• SSK13

Fler som håller på att få mf just nu?

Hej.

Jag fick veta igår att min graviditet stannat av. Tyvärr fick jag inga tabletter att avsluta det hela med då de såg en tidig graviditet som såg bra ut. Vet att det är omöjligt att jag skulle vara så kort gången så förstår ju att graviditeten har stannat. Måste vänta till nästa fredag för ett sista konstaterande. En jobbig väntan.

Och oj vad man kan bli ledsen alltså! Var i vecka 7+5 igår. Tror de fick det till att jag var i vecka 5 eller något. Men vi hade inte sex efter ÄL så det är omöjligt :(

• SSK13

Det blöder lite varje gång jag går på toaletten. Fick veta i tisdags att det inte stod rätt till men är fortf jätteledsen. Eftersom detta är ett MA och det märktes redan i vecka åtta försökte jag intala mig att det bara är som en extra mens nu och att vi kan försöka om någon vecka igen.

Är så rädd att det ska ta lång tid att bli gravid nästa gång. Känns som om att jag håller på att bli galen. En kollega berättade igår att hon var i v 11 vilket gör det ännu jobbigare. Dels för att jag hade velat vara gravid samtidigt, dels för det påminner. Har en till kollega som är gravid men det visste jag sen innan.

Usch så jobbigt detta är!

• SSK13
    Orkide skrev 2015-12-11 19:48:34 följande:

Idag kännet jag mig lite nere. Vet inte alls vart kroppen står efter missfallet, en månad sen nu. Ingen glad gubbe på äl test än

Förstår känslan. Känner mig också ganska nere. Har du cb digital dubbel hormonindikator?

Jag testar med den. Fått blinkande smiley i fem dagar nu. Börjar inse att jag kanske inte kommer få en LH-stegring och ÄL, att en fast smiley inte kommer dyka upp. Vore inte jättekonstigt efter MA men när den började blinka i måndags steg förhoppningarna så himla högt.

Denna ovissa tid efter. Man vill bara ha tillbaka sina vanliga cykler när man vet ÄL och BIM.
  • SSK13
    Orkide skrev 2015-12-11 20:29:21 följande:

Jag har bara den med en indikator. Känns ju så orättvist att man är tillbaka till testandet när man redan gjort det!! Vi fick ju vårt plus Å dåliga dag..

Hoppas du får din äl nu i helgen, håller tummarna för att blinkandet ska sluta

Ja det känns riktigt tråkigt att behöva börja om när man redan lyckats en gång :(

Av att döma av berättelser som andra skrivit här inne bör vi få ÄL hyfsat snart. Verkar vara ovanligare att det blir så himla utdraget.
  • SSK13
    Anonym (Ankan) skrev 2015-12-11 22:05:57 följande:

Jag har precis fått min första äl sen missfallet! Jag misstänker det starkt i alla fall för jag har haft flytningar som indikerar det sen i morse. Jag hade dock ingen äl första cykeln efter mitt missfall. Hoppas ni som väntar också får tillbaka er. Jag använder inga tester eftersom jag känner av flygningarna så väl.

Härligt! Bara att köra på nu!

Jag brukade känna när jag hade ÄL förut. Men när vi skulle försöka med bebis så märktes ingenting alls, så gick bara på dagarna den borde vara och då gick det.

Fick blinkande smiley idag också, sjunde dagen :/
  • SSK13
    Orkide skrev 2015-12-15 21:53:27 följande:

Beklagar så himla mycket Jag var också otroligt ledsen efter mitt missfall i v9 här för lite över en månad sen. Jag vara hemma i 1.5 veckor. Jag orkade inte. Jag var för ledsen. Tillåt dig att vara ledsen. Med tiden blir det sakta men säkert bättre. Stor kram till dig!

Idag fick jag glad gubbe på cb. Första blev jag glad sen efter mysstunden med gubben blev jag lite ledsen. Vill inte försöka igen vi hade ju allt. Bittert bittert

Jag fick också glad smiley på mitt cb igår! Då har du också BIM 30/12? :)
  • SSK13
    Anonym (Ankan) skrev 2015-12-15 16:02:55 följande:

Jag känner detsamma. Hade varit i v. 14 nu om inte mitt mf hänt. Skulle varit på den säkra sidan och berättat för alla. Känner med dig att du var tvungen att gå igenom detta. :(

Åh jag känner så också, man skulle varit lycklig nu. Jag skulle gått in i vecka 12 och gått till BM idag. Planerade berätta för chefen som imorgon. Men men. Detta är sista sån "jag skulle ha varit", vill sluta med det. Kanske på det tänkte BF att en tanke kommer men då är vi förhoppningsvis gravida igen!
  • SSK13
    ankans skrev 2015-12-15 22:10:01 följande:

Aha. Ja det är svårt att inte börja hoppas direkt man får ett positivt test. Jag har ett barn sen tidigare. Kände sån otroligt stor oro när vi blev gravida nu igen, mycket större än med första barnet. Därför vi inte ens vågade berätta för våra föräldrar. Hade även färre gravsymtom denna gång. Kanske kroppen kände på sig att något inte stämde. Vem vet, det enda symtomet jag fortfarande har kvar är lite mjölk i brösten som började komma. Konstigt att få det så tidigt men kroppen kommer väl ihåg från förra gången...

Kände exakt likadant! Har en dotter och den graviditeten var typ orosfri, inga tankar på missfall whatsoever. Nu andra graviditeten blev jag oroligare än någonsin! Kände inget alls typ. Tog cb digital som visade fel veckor, visade för lite veckor för veckan jag var. Googlade och såg att det inte brukar vara så positivt. Detta var två veckor innan blödningarna. Mådde SÅ dåligt. Tog nytt cb, samma resultat. För få veckor. Fattade att det stannat av men hoppades in i det sista :/

Hoppas symtom kommer i våra nästa graviditeter, även om det inte är någon garanti så kan det ju lugna lite iaf.
  • SSK13
    ankans skrev 2015-12-16 16:28:33 följande:
    Verkligen. En på kvinnokliniken frågade mig i telefon om jag fortfarande kände mig gravid när det började blöda vilket jag då märkte att jag nog inte gjorde. Tror generellt att det är ganska vanligt att vara mer orolig efter första barnet, att man tänker att man inte kan ha sån tur två gånger osv?
    Ja man vet ju mer vad man får/kan förlora efter ett barn. De två sista veckorna kände jag mig inte gravid. Jag mådde bara jättedåligt och var orolig. På något sätt är jag väl glad att jag kan känna min kropp så pass bra. Så hoppas jag verkligen att vi känner oss riktigt gravida nästa gång :D
  • SSK13
    Orkide skrev 2015-12-24 10:44:39 följande:

God Jul önskar jag Er! Nu hoppas jag att vi alla ska få våra önskade plus.

God Jul! Ha en toppendag!
  • SSK13
    Orkide skrev 2015-12-29 22:52:37 följande:

Idag kom mensen. Den som inte fick komma. Första efter missfallet

Känner med dig. Fick min första mens efter missfallet i lördags. Inte heller så välkommen :( Men nu har vi vår mens och snart kan vi försöka igen! Jag gick ner mig rätt mycket men nu börjar jag se positivt på det igen!
  • SSK13
    Orkide skrev 2015-12-31 08:42:27 följande:

Blöder/blödde du mer än vanligt? Jag blöder igenom tamponger ganska fort o det gör jag aldrig annars

Vanligt med rikligare mens första efter

Mf/MA. Min varade i fem dagar och var mediummycket tre dagar och lite två dagar. Sista dagen kom det ut en del rester också. Yuck! Skönt att det kom ut ändå tänker jag!
  • SSK13
    Orkide skrev 2016-01-01 21:36:04 följande:

Här är det dag fyra här. Blödde massor i två och en halv dag. Sen har jag bara blödit väldigt sparsamt. Konstigt att det blir såhär efter missfall.

Känns som att om man hade frågat en barnmorska om allt som händer med kroppen nu hade man fått svaret "det är helt normalt, kroppen kan reagera så". Lugnande på ett vis, störigt på ett annat. Man vill bara ha tillbaka sin förra kroppsrytm!

Jag är på cd 8 idag och kommer snart börja försöka hitta ÄL. Hoppas det inte strular nu, känns som jag hade blivit koko då! Men även det hade ju varit "fullt normalt" ;)
Svar på tråden Fler som håller på att få mf just nu?