Anonym (en mycket olyckl) skrev 2015-11-04 12:37:55 följande:
Jag har mått dåligt i hela mitt liv pga mycket svår barndom. Men det har aldrig varit så här allvarligt. Tror det är det senaste året som den rejäla försämringen började.och det har bara blivit värre och värre med tiden.varje sekund är en outhärdlig plåga.
Jag har två hundar.Jag klarar inte ens av att ta hand om dom längre.min kille tar hand om dom.jag brukar dock tvinga mig att följa med på promenad nästan varje dag. För övrigt så jobbar han hela dagarna medan jag ligger i min säng och gråter hela dagarna och brukar titta på självmords videon på nätet. Jag försöker titta på min favorit serie men det är omöjligt att fokusera på någonting när man mår så här extremt dåligt. Jag orkar knappt att duscha eller borsta tänderna.jag orkar helt enkelt inte med någonting.vill bara ligga i sängen och dra täcket över mitt huvud. Jag har verkligen försökt hitta på saker för att skingra tankarna,men det hjälper tyvärr inte. Jag var en benso som inte hjälper. Jag vill ha xanor som ska vara den bästa för ångesten.Men det är extremt svårt att få den då den är den tyngsta och mest beroende framkallande benson.Men nu handlar det om liv och död. Jag har ett läkare besök snart,jag hoppas så innerligt att jag lyckas få xanor. om jag får ett nej så kommer det bryta ner mig rejält.då har jag inget som kan lindra den outhärdliga ångesten. ångesten är inte mitt enda problem. Jag lider som sagt av en mycket plågsam depression också. Vet inte varför. Jag har väl någon brist av något ämne i hjärnan eller nåt sånt. Jag har testat så otroligt många mediciner under många års tid.ingen medicin har hjälpt överhuvudtaget.detta ökar min frustration och självmordstankar ytterligare. jag skulle inte ens önska min värsta fiende detta fruktansvärda och extremt plågsamma lidande.
jag är supertacksam för alla era snälla ord och tips.Dessto fler svar jag får desto bättre. Jag vill gärna även höra er erfarenhet av mao hämmare?
Har någon här lidit av en mycket långvarig och mycket svår depression och ångest och lyckats bli bra!
Jag låg inne på park i tre månader och var sjukskriven i totalt två år. Nu mår jag bra, när jag dippar är det inte lika jobbiga och djupa dippar om du förstår vad jag menar.
Jag kan inte säga hur jag gjorde för att bli bra. När jag låg inne och närmaste tiden därefter medicinerades jag med voxra (noradrenalin och dopamin), efexor (snri), propavan, stilnoct och sobril. Jag gick på aktivitetsgrupper på öppenvårdsmottagning och hade samtalskontakt. Sakta, sakta blev det bättre. Jag är ledsen att jag inte kan ge dig några råd men det enda du kan göra är att ge det tid. Och sluta genast att titta på självmordsvideor!