• JOLI

Icsi någon mer?

Tanja88 skrev 2015-11-23 21:24:07 följande:

Tjingeling tänkte uppdatera :) tyvärr inte så många äggblåsor utvecklade , så ska öka dosen nu i 3 dagar & ner på nytt ultraljud igen på torsdag ! Så har antagligen utvecklats mer tills dess & sedan blir de äggplock i början av nästa vecka förhoppningsvis :) är ännu mer taggad nu ! Har en positiv känsla & en bra magkänsla . Håll nu era tummar & tår för mig <3 Kramis

Hittade tråden och tänkte det kunde vara lite kul att följas åt :)
    Vi är på vårt första IVF-försök just nu. För oss är det kort protokoll som gäller, har tagit Gonal-F sedan i torsdags, började med Orgalutran i måndags. 
    Vi var på ultraljud i tisdags, det såg bra ut och ska på nytt ultraljud på torsdag. 

Min sambo har inga spermier alls i utlösningen, de har endast hittat ett fåtal via operation. Vår plan är att göra om OP i samband med äggplocket, hittas det inget så är donerade spermier vår back up plan.
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2015-11-26 21:16:19 följande:

[quote=76045061][quote-nick]JOLI skrev 2015-11-25 15:24:02 följande:[/quote-nick]

Hittade tråden och tänkte det kunde vara lite kul att följas åt :)

Vi är på vårt första IVF-försök just nu. För oss är det kort protokoll som gäller, har tagit Gonal-F sedan i torsdags, började med Orgalutran i måndags. 

Vi var på ultraljud i tisdags, det såg bra ut och ska på nytt ultraljud på torsdag. 

Min sambo har inga spermier alls i utlösningen, de har endast hittat ett fåtal via operation. Vår plan är att göra om OP i samband med äggplocket, hittas det inget så är donerade spermier vår back up plan.

Vad kul att du hittade hit :) du får gärna uppdatera hur det går för dig! Var går ni någonstans & gör er behandling ? Önskar er all lycka :)

Trist att äggblåsorna inte utvecklats så bra, jag håller tummarna för att ökad dos gör susen för Er!

Ja, kul när man kan samtala med de som sitter i samma båt. Vi går på RMC i Malmö. 

Vi var ju som sagt på ytterligare ett ultraljud igår torsdag. Det såg jättebra ut, många och fina äggblåsor. Dock nästan för bra, på gränsen till överstimulerad. Jag fick lämna ett blodprov oxå, samt fick ny tid på lördag för ett tredje ultraljud och ytterligare ett blodprov. Sänkte även dosen för Gonal-F till 100, hade tidigare 112.5. De vill ha lite extra koll nu så det inte blir överstimulerat. Hon preliminärbokade ett äggplock på måndag, får tydligare information på besöker imorgon.

Åh jag är så spänd och förväntansfull.. 

Vart går Ni?
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2015-11-27 16:15:17 följande:

[quote=76051053][quote-nick]JOLI skrev 2015-11-27 07:37:45 följande:[/quote-nick]

Trist att äggblåsorna inte utvecklats så bra, jag håller tummarna för att ökad dos gör susen för Er!

Ja, kul när man kan samtala med de som sitter i samma båt. Vi går på RMC i Malmö. 

Vi var ju som sagt på ytterligare ett ultraljud igår torsdag. Det såg jättebra ut, många och fina äggblåsor. Dock nästan för bra, på gränsen till överstimulerad. Jag fick lämna ett blodprov oxå, samt fick ny tid på lördag för ett tredje ultraljud och ytterligare ett blodprov. Sänkte även dosen för Gonal-F till 100, hade tidigare 112.5. De vill ha lite extra koll nu så det inte blir överstimulerat. Hon preliminärbokade ett äggplock på måndag, får tydligare information på besöker imorgon.

Åh jag är så spänd och förväntansfull.. 

Vart går Ni?

Hehe WOW vilket sammanträffande :) går också på rmc i Malmö & hade också ultraljud igår & ska ha även imorgon samt blodprov ! Får man fråga var du bor :)?

Åh ska hålla tummarna att det blir äggplock på måndag !! Och att äggblåsorna inte blir förstora . blir nog också äggplock för mig ngn gång i början av nästa vecka beroende på hur de ser ut imorgon :) kul att vi gör en behandling samtidigt ! Kram & lycka till

Åh extra kul att följas åt nu, då har vi kanske råkat springa förbi varandra idag :D vi bor i Kristianstad! 

Hur gick det för er idag? Allt såg bra ut för oss, så det blir äggplock på måndag!! Så himla spännande! :)

Lycka till på er också, kram! :)
  • JOLI

[quote=76057146][quote-nick]Tanja88 skrev 2015-11-28 21:23:48 följande:[/quote-nick][/quote]

Först halv nio och lämnade blodprov, sedan tio för ultraljudet. Vad hade ni för tider?

Jag är 21, och sambon ett år äldre.

Nej vad tråkigt, har dom höjt dosen för dig? Vet dom varför äggblåsorna inte utvecklats bättre? Jag håller mina tummar så hårt jag bara kan för er skull!! Kram på er!

• JOLI
    Tanja88 skrev 2015-11-29 14:26:18 följande:

Först halv nio och lämnade blodprov, sedan tio för ultraljudet. Vad hade ni för tider?

Jag är 21, och sambon ett år äldre.

Nej vad tråkigt, har dom höjt dosen för dig? Vet dom varför äggblåsorna inte utvecklats bättre? Jag håller mina tummar så hårt jag bara kan för er skull!! Kram på er!

[/

Vi var också där vid samma tid ! De var inte er vi pratade med & hade bråttom då vi skulle iväg & jobba :)?

Nej antagligen har jag haft för svag dos från början . Så hoppas verkligen att de utvecklats bra till imorgon ! :) kramis

Nej det var inte vi!

Mannen din, hade han hästsvans? O du ett par svart/vita byxor?

Vi satt utanför väntrummet (på stolarna vid receptionen och toan) vid 10-besöket! Min Jim hade hästsvans och jag svarta byxor och vitt linne, om ni la märke till oss? :)

Ja jag håller tummarna för er! Uppdatera gärna om hur det går :) lycka till imorgon!!
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2015-11-30 13:14:36 följande:

[quote=76061626][quote-nick]Tanja88 skrev 2015-11-30 08:22:37 följande:[/quote-nick]

[quote=76060339][quote-nick]JOLI skrev 2015-11-29 20:32:14 följande:[/quote-nick]

Nej det var inte vi!

Mannen din, hade han hästsvans? O du ett par svart/vita byxor?

Vi satt utanför väntrummet (på stolarna vid receptionen och toan) vid 10-besöket! Min Jim hade hästsvans och jag svarta byxor och vitt linne, om ni la märke till oss? :)

Ja jag håller tummarna för er! Uppdatera gärna om hur det går :) lycka till imorgon!!

Nej men han med hästsvans & hans tjej pratade vi med , därför trodde jag att de kunde vara ni! Jag vet ej om jag såg er :) min sambo hade en röd jacka & röd keps, jag långt ljust hår mörk jack med stor päls :) hehe.

Men lycka till idag med äggplocket. De var väl idag :) ska hålla tummarna ! Kram

hoppas ditt äggplock gick bra :)? Själv ska jag göra mitt på onsdag , yaaaay :)))) såg mycket bättre ut på ultraljudet idag !

Aha, då vet jag nog vilka ni var!! Jag har långt brunt hår, och sambon som sagt hästsvans. Jag hade ingen jacka heller. 

Åh vad roligt att höra, det glädjer mig!! Det kommer gå kanon!! Skönt att det äntligen blivit bättre! 

Vi har varit på äggplocket idag ja, vi var där redan klockan sju! Först biopsi på killen, sedan äggplock för mig! Dom är otroligt duktiga så det var tryggt.

De hittade 10 ägg hos mig, och EN spermie hos mannen. Så nu håller jag mina tummar och tår för att den spermien ska vara rätt. En lättnad då de inte trodde de skulle hitta mer alls på mannen. 

Kram och lycka till på onsdag! Jag ska hålla tummarna och tänka på dig! Kram
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-30 14:41:32 följande:

Lycka till båda två, med äggplock och befruktning. Jag håller hårda tummar!

Tack snälla och detsamma! Jag hoppas det kommer gå bra för er! Hur lång tid tar det lång protokollet?
  • JOLI

Jag pratade nyss med RMC, det blir återföring imorgon ???? tänk att den enda spermien som blev hittad, vad perfekt ? jag är så lycklig just nu!!!

• JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-01 16:00:18 följande:
    Åh vad härligt!! Hoppas nu bara det delar sig som det ska och att allt går bra. Jag håller tummarna!! Vi fick ju vända på väg ner till Malmö när vi skulle ha återinföring. Inte vanligt att misslyckas där tydligen, men kan ju ändå hända. Så håller tummar för er nu!
    Tack snälla!! Nej fy vad ledsamt, är som mest spänd och förväntansfull nu! Har telefontid med RMC imorgon klockan nio för att se så det inte gått åt pipsvängen. Annars har vi återföringen planerad 13.30.

Tack snälla du :) vi hejjar på er härifrån när det är dags för er! Hur många försök har ni gjort?

Kram
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-01 22:16:02 följande:

Jag ska hålla tummarna för er hela dagen imorgon! Det kommer gå bra!

Vi har gjort ett försök. Det var det. Så har aldrig ruvat, utan det sket sig innan som sagt.. Så hoppas verkligen att det ska gå bättre nästa gång. Så bra det bara kan gå! Det är ju en sjukt påfrestande process, både fysiskt och psykiskt. Men nu känns det verkligen som att vi är så redo för nästa försök. Men när man börjar tänka på att eventuellt misslyckas igen så gör det liksom ont i hela själen.

Är det första försöket för er nu eller hur var det? Kram!

Tack fina du!

Usch vad trist!! Ja det är ju tungt både psykiskt och fysiskt som du säger! Skönt att ni känner er redo, kan tänka mig att det tar lite tid att sörja över motgångarna. Rädslan för att misslyckas borrar i en hela tiden, men man får försöka att tänka positivt.

Vi har gått in med en väldigt positiv inställning, istället för oro och rädsla. Vi tycker det har blivit ett spännande moment hela denna processen. Det har nog hjälp oss mycket. Allt som sker finns det en mening med, man växer i både med- och motgångarna. Man får försöka tänka på det mitt i allt. Och det viktigaste, allt som sker kommer vara värt det i slutändan!!

Ja detta är vårt första försök, och jag tror stenhårt på att vi kommer lyckas denna gången.

Kram
Svar på tråden Icsi någon mer?