Det är jättesvårt att veta hur han känner, ibland så överanalyserar man signaler och tror att en person vill mer än vad han egentligen vill. Det är mycket möjligt att han ser dig som mer men vill "skydda"sig lite genom att säga att ni inte är ihop men det kan även vara så att han ser dig som en vän "med benefits". Ett kk-förhållande för mig är typ att man kommer hem till en, har sex, sen kanske sitter i soffan ett tag sen går "gästen" och hörs inte förrän vid nästa tillfälle. Att du träffat hans familj tyder nog dock på att han faktiskt tycker om dig, du är inte bara ett ligg, att han tar hand om dig när du är hungrig och så. Så det är jättesvårt att veta hur han verkligen känner. Oavsett ålder så är det ju svårt att veta var gränsen mellan ett löst förhållande (dejting) och att faktiskt bestämma sig för att "nu är det vi två" går. Man vill kanske inte fråga rätt ut med rädsla för att den andra personen säger "nejnej, jag vill inte mer än såhär". Jag menar att han kanske säger att han bara vill vara KK i det fallet han tror du känner så, för att själv slippa skämmas om han skulle visa att han vill mer och du inte vill det. Eller så är det som han säger- du är mer än en person man träffar för sex, men han vill inte ha ett förhållande. Tyvärr är jag rädd att det är som ovanstående sagt, han vill ha dig tills det kommer något "bättre". Och om du nästlar in dig för mycket på honom och analyserar varje sak så finns risken att du kommer att bli mycket ledsen den dagen (om) han skulle lämna dig.
Jag känner igen mig i det du skriver faktiskt, jag förstår på texten att ni är äldre men det finns paralleller. När jag var 14/15 så gick det en kille i min parallellklass, vi hade en lektion i veckan ihop. Till en början så satt vi bara ihop sen blev det mer. Han bodde granne med min bästa vän och vi började umgås på fritiden, först ihop med andra sen själva. Vi gjorde aldrig något, inte ens pussades men folk sa alltid att vi betedde oss som ett par. Det första han gjorde när han kom hem ifrån en semester var att komma hem till mig, på min födelsedag kom han med present, i skolan dissade han sina vänner för att vara med mig, kramade mig mycket och så. På vår prao i åttan hamnade han i affären bredvid och kom alltid in med lunch, haha kommer ihåg att min handledare sa "nu kommer din kille!". I början hade jag nog inga känslor för honom så, men de växte fram. Han var ju så snäll. Så en dag, efter att ha umgåtts oavbrutet ett år så kom han till mig och bad om kärleksråd, han hade blivit kär i en person som stod mig nära. Han märkte nog att jag blev ledsen och jag kommer ihåg att han satte sig bredvid mig på stolen och sa "du är kär i mig va?" Han sa det så kallt så jag kommer ihåg att hela magen spände sig. Jag fick slutligen fram en liten nick och kollade upp på honom för att se reaktionen. Inte ens ett leende fick jag, utan han satt helt apatisk. Sen sa han "ja, har misstänkt det men du är BARA (med betoning) en bra vän". Sen gick han hem och hörde inte ifrån honom på länge. Senare fick jag reda på att han snackade rätt mycket skit om mig och berättat om hur han dissat mig för alla sina vänner, som såklart skrattade åt mig. Men jag känner än idag, som du gör, att han innerst inne kände mer men kanske skämdes.
Kontentan är att inte tro för mycket innan man helt och hållet vet. Jag tycker att det verkar som han gillar dig och har riktiga känslor men den enda som egentligen vet är han själv. Man kan inte rå för sina känslor, vill den ena mer än den andra så kan man inte tvinga fram kärlek, då är det bättre att släppa helt tycker jag. Annars blir man bara sårad, än idag (snart 22 år) har jag svårt för att släppa någon för nära inpå.