Anonym (Vill bara att det ska vara över...) skrev 2015-11-01 19:21:16 följande:
Jag är bara jag - okej jo de sa det till mig med men jag som trodde att nu va det på gång men det kommer och går med smärta som ibland är hemsk. Jag skulle få tabletter men på akuten där jag va så blev jag hemskickad efter 6 timmar på grund av att det kom in många akut och att jag fått vänta länge så nu tid på tisdag så ska be om oxycontin och tabletter som startar det hela för detta orkar jag inte med en vecka till! Men hur va det att ta tabletterna ? Jag är mest orolig över smärtan jag läst om och att man tydligen blöder mycket... Jag hade verkligen hoppats på att det hade satt igång men är medveten om att det inte riktigt gjort det men om detta gör ont så kommer det säkert göra jätteont sen och ju längre tid det tar och ondare desto jobbigare känns det. Att veta om vad som kommer ut och jag vill verkligen inte se det!:( jag hoppas verkligen att det inte blir som alla skräckhistorier man läst om på internet (dumt att läsa sånt) men allt detta skrämmer mig... Kan man inte skynda på sånt här på något sätt? Eller är det bara i vänta?
Förlåt det blev ett väldigt långt inlägg:)
Tyvärr funkade inte en omgång piller på mig utan jag fick ta 2 med en veckas mellanrum. På b.b och på förlossningen instoppade där nere. Inget satte igång av sig själv så det är därför jag tror det blev så häftigt för mig. Ditt har ju småstartat och borde vara lättare få ut det sista. I regel förtvinar det lilla som är kvar av embryot så det finns liksom inget påtagligt som ska ut. Om jag inte gjort VUL v.9+0 och sett att det dött v.7 hade de trott det aldrig funnits nåt om jag gjort VUL senare för då fanns inget synligt kvar på VUL. Du har ju blödit en del så det borde inte bli så mycket blod som för mig. Problemet för dig är att resterna kan hålla på flera veckor till och det vill man ju verkligen inte!