Inlägg från: Anonym (Beklagar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beklagar)

Fler som håller på att få mf just nu?

Hej... Beklagar ditt missfall... Vet hur det känns.. Jag har haft 3 mf oxå och 2 barn har det blivit... En kemisk graviditet i maj i år...

Ett ma i v 13(17) som var det som tog rejält på psyket... :( nu försöker jag överväga om vi ska försöka igen eller om vi blivit så oroliga av det som hänt... Känns bara som alla är gravida runt om kring...

Anonym (Ankan) skrev 2015-11-05 08:44:21 följande:

Den största fyller tio om en vecka och den lilla är sex. Mannen vill egentligen inte ha fler, men jag har ju blivit skitsugen ny när jag fick vara gravid i åtta veckor. Sen tycker jag att jag har rätt usel statistik. Fem graviditeter, men bara två barn. De andra tremissfall. Två missfall innan första barnet, ett i v6 och ett jättejobbigt i v9 där jag blev inlagd och fick morfin. Kanske onödigt att försöka med en till ens när missfallsstatistiken ser ut så.

Missfall i v13 måste vara hemskt! Då tror man ju risken ska vara borta.

• Anonym (Beklagar)

Å vad tråkigt... Beklagar.. hur kommer ni gå vidare?

Anonym (Tungt) skrev 2015-11-17 11:20:24 följande:

Hej alla! Fick missfall för ungefär två månader sen. Sista frysta embryot vi hade kvar från ivf, och ingen möjlighet att göra en ny med samma donator. Det känns JÄVLIGT tungt måste jag säga. Trycker undan det och försöker se framåt, det funkar ganska bra men ibland kommer det över mig hur krångligt och orättvist det känns. Vill liksom skrika ut att vi har det enormt svårt (de på jobbet vet inte ens att min man är steril och hur krångligt vi har haft det på vår resa till barn).

• Anonym (Beklagar)

Det är väldigt olika men jag hoppas du inte får så ont... Jag fick oxå ta tablett för o få ut mitt foster i v 13 som dött... kommer inte i håg smärtan riktigt. Men vet att det gick över ganska fort.. Så jag håller tummen att du slipper gå igenom för mycket...

Orkide skrev 2015-11-17 18:35:36 följande:

Jag har precis tagit tabletterna för att stöta ut det sista av resterna. Och jag är jätterädd efter en snabb sökning på internet har jag förstått att en del får superont, värre än förlossning!!! Så jag är ganska så rädd nu

• Anonym (Beklagar)

Jag skulle gått in i v 17 när jag först fick blödning o fostret dött i v 13 detta var den 4 sep 2013. Sen 2 månader fick jag mf igen som jag tror v ett X. Blödde från o till i 2 månader innan jag åkte till gyn o kollade och då hade jag fortfarande gravhormon... Sen fick jag en kemisk graviditet i maj i år... Så vet vad du går igenom.. Men man tar sig ur sorgen... Jag hoppas du snart är gravid igen...

Orkide skrev 2015-11-17 19:36:00 följande:

Hoppas också jag slipper någon större smärta.. Det kanske är bra att du inte kommer ihåg smärtan. När fick du missfall?

• Anonym (Beklagar)

Nej jag är inte gravid nu men önskar mig det... alla runt mig är gravida.. Jag hoppas du snart är gravid igen o att du har lättare o bli gravid än jag..

• Anonym (Beklagar)

Jag har oxå svårt o bli gravid. Min första som tog 1 1/2 år innan han kom. Min andra blev till helt oplanerat men klart efterlängtad. så det skiljer 19 månader på mina söner. Men vill ju oxå ha 3 barn. Alla runt om kring får barn. Många med stora magar. ???? Jobbigt för psyket. Jag är 34 år så har ju inte så många år på mig. Och mina pojkar börjar bli stora nu så om det blir nån så blir det o börja om igen och det är många olika tankar man har. Men längtan blir inte mindre heller.

• Anonym (Beklagar)

Slutade med p-piller augusti 12 och gravid juni13 så tog ett tag där med.. Sen efter mf i sept gravid igen oktober o mf i november o blödde 2 månader år 13. Efter det har det inte tagit sig ;-(

Så har tagit olika lång tid... Funderar på sköldkörteln om den spökar...

• Anonym (Beklagar)

Skrapning går jätte fort känns inte.. Du är borta en stund o du vaknar senare o då är det klart...

• Anonym (Beklagar)

Nej inte fått utredning... Svårt när jag redan har 2 barn...

• Anonym (Beklagar)

Äl kommer ganska snabbt tillbaka. Jag hade mens en gång o äl sen gravid igen månaden efter så det går fort. Nu fick jag ju mf den gången med men det kommer gå bra för dig.

• Anonym (Beklagar)

Det där med o känna av äl o mens är ju olika.. Jag känner av äl mer än mensen faktiskt... Mer ont vid äl än mens.. Så det är olika..

Det där med o träffa folk som är gravida har man tyvärr väldigt svårt med... Det är ett hårt slag varje gång man får se gravid... Men det blir oxå lättare när man fått tiden.. Och många förstår inte heller varför man tar avstånd från dom som är gravida... En vän till mig sa att när jag fått mitt ma så sa hon att förlusten är inte lika stor som o förlora ett riktigt barn... förstod inte hur man kunde säga så... För mig va det en förlust... Jag fick se detta foster med ben o armar efter jag fick ut det... (Miniförlossning) o mina känslor var dem samma som om jag hade haft min son där... Tro mig... Så dom som intr gått i genom samma har inte en aning om vad du har för känsla.. Så du får känna som du vill.. O behöver inte känna att du ska vara med gravida vännen.. Hon måste förstå dig med... Blev lite annat skrivet.. Hoppas du ändå förstår vad jag menar...

Bozzy skrev 2015-11-27 01:05:21 följande:

Det tror jag också, samt nu känner jag mig redo att bli gravid, det gjorde jag inte med den graviditeten. Verkade som om min hjärna behövde ett mf för att fatta att den är redo för och vill ha barn. Fyller ändå 33 om 2 månader och alla som inte har vetat att jag innan inte tänkte ha barn alls frågade ju om det inte var dags snart.

Usch stackare, har en kompis som ska ha en månad innan jag var beräknad så henne har jag för tillfället inte ork att träffa alls, så vet hur det är. Samt hon är en sådan som hade gravidmage tidigt. 

Du är inte ensam om att känna så med tiden, på söndag är det 4 veckor sen mitt mf och det känns som om det är i en helt annan livstid det hände i. 

Beklagar. Tråkigt med ännu ett mf. Tror nog mitt äl är på väg, hade flytningar idag och har haft ökade sexlust i en vecka nu så förhoppningsvis är det på g. Jag känner nämligen inte av så mycket när äl och mens ska komma, tur nog kan man nästan klocka den så regelbunden som den är. 

• Anonym (Beklagar)

Jag har haft mf i april igen.. Efter många försök.. Nu har jag första mensen efter mf och skal väl försöka igen... Ser gravida överallt och jag försöker tänka bort dom. Många här runt som får både 3-5 barn på kort tid..

• Anonym (Beklagar)

jag hoppas alla här får sina efterlängtade plus snart.. O att det inte blir fler mf... Håller tummar

• Anonym (Beklagar)

Är gravid igen nu... Håller tummen att det ska gå hela vägen Har kört med progesterall krämen denna gång.. Fick tips om den vid förra mf...

Svar på tråden Fler som håller på att få mf just nu?