa någonting om misstankar eller inte misstankar? Eller lögner eller inte lögner?

Jag VET. Jag har aldrig satt mig i situationen att någon har MÖJLIGHET att vara otrogen. 

Och jag vet, eftersom jag inte förklarar hur så låter jag som ett naivt våp som tror för mycket på romantiken eller något. Men så är det inte. Tvärt om.
    Eh, OKEJ!
  • Aikido
    Aniiee skrev 2015-11-04 17:52:36 följande:

Berätta gärna mer innan det börjar låta otäckt.
  • Aniiee
    Aikido skrev 2015-11-04 17:55:48 följande:
    Berätta gärna mer innan det börjar låta otäckt.
    Lol, otäckt. Så snäv är synen på förhållanden....

Man har naturligtvis ett öppet förhållande. Duh Solig
  • Aikido
    Aniiee skrev 2015-11-04 17:58:50 följande:

Ah. Well played. Föll på egna fördomar/tolkningar.
  • Aniiee
    Aikido skrev 2015-11-04 18:00:13 följande:
    Ah. Well played. Föll på egna fördomar/tolkningar.
    Which was ny point =P
  • Aikido
    Aniiee skrev 2015-11-04 18:01:08 följande:
    Which was ny point =P
    Jag är ett lätt offer för sådant. Hm inte för att förringa din insats.
  • j a d e
    Aniiee skrev 2015-11-04 18:01:08 följande:

Which was ny point =P

Vi är alla djupt imponerade!
  • Nenne666
    Aniiee skrev 2015-11-04 17:58:50 följande:

Jaha, men dåså ;)
Svar på tråden Har du varit otrogen?