40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
Åh stort grattis till er båda Nykär15 och tovalisa!
Åh stort grattis till er båda Nykär15 och tovalisa!
Hur går det med ditt streck då?
Men nej! Vilka bedrövliga nyheter Nykär15 :( Usch! Så hemskt ledsen för din/er skull. Kram.
Ägglossning över för denna gången. Nu ska man vänta vänta vänta igen. Tror man blir tokig på allt väntande, haha Antar att jag fick ägglossning lite tidigare denna månaden. Fick positivt på cb äl-test redan på dag 11 istället för på dag 14 som brukar vara min annars ägglossningsdag. Och just nu ett par dagar efter har jag molvärk. Återstå att se.....
Sen vill jag skicka space-kramar till dig Nykär15! Hoppas du mår bättre snart.
Tack för kramarna - de värmer! <3
Känns bättre idag, kan se framåt.
Hoppas ni prickat ÄL bra! Själv hoppas jag min kommer nästa vecka igen :)
Fick värsta slaget i ansiktet ikväll. Vi hade ju som sagt bestämt oss för att inte gå vidare med fertilitetsutredning att vi bestämde oss för att försöka på egen hand. Hade ju dessutom fått positivt på cb äl-test två månader i rad.
Då kom smällen!! Läkaren ringde och talade in på svararen att enligt mina prover som togs i februari påvisades att jag inte har någon ägglossning
Nu vändes min tillvaro totalt upp och ner.
Hoppas naturligtvis att det beror på min övervikt (läs fetma). Håller på att gå ner i vikt men har som sagt många kilon kvar
Just nu bara gråter jag.
[quote=76425235][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-03-10 09:07:26 följande:[/quote-nick]Nej men fy vilka tråkiga nyheter!! Går det stimulera ägglossningen på något sätt med hjälp av mediciner under tiden du jobbar på med vikten?
Ledsen för er skull :(
Tack :)
Jo jag kan få pergotime utskrivet. Men då måste jag först boka tid för spolning samt boka tid för min man och sen ska han lämna spermaprov.
Vi känner väl lite så, dels kostar det en massa pengar och dels stressa det oss lite med en massa undersökningar. Min man är lite känslig för sånt. Hade hoppats på att bara få pergotime utskrivet och fått testa iallafall. Just nu håller jag på att gå ner i vikt och har hittills gått ner hela åtta kg. Är så målmedveten. Vill så gärna få tillbaka min ägglossning nu.
Tar en dag i taget här...igår kom det lite blod igen mitt på dagen, sen inget alls. Hade sex igår, får liksom passa på när det inte är nåt pågående...idag har inget kommit än så länge så hoppas snart att blödningarna är helt förbi. Om det hade vart mens jag hade så skulle den sluta igår men nu var det ju inte mens denna gången
Om en vecka ska jag ha ÄL om allt funkar som vanligt...blir nervösa dagar runt den tiden när jag kommer känna efter ordentligt. Förra månaden kände jag på morgonen att nåt var på gång, tog ett ÄL-test på eftermiddagen och det var första gången nånsin jag fick positivt på ÄL-test (men har ju blivit gravid innan ändå så gissar jag bara missat stegringen de gångerna)
Jag åt rosenrot förra månaden så det gjorde väl skillnad. Denna månaden kör jag utan, jag åt en tablett första tre dagarna jag blödde av missfallet för att må lite bättre psykiskt och kanske blöda lite mindre. Vet inte om det hjälpte, men jag tror det för sista två dagarna har jag verkligen haft ett bakslag känslomässigt med mycket tårar och tankar...tur min kille är så förstående och vill att jag berättar om alla tankar jag har och verkligen gråter ut hans sorg är förstås med stor men han ser det mer positivt än mig, tur vi kan bära varandra och stötta. Blev så mycket som blev aktuellt när jag blev gravid så fort, sälja våra boenden och bo i ett enda gemensamt, vi har just nu både lägenhet och hus, bor i hans hus veckorna när jag inte har barnen och så bor vi hos mig när de är hemma. Vi ska ju oavsett flytta ihop men blev lite mer bråttom så att säga...så när missfallet kom så kändes det som att allt rycktes bort och att det inte heller blev lika viktigt...så det är lite dubbel sorg. Vi bor ju ihop, men ändå inte riktigt på riktigt. Jag vill ha den där kompletta känslan med vårt gemensamma, våra barn och allt på samma ställe. Så vi pratade mycket igår och vi kommer såklart fortsätta leta efter drömhuset men har ju lite mer tid nu bara...
Blev en lång roman, men skönt lufta lite tankar ibland. Trodde nog inte att ett missfall skulle vara så tungt som det varit...är rädd för att det ska upprepas om vi lyckas bli gravida igen och att få denna känslostormen en gång till....hua.
Fredagskram på er alla om kämpar! Tillsammans är vi starka
Alltså jag har ju börjat gå ner i vikt. Hittills 8 kg. Och idag kände jag faktiskt av mensvärk. Kanske inte så märkvärdigt. Men för mig är det faktiskt det. Har inte känt riktigt mensvärk sen jag var normalviktig. Och ska jag vara helt ärlig så har jag knappt blödit alls vid menstid. Sparsam mens utan knappt någon känning till mensvärk. Så nu hoppas jag så klart att detta är ett tecken på att kroppen börja komma tillbaka.
Menshelvetet kom åter igen denna månaden :(
Sikte nu mot försök nummer 14. För en sak är säker, jag kommer aldrig någonsin att ge upp.