• JOLI

Icsi någon mer?

Tanja88 skrev 2016-02-04 12:07:30 följande:

Det är testdag 13/2 ! Men när vi hade återföring förra fredagen skulle vi evenutellt sätta in 2 ägg, läkaren sa då att de inte ökar chanserna mer än för att få tvilling graviditet. Samt att jag hade ett par fina ägg han mer eller mindre var säker på att de skulle klara sig i frysen. Vi valde då att sätta in ett bara ! Idag får jag hem brev att inget av de de hade odlat vidare på hade klarar sig! Som de två andra gångerna . Nu börjar man ju bara tappa hoppet om jävligt mkt. För är det inget guldägg i mig så är vi på ruta ett igen & inga fler försök! Hela dagen e fan förstörd!

Inte långt kvar till testdagen ju! Hoppas hoppas hoppas det blir ett plus!

Alltså nej, vad arg jag blir. Jag förstår mig inte på RMC bland, hur kan de stå och säga vissa saker med säkerhet sådär, när det uppenbarligen inte alls var så säkert?! De bygger upp en förhoppning för en, som sedan rivs ner totalt! Allt är ju jobbigt nog som det är redan.

Jag önskar och hoppas, att det är ett guldägg du fått tillbaka vännen <3 kramar och lyckönskningar från oss!
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-04 12:07:30 följande:

Det är testdag 13/2 ! Men när vi hade återföring förra fredagen skulle vi evenutellt sätta in 2 ägg, läkaren sa då att de inte ökar chanserna mer än för att få tvilling graviditet. Samt att jag hade ett par fina ägg han mer eller mindre var säker på att de skulle klara sig i frysen. Vi valde då att sätta in ett bara ! Idag får jag hem brev att inget av de de hade odlat vidare på hade klarar sig! Som de två andra gångerna . Nu börjar man ju bara tappa hoppet om jävligt mkt. För är det inget guldägg i mig så är vi på ruta ett igen & inga fler försök! Hela dagen e fan förstörd!

Hur går det för er vännen? Ser allt bra ut än så länge? Vi kör igång vårt andra försök idag ?
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-12 01:37:46 följande:

[quote=76326392][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-11 07:48:18 följande:[/quote-nick]Hur går det för er vännen? Ser allt bra ut än så länge? Vi kör igång vårt andra försök idag ?

Jag har haft känningar i magen typ hela tiden, mer denna vecka så var SJUKT rädd att mensen var på ingång ! Dock inte dykt upp ännu vilket vi är super glada för :) så på lördag hoppas vi på ett plus !!!! <3 lycka till vännen <3 skriv om du undrar ngt bara!

Åhhh fasen vad härligt :D hoppas, hoppas, hoppas det är en liten bebis nu!!! Glöm inte uppdatera oss på lördag :) så spännande!!!

Tack så mycket! Kram
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-13 22:01:45 följande:

JAG ÄR MED BEBIS !!!!!!!! <3

JAAAAA, WOW! ÅH VAD GLAD JAG ÄR FÖR ER! Massvis med grattis och lycka till! Detta gjorde min dag, fasen vad härligt!! Detta är ni så värda, era kämpar!!! Kram
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-14 11:50:39 följande:

[quote=76336655][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-14 10:14:23 följande:[/quote-nick]

JAAAAA, WOW! ÅH VAD GLAD JAG ÄR FÖR ER! Massvis med grattis och lycka till! Detta gjorde min dag, fasen vad härligt!! Detta är ni så värda, era kämpar!!! Kram

Tack så himla mycket söta du <3 ;) jag e så lycklig ! Jag har dock inte riktigt förstått det ännu... Men det sjunker nog in snart :) fin tidig alla hjärtans dag present om inget annat. Jag räknade ut för skojs skull när jag är beräknad att föda , det sjukaste av allt är att det blev 21/10 (min sambos födelsedag) :)) vilken present ! Dock e det ju ganska känt att förstföderskor går över tiden ;) men man vet aldrig ! Kram till er <3

Kan tänka mig att det är svårt att förstå!!! Jisses vad spännande och kul! Världens bästa alla hjärtans dag present!!! Så lycklig mer er! Kram kram fina du <3
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-14 11:47:49 följande:

[quote=76335782][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-13 22:05:47 följande:[/quote-nick]

JAAAA!!! Så lycklig för dig! Tredje gången gillt funkade! Hoppas på detsamma för oss!

Ja jag tror på 3e gången gillt ! Sedan nu sista behandlingen så började jag röra på mig mer genom att gå till & från jobbet varje dag , trots att det varit snö , ösregn osv! Vet ej om det hjälpt mig men jag har mått så mycket bättre av en sådan liten "åtgärd" :) tog även bidrottninggele under min behandling ! Hört det hjälpt vissa på vägen.

Klart det är er tur med :) önskar er all lycka!

Vad gör bidrottninggele för kroppen? Var köper man det? Tar man det inför försöket eller under tiden! Kram
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-14 21:26:38 följande:

[quote=76338089][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-14 19:01:55 följande:[/quote-nick]

Vad gör bidrottninggele för kroppen? Var köper man det? Tar man det inför försöket eller under tiden! Kram

[/

Har läst vid flera tillfälle att bidrottninggele ska vara bra för fertiliteten bla för hormoner osv ! Köpte mina på : www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/bidrottningsgele-apiforce , står lite om det! Skadar ju verkligen inte att testa :)

Jag ska kolla upp det lite nogrannare! Låter ju helt klart intressant. 
    Vad händer för er nu? Har ni tid för ultraljud på RMC? Har ni förstått ännu, att ni ska bli föräldrar? :D  det är ju helt galet, vill bara krama om er så glad jag är :)
  • JOLI

Vi var på ultraljud både i onsdags och idag, allt såg fint ut så på måndag morgon blir det äggplock! Såååå nervös!!!

• JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-19 18:15:17 följande:

Håller tummarna hårt för Dig!

Jag väntar på mens för att kunna ringa till RMC. Sen hoppas jag vi får börja denna cykel och inte får ett negativt brev hem om att det är "kö".

När är det dags? Hoppas ni får starta, så jobbigt att behöva vänta! Tiden går så himla långsamt då!!
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-19 22:02:53 följande:

Jag väntar på mens som borde komma nu i slutet av månaden. Sen är det ju i så fall 19 dagar från mens till synarelastart. Kör ju långa protokollet. Ja, hoppas verkligen vi slipper den extra väntan. Var med om det förra gången och det var verkligen inte kul när man kände sig redo att börja igen. Så håll tummarna!

Okej, jag lovar att jag håller tummarna! Hoppas verkligen ni får köra igång nu! Kram
Svar på tråden Icsi någon mer?