Inlägg från: Anonym (Vill bara att det ska vara över...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill bara att det ska vara över...)

Gör missfall såhär förbannat ont?!!

Hej!

Undrar hur det var för er och ifall det jag går igenom är normalt känns enormt jobbigt och vill bara att det ska vara över nu...

För att ta det kort så va jag i v 10 då de såg att fostret dött i v 8. Jag gick sedan och inget hände på ca 4 veckor, nu en och en och en halv vecka tillbaka så började jag få mycket slemmiga flytningar typ blodiga. Men hade bara ont som molvärk som nu 5 dagar tillbaka tilltagit mer och mer men blöder inte mycket alls utan bara blodigt slem och en del klumpar typ svart geleaktigt och har dessa tre dagar haft jätteont som värkar som kommer och går och försöker trycka på och då blir det värre men inget blod mer än enstaka droppar typ... Ska det vara såhär?? Kan väl inte gå och ha ont i veckor ska inget hända snart? Känns jättejobbigt ... Kan tillägga att alvedon inte hjälper tig en diklofenak nu och det dämpades lite...

Ska till gyn på tisdag...

• Svar på tråden Gör missfall såhär förbannat ont?!!

Snövits- Det är det som gör det så jobbigt har varit och gjort ul på sjukhuset där jag fick vänta 6 timmar för att sedan få tiden jag fått nu nästa vecka. De sa bara till mig att de inte skrapar då det va så tidigt missfall och att jag nu då ska få tabletter...jag har praktiskt taget ringt runt och försökt få tid för hjälp men det är svårt och tar lång tid för att få enstaka tabletter...

Jag är bara jag - okej jo de sa det till mig med men jag som trodde att nu va det på gång men det kommer och går med smärta som ibland är hemsk. Jag skulle få tabletter men på akuten där jag va så blev jag hemskickad efter 6 timmar på grund av att det kom in många akut och att jag fått vänta länge så nu tid på tisdag så ska be om oxycontin och tabletter som startar det hela för detta orkar jag inte med en vecka till! Men hur va det att ta tabletterna ? Jag är mest orolig över smärtan jag läst om och att man tydligen blöder mycket... Jag hade verkligen hoppats på att det hade satt igång men är medveten om att det inte riktigt gjort det men om detta gör ont så kommer det säkert göra jätteont sen och ju längre tid det tar och ondare desto jobbigare känns det. Att veta om vad som kommer ut och jag vill verkligen inte se det!:( jag hoppas verkligen att det inte blir som alla skräckhistorier man läst om på internet (dumt att läsa sånt) men allt detta skrämmer mig... Kan man inte skynda på sånt här på något sätt? Eller är det bara i vänta?

Förlåt det blev ett väldigt långt inlägg:)

Tack för era svar!

Idag har jag åter igen fått dessa kraftiga smärtor men det blöder mer klart blod nu men som en mindre mens men ont gör det känns som rejäla sammandragningar emellanåt...hur gör dom på sjukhuset imorgon om man blöder för dom gör väl inget ul förrän det slutat ?

Anonym (.) skrev 2015-11-02 08:43:16 följande:

Mitt missfall gjorde mer ont än mina förlossningar. Värkliknande hemsk smärta. Fick smärtstillande i dropp.

Okej det lät inget vidare! Jobbigt är det ju när man vet vad som väntar och då är ju smärtan inget vidare psykiskt och fysiskt... Jag har liknande värkar men inte lika starka dock som vid förlossning men ont gör det!

Nu har det satt igång iallafall fick enorma smärtor runt 2 och efter det tills nu så rinner det bara ur mig med enorma klumpar gör skitont och obehagligt! Ursäkta detaljerna! Måste bara fråga hur mycket blöder man alltså kan knappt gå ifrån toaletten innan det börjar...men det kanske är normalt? Blir lite orolig...

Svar på tråden Gör missfall såhär förbannat ont?!!