Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Välkommen! Håller definitivt alla tummar!

Emeff skrev 2016-02-13 08:26:21 följande:

Hej alla!

Jag är 40,5 och försöker för första ggn med min nya kille. Tog ut spiralen den 19 jan och hade bim igår. Vaknade kl. 04 och kunde inte hålla mig och gjorde en test. Negativt... Provar om några dagar igen för det känns så mycket i kroppen. Nidblödning för en vecka sen, illamående, stickningar i venusberget, molande i korsryggen, mycket flytningar.

Har två barn sen innan. Håller tummar för er o mig!

• Maran73

Är SÅ sur!!! PMS? Nikotinbrist? Ingen aning, sur är jag iaf... BIM runt 25:e, vill bara få det överstökat känns det som, har nog inte bitit denna månad heller.

• Maran73

Ha ha, gulle er! <3 Den som lever får se, men sätter mina pengar på snuset. En nikotinslav på tork är inte att leka med...

Nykär15 skrev 2016-02-15 12:40:25 följande:

Hoppas på grav.hormoner här! ;) är ju långt kvar till BIM, ge inte upp!

• Maran73

Vet hur det känns...

elvatolv skrev 2016-02-15 22:11:41 följande:

Är såå trött på detta. Skiter snart i det. Blir nog ingen trea här...

• Maran73

Godmorgon! Har bestämt oss för att söka hjälp om det inte blir ngt plus denna månad. Känns som att vi inte kan vänta mer på en "oassisterad" befruktning. Då menar jag inte nödvändigtvis IVF utan kanske ngn form av hormoner etc. Iaf kolla äggreserv osv. To be continued...

• Maran73

Jag är 42,5 och sambon blir 40 i år. Tog ut spiralen i slutet av juni 2015, blev gravid efter ca 4 månader men fick missfall i november. Så egentligen är detta bara försök tre om man tänker att vi "började om" från missfallet, men ändå... I denna ålder måste man ju bestämma sig fort för tex IVF. Chanserna sjunker för varje månad känns det som...

Nykär15 skrev 2016-02-17 10:13:17 följande:

Hur länge har ni försökt själva och hur gamla är ni?

Vi kommer testa 6 försök själva..sen vågar vi inte vänta längre pga min ålder...

• Maran73

Absolut, men du är ju rena lammungen med dina 39 år så jag tror säkert att det kommer gå vägen för er!

Nykär15 skrev 2016-02-17 12:29:59 följande:

Ja ingen tid att förlora, så tänker vi med. Men eftersom jag "bara" är 39 så testar vi iaf 6 månader själva först.

• Maran73

Hmm blir kanske extra angeläget när den ena parten inte har barn. Jag vill gärna, men det som gör att jag är beredd att försöka IVF t ex är nog att min kille inte har barn, annars hade jag nog tyckt att vi skulle "nöja oss". TROR jag iaf.

• Maran73

Det är som vanligt så att alla 21 landsting bestämmer själva vilken hjälp de ska erbjuda, så det beror ju helt på var man bor (jämlik vård - yeah right...). Har dock svårt att tro att något landsting betalar för utredning och/eller IVF och/eller hormonell behandling när man är över 40? Oavsett om man har barn innan eller ej. Jag utgår från att vi vackert får hosta upp slantarna själva. Men iof sig vettigt, chanserna är ju begränsade i vår ålder och skattepengarna ska räcka till mycket... Jag bokade till den gynekolog som någon här inne rekommenderade, i Stockholm, och det är en privat klinik. Man får nog ringa till sitt landsting och höra efter vad som erbjuds och var man kan ta vägen annars? Elvatolv, första besöket är nog mest ett samtal, om våra önskemål och förväntningar osv. Sen ett gäng prover för att utreda våra förutsättningar, dvs fertilitetsutredning inkl hormonnivåer, äggreserv och kanske ultraljud, spermaprov osv. Utifrån provsvaren bestämmer vi sen ev behandling, om det ens är någon mening. Tänker att om läkaren säger "jaha ja, oddsen här är extremt dåliga för att...", då får vi nog tänka efter om det är värt pengarna och den mentala påfrestningen det innebär. Men där är vi inte än!

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016