Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-30 14:19:48 följande:
Utåt sett är han den perfekta buspappa som många beundrar och tycker han är en underbar pappa, mycket facebook inlägg, men han brister i omvårdnad ibland.
För det mesta går det bara fint, jag är inte heller perfekt, men försöker avvärja det värsta, som det jag beskrev ovan. Även då tyckte han att jag blandar mig in i hans liv; han får bestämma själv säger han. I de sammanhangen ovan får han stå ut med det. Det är min skyldighet mot dottern.
Han har aldrig nånsin gjort rent hennes öron och klipper sällan naglarna. Det gör jag. Har nämnt det snällt ett par gånger med glimten i ögat, men det landar inte.
Jag kan inte överge dottern i de här sammanhangen bara för att det är hans vecka som folk verkar tycka att det ska fungera. Det är fel.
Du ger ett väldigt blandat intryck. Men jag måste fråga dig, göra rent öronen, har din dotter problem med vax eller? Jag har aldrig, då menar jag aldrig, gjort rent min sons öron och än mindre skulle jag göra det när han var 11 år.
Klippa naglarna gjorde min grabb själv vid den åldern, behövde han hjälp så bad han oss.
Vissa saker verkar så han är lite väl spontan (NY-resan t.ex) eller disträ (litauiska hantverkarna).
Men jag tror fortfarande du fokusera på fel saker. Jag anser fortfarande att du måste få din dotter att förstå att hon ibland måste möta folk som hon kanske inte alltid känner för.
Du måste också tala om för din dotter att du har en relation med en annan man och att det är normalt att vuxna har kärleksrelationer och inget som är konstigt. Att hon en dag kommer träffa en man och ni föräldrar kommer träffa honom, oavsett om ni vill eller inte.
Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-30 14:21:35 följande:
Ja, fråga Lisa Holms pappa om han hade lämnat henne en 11-åring ensam två okända män.
Han hade kunnat skjutsa henne till mig kring 8 -tiden på väg till stan, han åker precis förbi.
Det är nog större risk att han under resan till dig hamnar i en trafikolycka än att din dotter får samma öde som Lisa.
Händelsen med Lisa är hemsk men tack och lov väldigt sällsynt.