• JOLI

Icsi någon mer?

Tanja88 skrev 2016-03-08 23:55:22 följande:

[quote=76416412][quote-nick]JOLI skrev 2016-03-07 21:22:42 följande:[/quote-nick]

TJEEEJER, VI ÄR MED BEBIS!!!!![/

Yaaaaaay :)))))) grattis !!!!! Imorgon ska jag till rmc för ultraljud ! Be till högre makter att vi hör hjärtljudet <3

Taaack fina <3

Åh, så mysigt!! Lyckönskningar till er idag!
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-03-08 23:55:22 följande:

[quote=76416412][quote-nick]JOLI skrev 2016-03-07 21:22:42 följande:[/quote-nick]

TJEEEJER, VI ÄR MED BEBIS!!!!![/

Yaaaaaay :)))))) grattis !!!!! Imorgon ska jag till rmc för ultraljud ! Be till högre makter att vi hör hjärtljudet <3

Hur har det gått idag? Har tänkt på dig massor <3
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-03-10 22:53:02 följande:

Vi såg hjärtljud :)))))))))) underbara känsla ! :)))))))))))

Åh vad fräckt! Är så glad för er :) vilken vecka är du i nu?
  • JOLI

Åh vad fräckt! Är så glad för er :) vilken vecka är du i nu?
  • JOLI

Vi har fått tid för ultraljud den 31 mars, längtar så jag spricker!!!!

thea1983 skrev 2016-03-14 08:58:42 följande:

Hej tjejer!

NU först e min mens på väg, kul med en cykel på 36 dagar när den alltid ligger på ca 27 annars :(

Jag har dock ett litet dilemma...

D e så att vi ska gifta oss i slutet av maj. OOOM vi kommer med denna gången så kommer insättning ske ca 2 veckor före bröllopet. Men med stress o oro över allt som ska fixas inför den dagen, ger jag då ägget de bästa förutsättningarna för att må bra i min kropp och fästa?

Hur skulle ni gjort?

Grattis till bröllopet, vad kul!

Jag tänker lite som Tanja, att det kan vara svårt att glädjas fullt ut på bröllpet OM det inte skulle gå vägen, eftersom det verkar bli i samma veva. Nu hoppas vi ju så klart att det ska gå kanon för er, men risken finns ju. Ni får nog tänka lite på det både en och två gånger, och känna efter ordentligt. Jag förstår att det är ett jobbigt beslut!

Att gifta sig, är en sak man bara gör en gång, då hade jag nog valt att fokusera på det och göra det absolut bäst av det, och väntat med försöket. Men samtidigt så är ju denna längtan efter en liten så fruktansvärd och jobbig, så det är som sagt inget lätt val.
  • JOLI

Tänkte höra med dig, som kommit lite längre än mig. Hur räknar man veckor vid IVF? Är det som vanligt att man börjar räkna från sista mensens första dag?
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-03-30 23:01:24 följande:

JOLI berätta hur det Går imorgon :))

Jag har valt att göra kub test & fått tid till det den 10onde april. Är glad att kolla så allt står rätt till. Sen har jag fått tid för det stora ultraljudet i v 18 , den 19onde maj :)

Kan knappt vänta ! Vill veta vad de e för liten krabat som ligger & växer i magen ju <3

Tror en pojke hehe.

Det var ett fint tickande litet hjärta! Helt magiskt, jag är fylld av lycka!

Är väldigt svullen om äggstockarna och har mycket vätska kvar i magen, så det blev lite överstimmulerat tidigare, men det ska förhoppningsvis gå över av sig självt!

Spännande, hoppas allt kommer se bra ut! Jag är med lite sugen på det! Vi får se hur vi gör!

Hur går det för er andra tjejer?
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-31 11:50:51 följande:

Fint att se här att det går bra för er, ni fina! Jag hoppas att jag snart är där ni är! <3 Var det någon av er som satte tillbaka två ägg? Jag tänker om det kan tänkas bli twins någonstans? När vet man det i så fall?

Jag synarela-sprayar för fullt nu. Dag 12. Men har fortfarande inte fått någon blödning, så måste ringa RMC imorgon och höra vad jag gör om den inte kommer inom 14 dagar totalt. Känner mig faktiskt orolig även om den kom dag 12 sist också

Vi har bara satt in ett, och tyvärr inga till frysen! I min mage var det ett hjärta som slog, det syns på det tidiga ultraljudet.

Jag hoppas verkligen att du får uppleva detta väldigt snart <3

Jag har väldigt dålig koll på hur det långa protokollet går till, vad händer när det gått 14 dagar?
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-31 22:54:11 följande:

Så himla fint! Önskar dig all lycka! Och hoppas att jag hamnar där själv en dag. Även om jag tappar mitt hopp just nu..

Man ska få en blödning mellan dag 8 och 14. Får man inte det så får man absolut inte börja med sprutorna. Så jag vet inte hur de löser det då.. Ska ringa och fråga imorgon.

Tack fina <3 du kommer också vara här, ge inte upp!

Oj, ja ring och kolla. Hoppas den dyker upp idag eller imorgon då! Håller mina tummar <3
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-01 18:17:29 följande:

Tack vännen!

Ringde idag. Ska avvakta till måndag. Har den inte kommit innan så får jag åka in för undersökning på tisdag Mår rätt kasst just nu.

Oj, jag hoppas verkligen den hinner komma! Förstår att du inte mår så bra! Vi finns här för dig, och stöttar o peppar vännen!
Svar på tråden Icsi någon mer?