Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hoppar in här jag med :) Är 41 år och vi håller på med att försöka få till ett litet syskon. Jag och mannen har 2 gemensamma flickor på 1 och 3 år och jag har en pojk på 15 sen tidigare. Jag och min man har försökt i 10 månader. Så nu längtar vi riktigt.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan
    tovalisa skrev 2015-12-09 15:35:54 följande:

Välkommen Pluttan!Blev glad när jag såg att du har barn födda 12 och 14 - du var alltså 40 när du fick minsta flickan? Alltså ursäkta mitt egocentriska perspektiv, jag tänker bara att det  motsvarar den situation jag skulle befinna mej i ifall vi fick ett litet syskon till vår dotter som är född i augusti -14. Var 38 år då och tanken på att få barn senare än så i livet föresvävade mej inte ... tills en riktigt, riktigt stark babyfeber överrumplade mej fullständigt. Hur har du upplevt åldersskillnaden på två år? Vi har iofs samma med våra äldre killar (2 år och 4 mån emellan), men jag undrar ändå: kanske man upplever det annorlunda då man är lite äldre? Har du orkat bra? Hur funkade det att vara gravid och föda som 40-åring?URSÄKTA om mina frågor känns närgångna, men jag blev bara så glad av att se någon som gjort det som jag drömmer om att göra (men som jag för tillfället är lite skeptisk till om jag mäktar med, se ovan). :) (Okej, det kan ju inte ha varit helt övermäktigt med två ganska tätt vid 40, eftersom du planerar en till unge nu, haha.)

Hehe...Jo jag känner igen den där kaosen ibland :) Men som sagt jag har en man som är otroligt hjälpsam och vi brukar lösa det ihop. Just nu är jag dessutom föräldraledig med minstingen och då får treåringen gå 15 timmar på förskola och då har man chansen att ladda batterierna lite :) Beträffande att föda barn vid 40 har inte bekommit mig ett dugg (har alltid kännt mig yngre än vad jag egentligen är). Och nu hoppas vi så att vi ska få bli gravida ännu en gång. Har ni försökt länge?
  • Pluttan

Hur går det för er? Just nu väntar jag bara på att mensen ska sluta så man snart kan ta sikte mot äl.

• Pluttan
    hoppfullsnart40 skrev 2015-12-12 15:22:35 följande:

Är mitt i ÄL dagar just nu, så det är mest vågrät ställning  håller tummarna

Hoppas det tar sig :)
  • Pluttan
    mariatheresia skrev 2015-12-15 06:23:46 följande:

Kunde inte hålla mig

Åh grattis!! Vad kul :)
  • Pluttan

Väntar på ägglossningen ska komma. Ingen stegring än på test.

• Pluttan
    Allex skrev 2015-12-17 13:35:07 följande:

Här är det  CD1 idag, Mensen kom till slut. Äl blir i slutet på året.... 

Mot försök 20!

Då håller jag tummarna stenhårt för oss!!
  • Pluttan

Tydlig stegring på ägglossningstest (billig sticka) i ett par dagar, dock inte positivt än. Men fortfarande ingen glad gubbe på clearblue . Sååå frustrerande! :( Jag har trots detta både haft tydligare äl - känningar och äl sekret med äl-slime (ursäkta).

• Pluttan
    Allex skrev 2016-01-01 11:45:19 följande:

Gott Nytt År tjejer!

Lämnar ett spår här. Fick positivt utslag på älsticka igår em och vi har kämpat på i sängen denna gång Tempen gick upp idag så jag antar att äl håller på för fullt. Känner av det också i de nedre regionerna. Smörjning av progesteron drar igång nu också. Så - nu är det bara att "vänta". Om det inte går denna gång, försök 20 så tar vi en 2 månaders paus då jag ska smörja oavbrutet för att få till hormonbalansen, dvs göra progesteronet till det dominerande hormonet.

20 försök! Jisses! Det trodde jag Inte när vi började försöka......

Hoppas det ska ta sig :) Jag väntar nu in bim. Hoppas hoppas :)
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016