Inlägg från: Förväntanstid |Visa alla inlägg
  • Förväntanstid

Läser du för ditt barn varje dag?

Jag vill veta hur ni andra föräldrar gör/resonerar kring kontinuerligt läsande.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Läser du för ditt barn varje dag?
  • Förväntanstid
    AnnaZL skrev 2015-10-29 11:18:54 följande:

Läste varje dag i den åldern. Nu vid 13 läser vi fortfarande ofta, men inte varje dag. Turas också om att läsa, barnet och jag. Han är inte så road av läsning själv, så vi gör det för att öva upp förmågan, krävs mer och mer i skolan.

Insåg att jag kanske borde skrivit 7+. Självklart slutar man inte bara plötsligt för att barnet fyllt 11 :). Själv hoppas jag kunna börja läsa saker med dem som intresserar även mig själv när barnen kommer upp i mellanstadieåldern, även om det knappast blir dagligen.
  • Förväntanstid
    Anonym (Peace ;)) skrev 2015-10-29 21:37:48 följande:

Jag läser inte varje dag då jag inte orkar helt enkelt. Pratar gör man ju men att läsa varje kväll .. nope! Tycker att barn redan tar för mycket av ens tid så 4 dagar i veckan är kvällen dedikerad till mig och min sambo, därför har vi också kunnat ha ett så pass bra sexliv och orkar med att göra alla andra roliga saker med barnen resten av dagarna och helgerna, Tycker absolut att man ska läsa för barnen men tycker inte det ska vara någon "regel" som man nödvändigtvis måste följa, tycker att man ska lägga hälften på barnen och hälften på sin partner relation på kvällarna.

Bli sura ni om ni vill, men vet att det gör att man till slut inte lessnar på varandra och har mer tålamod och mer kul med barnen!

Det är inte meningen att vi ska tillrättavisa och bli sura på varandra. Tack för att du berättade hur ni tänker!
  • Förväntanstid
    Tow2Mater skrev 2015-10-31 00:05:55 följande:

Vad vill du säga med det? De flesta barn är inte så tidiga, oavsett om man läser for och med dem hela dagarna, eller inte alls.

Fast det är ju ganska häftigt när de kan läsa så tidigt? Klart man får vara stolt. En vän till oss har en (snart) fyraåring som kan läsa och skriva. Jag är imponerad :)
Svar på tråden Läser du för ditt barn varje dag?