mammatill6 skrev 2015-11-03 20:35:47 följande:
Så i brist på rutin trodde du att du kunde ta köttet och inte betala? Alla butikers rutin är väl att man betalar.
Det finns olika regler på olika ställen, det är väl givet att man betalar för sig, det är inte det det är frågan om här. Jag skulle ha familjemiddag och hade glömt mitt kort hemma, var oerhört stressad och hade jobbat 1 och 1/2 pass den dagen för att tecka för en kollega som var sjuk. Jag tänkte att det är lungt för jag skriver en postit och betalar imorgon. Men dagen efter var jag på akuten med minsta och sen kom helgen och vips så var det glömt.
Visst det är jävligt klantigt av mig, men det var det som hände. Det spelar ju ingen roll för det är ju ändå inte snatteri och det var inga regler om att man inte fick göra såhär. Jag jobbade förut i en annan butik och då var det lugnt att göra på detta vis, om jag hade vetat att det skulle bli såhär så hade jag självklart aldrig gjort det men det är inte det det är frågan om, nu handlar det om framtiden min, ska jag gå ut i arbetslöshet för 6 månadslöner eller ska jag vara kvar..