Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

särbos

Hej!

Förhållande med en underbar man som har tre barn varannan vecka. Jag har ett barn på heltid.

Hans äldsta barn på 17 år tycker inte om mitt barn på 12 år. Säger att hen är jobbig. Mitt barn gillar att prata men är i övrigt inte jobbigare än någon annan. Vi har beställt en weekendresa tillsammans allihop, när vi köpte så var allt ok. Nu tänker 17-åringen inte följa med pga 12-åringen

17-åringen påverkar emellanåt sina syskon att säga detsamma trots att de däremellan har väldigt kul ihop.

Vi träffas i princip helgen när de är hos sin pappa så övriga veckan har de sin pappa helt i fred.

Vill ju bara det ska funka så vi kan träffas o ha fint tillsammans allihop

• Svar på tråden särbos
  • Anonym (orolig)

Enda konkreta vi fått veta är att 12-åringen väcker 17-åringen genom att prata för tidigt i skype på morgonen. Läs ca 9.00 vi har löst det och 12-åringen är väldigt tyst fram till 11.00

Men annars bara att hennes är jobbig

• Anonym (orolig)

Nä vi har inte tagit bort internet. Pratade med 12-åringen så hem skypar inte förrän efter 11.00. Berättade att 17 åringen tyckte det var jobbigt.

12-åringen har inte uttryckt något angående varken 17-åringen eller de andra. Hen är ganska öppensinnad.

Jag tror det handlar om ovanan att någon mer vill ta plats i pappans liv. Får ju som sagt inget mer konkret, bara att 12-åringen är jobbig.

Hur kan man få ett så "stort barn" att acceptera förändringar

• Anonym (orolig)

Vi bor inte tillsammans, men ses oftast o bor över på helgerna. Oftast hos dem eftersom de är fler o inte vill åka iväg hemifrån sina datorer o prylar.

Vi har varit tillsammans i drygt ett år.

Tydligen är jag helt accepterad, men inte mitt barn.

• Anonym (orolig)

Alla barnen har egna rum, min 12-åring får förfoga över ett också. 17-åringen är tonåring, kommer ut till måltider o nån enstaka gång annars sitter hem vid datorn på rummet. Enda som går in oinbjudna är pappan. 12-åringen har med sina egna saker o lånar inget av de andra barnen.

Pappan vill inte lämna barnen själva o de vill inte lämna sina spel.

Förstår ju att vi är inkräktare i deras liv men tycker samtidigt att den som är äldst borde kunna ha lite förståelse att pappan har rätt att träffa någon också.

Den helgen pappan inte har sina barn jobbar han så ska vi aldrig kunna ses pga detta?

Svar på tråden särbos