Inlägg från: Anonym (lili) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lili)

Min fästman är tung drogmissbrukare

Hej TS!

För det första vill jag säga att jag verkligen lider med dig och jag förstår verkligen att det är en jättesvår situation som du befinner dig i. Med det sagt så säger jag som någon sa tidigare i tråden; du är mer medberoende än vad du själv förstår.

Det du gör mot dina barn just nu är lika hemskt som det deras pappa gör mot dem. Han väljer kärleken till drogerna över sina barn och DU, du väljer kärleken till en man som du vet har skadlig inverkan p
    å dina barn över dina barns välbefinnande. Det låter kanske hårt men du beter dig väldigt egoistiskt! Du säger att du är en jättebra mamma och jag tvivlar inte på att du älskar dina barn men du borde också inse att lika skadligt som deras pappas drogmissbruk är för dem är också din konstanta oro för när nästa återfall ska ske, den konstanta stress som du utsätter dig själv för genom att leva med en drogmissbrukare. Barn är så oerhört mottagliga för det som hänger outtalat i luften (oro, ångest etc.)

Hur ont det än gör för dig att lämna denna mannen s
    å är du skyldig dina barn det. Du valde att sätta dem till världen och DU har ansvar för att de får en trygg uppväxt. 

Vad det gäller din man s
    å har jag inga mer råd än att han ska försöka tjata sig till en behandling. Du kan inte lösa detta problem åt honom. Han älskar drogerna mer än dig. Så kommer det alltid att vara så länge han inte tagit sig ur missbruket på riktigt och kanske även efter.

Gör dig själv och dina barn en tjänst, sök hjälp och stöd i din omgivning (vänner och familj om du har det) och tveka inte att söka professionell hjälp för att du ska bli starkare och må bättre, och framförallt, lämna denna människa nu!

Svar på tråden Min fästman är tung drogmissbrukare