Min bebis kan inte somna!!!
Hur funkar det med liggamning? (antar att du provat, men ibland kan det ta ett tag innan man får till det). Det blev räddningen för mig, min grabb vaknade också ofta på nätterna, och han ratade både napp, flaska och allt annat. Då behövde jag bara lägga till honom när han vaknade och sen sov vi vidare. Lite hackigt blev det ju ändå såklart med sömnen, fast klart bättre att kunna ligga kvar.
Det är inte givet att allt blir bättre bara för att barnet lär sig somna utan tutte. När min pojke var 8 månader började pappan natta ett par gånger i veckan eftersom jag började jobba. Märkte absolut ingen skillnad i antalet uppvak. Vid 15 månader slutade jag nattamma helt, vid 16 månader började han sova bättre, vid 19 månader blev det sämre igen.... Jag har inte sådär jättestor tillit till "metoder" eller goda råd om "gör så här så blir det bättre". För oss har det aldrig funkat som nån quick fix, utan vi har försökt anpassa oss så det går att stå ut under tiden. Idag är sonen 3 år och vi sover jättebra för det mesta, de flesta barn börjar sova hela nätter långt tidigare än så. Hoppas du snart får sova!