Inlägg från: Oroliga själen |Visa alla inlägg
  • Oroliga själen

Smidigt sätt att fixa ersättning?

Har idag tagit steget att acceptera att ge min bebis ersättning, detta pga att jag mår dåligt

psykiskt och behöver avlastning på alla vis jag kan. Nu sitter jag och försöker förstå hur jag smidigast ska kunna fixa iordning ersättningen snabbt och enkelt, hemma som borta. Det handlar om nestle nan 1 om det spelar roll. Har hittills testat tetrapacken men det blir inte riktigt ekonomiskt hållbart att bara använda de... Så släng hit alla tips som gör saken så enkel som möjligt

• Svar på tråden Smidigt sätt att fixa ersättning?
  • Oroliga själen

Ska alltså införskaffa en termos förstår jag, antar att den med kaffeavlagringar inte duger ;)

Men vad kan man använda för flaska att ha i kylen med kallt vatten? Tänker att de måste vara sterilrena typ?

• Oroliga själen

Tyvärr är han bara drygt fem veckor :( skäms för att ge ersättning redan men insett att jag snart går under utan avlastningen som det skulle kunna ge... Så jag måste nog koka vattnet då ju...

Tänker mej att jag skulle hitta någon tillbringare som man kan ha kallt vatten i och micra vid matdags... Men bor lite ute på landsbygden och vet inte vad som är ok att ha vattnet i... Har en glasflaska från typ Ikea, en sån typ gammal med "knäpplock" men vet inte hur jag ska få den riktigt riktigt ren....

isolande skrev 2015-11-04 16:06:06 följande:

hur gammalt är barnet? Är det över 4 månader hade jag inte varit så noga. Kokat flaskan innan, hällt i kallt kranvatten så mycket som det ska vara och ställt i kylen med nappen på. Sedan skopat upp rätt mängd pulver i någon smidig liten burk som man bara häller i när det är dags, skakar och in i micron.

Sen när de blev 6-8 månader diskades flaskorna i diskmaskinen och sedan gjorde vi  färdig ersättning i kylen som värmdes när det var dags.

• Oroliga själen

Behöver man ha en glastillbringare med lock?

Finurligafiluren skrev 2015-11-04 18:01:22 följande:

Vi kokar vatten en gång om dagen och förvarar i en termos. Kokar även vatten och häller i en glastillbringare i kylen. Sen är det bara att blanda hälften varmt å hälften kallt vatten, klart på två min

• Oroliga själen

Nej det är så dumt av mej men det känns ju som ett nederlag när man tänkt något annat...

straw2008 skrev 2015-11-05 07:44:22 följande:

Skämms ?? För vad ?

Vi har get ersättning från start, jag skäms inte ett dugg. Eller borde jag det?

Jag har burit o fött 3 barn, finns INGET att skämmas över.

• Oroliga själen

Nej men jag hade ju tänkt att jag ville amma och att det skulle funka. Så då känns det lite som ett misslyckande när det inte gick...och att det kanske beror på att jag inte var stark nog psykiskt...

straw2008 skrev 2015-11-05 10:24:02 följande:

Jag fattar ingenting nederlag ? På vilket sätt?

Svar på tråden Smidigt sätt att fixa ersättning?