• Anonym (yh)

Pappan tvinga vår 11-åring att träffa hans nya tjej.

Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-30 13:47:00 följande:

Igår gick han till jobbet 3 timmar och lämnade henne sovandes själv hemma. Han gick till nåt möte på stan. Helt ok, hon är stor.

Men under tiden hon sov kom 2 litauiska byggarbetare som renoverar hans kök. Det visste han om. Och hon var under en timme ensam hemma med för de båda två okända vuxna män tills jag fick reda på det, satte mig i bilen och hämtade henne direkt. Bor 15 min bort, och skulle få henne ett par timmar senare i alla fall för höstlov hos mig. Det var ingen dramatik krimg att jag häntade.

Han känner inte dessa män väl, även om han träffat dem ett par gånger i samband med planeringen. De är helt okända för dottern.

Klart att jag tycker till i de situationerna. Det handlar om hennes säkerhet!

Då undrar jag helt enkelt hur föräldrar ska göra som bor i lägenhet och det är någon slags renovering på gång i huset eller ens egen lägenhet, som gör att okända människor kommer och går i lägenheten? 
    Många gånger så vet man inte exakt vilken tid eller dag  de kommer till ens egen lägenhet. Sen kanske det även tar längre tid än vad som var beräknat.

Om barnet har sovmorgon, ska man då som förälder stanna hemma ifall de kommer just då? Ska man komma hem tidigare från jobbet var dag tills de varit inne i din lägenhet, bara för att man inte vill låta barnet vara hemma själv medans de jobbar inne i din bostad?
Svar på tråden Pappan tvinga vår 11-åring att träffa hans nya tjej.