Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Smidigt sätt att fixa ersättning?

Finurligafiluren skrev 2015-11-04 18:01:22 följande:

Vi kokar vatten en gång om dagen och förvarar i en termos. Kokar även vatten och häller i en glastillbringare i kylen. Sen är det bara att blanda hälften varmt å hälften kallt vatten, klart på två min

Smart! Det ska vi köra på här hemma med, nu när vi ska byta till ersättning i pulverform. Vi har köpt tetror hittills, men pga magproblem så blev vi tvungna att gå över till en snällare ersättning.
  • Iowhannah
    Rani skrev 2015-11-05 00:36:38 följande:

Håller med. Det är absolut inget att skämmas för. En trasslig amning kan vara jättedåligt för både dig och din relation till ditt barn. Det drabbar också barnet. Vården har ockaå, enligt min erfarenhet, en tendens att överdriva amningens fördelar.

Se det som fantastiskt att du kan ge det barn fullvärdig, näringsrik mat som hen blir mätt på. Att du inte kan amma gör dig inte till en sämre mamma!

Det är så skönt att läsa/höra sånt! Min bebis är bara tre veckor och jag kan också skämmas över att jag knappt ammar alls (en eller två gånger om dagen). Amningen bidrog till sån stress och ångest för min del så jag bestämde mig för att huvudsakligen flaskmata. Även om jag VET att det bästa är att vi båda mår bra, och att mitt mående påverkar bebisen, så känns det så svårt att ta upp det med vårdpersonal. Det känns som att de flesta dömer ut en som en lite sämre mamma för att man väljer att inte amma :/
  • Iowhannah
    Oroliga själen skrev 2015-11-05 10:12:42 följande:

Nej det är så dumt av mej men det känns ju som ett nederlag när man tänkt något annat...

Jag förstår precis! Det känns som att man ger upp. Samtidigt så måste man ju må bra själv också. Min är bara tre veckor, men jag mådde för dåligt över amningen så jag insåg att det bästa var att gå över till att huvudsakligen ge mat på flaska. Dessutom kan jag inte amma tills han blir mätt eftersom jag får för ont i bröstvårtorna efteråt. Och så tvärslocknar han innan han är mätt, så det skulle ta alldeles för lång tid.
Svar på tråden Smidigt sätt att fixa ersättning?