Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 14:01:28 följande:
Jag menar väl att om man går in i nåt med den inställningen han gjorde så är det inte konstigt att man inte ser en framtid. Orättvist för jag hade ingen chans då, man kan inte vara negativ till en framtid, man måste ju våga tänka sig en framtid för att de ska bli nåt.
Jag berättade för han redan i våras att jag började få känslor. Vi hade efter det ingen kontakt på 1-2 månader. Då kom han tillbaka. Jag skällde ut han för hans beteende, va klar och tydlig över att jag inte ville ha en kk. Sen hade vi en perfekt sommar, ett förhållande där vi
t.om gjorde saker med barnen. Det har varit upp och ner, jag har alltid varit så tydlig med vad jag känner och vill. Han har då sagt att han inte vill ha nå seriöst, men samtidigt har han sänt alla mixade signaler. Hur vi umgås, med barnen, allt. När man har känslor spelar de ju ingen roll va nån säger om hela beteendet säger en annan sak, det man vill ha..
Han har kanske varit oärlig med dig, som har låtit dig tro (?) att det finns hopp om en framtid när han har känt till dina känslor, men att han skulle vara skyldig dig en ärlig chans till en framtid tillsammans, det håller jag inte med om.
Han är vad, 38? Om jag hade varit singel vid 38 och hade barn varannan vecka, det hade inte funnits på kartan att jag hade övervägt att börja på en ny kula med någon som ville ha egna barn i framtiden, för att gå igenom småbarnsåren igen. Aldrig i helvete, där har min dörr stängts. Påklädningar, frukostbråk, bråk i hallen, lämning, hämtning, magsjukor, förkylningar, förhandlingar - ingenting kunde få mig att vilja göra om det, ingenting. Jag tror som sagt att du underskattar både åldersskillnaden mellan er och kraften i viljan att aldrig aldrig aldrig mer gå igenom det.
Däremot hade jag gärna tackat ja till lite kravlöst sex och närhet från en person som är villig att ha ett kk-förhållande med mig. Kommer det varma känslor på det, inga problem. Är det någon som trivs med barnen, ännu bättre. Men där går gränsen.