• Rani

Smidigt sätt att fixa ersättning?

idis78 skrev 2015-11-04 21:55:03 följande:

Vi har kommunalt vatten, så vi kokade inte. Tog kallt vatten från kranen, värmde i micron och hällde i pulvret. Snabbt och enkelt!

Precis så gör vi med. Vad bökigt alla gör det för sig.

När vi varit iväg så har vi haft vatten med rätt temperatur i en termos och en vällingdoserare med pulver i.

Flaskorna kan diskas i maskinen.

Två gånger i veckan kokar du napparna till flaskorna.
  • Rani
    solros68 skrev 2015-11-04 18:10:19 följande:

Varför skämmas? Glad mamma =glad bebis! Vill man och det FUNKAR bra med amningen, så tycker jag nog att man ska amma, men funkar det inte bra så är ersättning likabra!

Håller med. Det är absolut inget att skämmas för. En trasslig amning kan vara jättedåligt för både dig och din relation till ditt barn. Det drabbar också barnet. Vården har ockaå, enligt min erfarenhet, en tendens att överdriva amningens fördelar.

Se det som fantastiskt att du kan ge det barn fullvärdig, näringsrik mat som hen blir mätt på. Att du inte kan amma gör dig inte till en sämre mamma!
  • Rani
    Iowhannah skrev 2015-11-05 05:33:44 följande:

Det är så skönt att läsa/höra sånt! Min bebis är bara tre veckor och jag kan också skämmas över att jag knappt ammar alls (en eller två gånger om dagen). Amningen bidrog till sån stress och ångest för min del så jag bestämde mig för att huvudsakligen flaskmata. Även om jag VET att det bästa är att vi båda mår bra, och att mitt mående påverkar bebisen, så känns det så svårt att ta upp det med vårdpersonal. Det känns som att de flesta dömer ut en som en lite sämre mamma för att man väljer att inte amma :/

Med mitt första barn gav jag upp amningen efter två mycket trassliga månader. Jag hade ångest över det. Med andra barnet la jag ner efter tio dagar när det blev lika trassligt. Skillnaden är att den här gången känner jag ingen ångest. Har en välskapt underbar fullt frisk treåring som bevis för att ersättning funkar kanon.
Svar på tråden Smidigt sätt att fixa ersättning?