Inlägg från: Anonym (trist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trist)

Gör missfall såhär förbannat ont?!!

Anonym (Vill bara att det ska vara över...) skrev 2015-11-01 19:21:16 följande:

Jag är bara jag - okej jo de sa det till mig med men jag som trodde att nu va det på gång men det kommer och går med smärta som ibland är hemsk. Jag skulle få tabletter men på akuten där jag va så blev jag hemskickad efter 6 timmar på grund av att det kom in många akut och att jag fått vänta länge så nu tid på tisdag så ska be om oxycontin och tabletter som startar det hela för detta orkar jag inte med en vecka till! Men hur va det att ta tabletterna ? Jag är mest orolig över smärtan jag läst om och att man tydligen blöder mycket... Jag hade verkligen hoppats på att det hade satt igång men är medveten om att det inte riktigt gjort det men om detta gör ont så kommer det säkert göra jätteont sen och ju längre tid det tar och ondare desto jobbigare känns det. Att veta om vad som kommer ut och jag vill verkligen inte se det!:( jag hoppas verkligen att det inte blir som alla skräckhistorier man läst om på internet (dumt att läsa sånt) men allt detta skrämmer mig... Kan man inte skynda på sånt här på något sätt? Eller är det bara i vänta?

Förlåt det blev ett väldigt långt inlägg:)

Jag fick starta mitt MA med tabletter (cytotec) på sjukhuset, var i vecka 15 men fostret dog i vecka 12. 
    Jag hade inte alls särskilt ont, fick Ipren, Alvedon och Ketogan. Missfallet startade efter två omgångar Cytotec. Ketogan är morfin, jag fick smärtlindring precis när jag ville. Jag upplevde inte mycket smärta men tog alla tabletter innan det började göra ont för att undvika ett eventuellt smärtgenombrott. Fick en Oxynorm mot eftervärkarna också. 
    Om du får vara hemma under missfallet, se till att ha grundat med två alvedon och en ipren innan du tar cytotec. Och be om att få med dig några starkare smärtlindrande tabletter hem, tex Ketogan.
    Det kommer gå bra för dig, beklagar MF
Svar på tråden Gör missfall såhär förbannat ont?!!