Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej alla, hänger också på! 

Jag är 42 och startade bebisförsöken i mitten av juni då hormonspiralen åkte ut. Har en 17 årig son sedan tidigare. Varit singel lääääääänge men träffade för två år sedan den stora kärleken, som inte har barn. Var inte ett svårt beslut att börja försöka, då jag alltid velat ha ett barn till. Hur som helst, blev gravid i oktober, men det slutade tyvärr i missfall i fredags/lördags. ca vecka 7. JÄTTEtråkigt förstås, men försöker trösta mig med att jag faktiskt BLEV gravid, och ganska snabbt också. Så det är bara att fortsätta försöka. Äter levaxin som jag fått utskrivet som "finlir"av min diabetesläkare, och munkpeppar. Blev gravid direkt när jag började med dessa två, men har förstås ingen aning om de bidrog till plusset eller ej. 

Trevligt att "prata" med tjejer i samma situation och med samma mål, lycka till från mig!
  • Maran73

Hej!

Allex, det är absolut skönt att få ett kvitto på att jag kan bli gravid, håller med. Håller alla tummar för dig!

Munkpeppar ska balansera könshormonerna och boosta ägglossning om jag förstår det rätt, används mot PMS också. Tas från mensens första dag fram till ägglossning, beställ från nätet och säkert även i butik någonstans. Mitt problem är att jag inte har en aaaaaning om när jag har ägglossning, vill inte använda ägglossningtest för det känns lite... vet inte,  ospontant? =) Vi kör varianten "mycket sex och hoppas på det bästa", och det funkade ju förra månaden i alla fall! När jag började m munkpeppar fick jag tydliga ägglossningsflytningar, men som sagt, jag känner inte när jag har ägglossning.

Just nu väntar jag på att det nedrans missfallet ska ha sitt förlopp, undrar hur länge blödningen ska pågå.... ringde och kollade med BM idag, fick inga förhållningsorder annat än att vänta med att starta om bebisfabriken tills blödningen slutat. Suck. Lite låg är jag fortfarande, men livet går vidare liksom. Ska flytta ihop med kärleken om en månad så jag har annat att fokusera på också, det underlättar.

Ha en bra kväll allihopa!  

• Maran73

Hej BIX och RockyKiwa och alla andra! Hur går det med fabrikerna? ???? Jag går och funderar på vilken tur man måste ha i vår ålder (ja, en hel del beror väl på gener också förstås), att man prickar in precis ett ägg som är "friskt" fortfarande, på den lilla lilla tid som ägget kan befruktas. Vad är det nu, 24 timmar ca? Undrar hur många ggr man får mens på ungefär utsatt tid, och det egentligen är ett mkt tidigt missfall. Säkert fler än man tror och vill veta om... Jaja. GRATTIS till de som plussat och fått bebis, nr 3 p G t ex. ???? En fråga: lyckas ni andra få sex att vara bara sex, eller blir det mer produktion över det? Tänker att det lätt kan bli så...

• Maran73

Hej alla! Jo, munkpeppar kan ju mkt väl vara ngt jag äter helt i onödan... Tror inte det skadar i alla fall. Funderar på ägg, visst finns det sätt att mäta huruvida de ägg man (eventuellt) har är BRA eller inte? Själv väntar jag fortfarande på mensen, undrar hur lång tid det tar innan den kommer igång... Annars, har haft ett rent H-E på jobbet i höst, då har jag en tendens att kraftigt överdosera de nikotinläkemedel jag tyvärr är svårt beroende av. Har fått en fix idé att det var därför jag fick missfall, stress och dåligt leverne så att säga. Eftersom situationen är ungefär likadan nu så känner jag att "hjälp, det kommer att bli missfall igen om jag blir gravid nu!" Suck... Trevlig helg i förskott!

cissha skrev 2015-11-19 11:23:26 följande:

Hej på er!

Jag har googlat mycket på munkpeppar och det jag hittar är att "man tror" att det kan öka fertiliteten och göra så att man lättare bli gravid. På några sidor stod det att det bara var "tomma påhitt"?!

Vet inte vad jag ska tro...

Hur som haver...jag går och väntar på min mens som av någon anledning kommit ur balans.Jag håller på att gå ner i vikt sedan 2 månader tillbaka och i och med detta så har min menscykel rubbats. Hemskt opraktiskt just nu

Jag behöver gå ner i vikt för att kroppen ska klara en eventuell graviditet.

Sist kom min mens 3 dagar innan planeringen. Vilket gör att jag inte riktigt vet när min ägglossning är - SUCK!

Jag kämpar iaf på med graviditetsappen och hoppas att jag får klarhet i detta snart.

Jag känner ju lite stress trots allt...ni kanske känner samma. Jag blir 42 år i början på nästa år.

Kram på er medkämpar!

• Maran73

Jahapp, hur går det för er? Kommer den eländiga mensen? Här händer det Nada förutom att jag haft ont i "äggstocksområdet" och i ryggslutet, så jag antar att kroppen börjat om den normala processen igen efter MF. Förhoppningsvis. Ha en trevlig helg alla!

• Maran73
    vicsara skrev 2015-12-01 18:41:23 följande:

Hej!

Hoppar in här. Har två barn en som är 18 och en som är född -05. Själv är jag född -72. Fick mf i somras i v6. Vi har försökt ett tag från och till men först nu egentligen som vi gör det sen två mån "på riktigt". Min kille har inga barn.

Har trott jag haft äl varje månad och regelbunden mens. Har dock kört från och till med ältester och inte tyckt jag fått riktigt starkt utslag. Kanske gjort fel vet inte men funderar ändå på om man kanske inte får äl. Såg en tidigare diskussion om munkpeppar och rosenrot. Finns dessa på hälsokost och äter man dem från mens till äl el hur funkar det? lycka till alla kämpande 40+are. 

Hej! Rosenrot finns på Apoteket el nätet, munkpeppar bara på nätet vad jag vet... Jag började ta dem två dagar in i mensen, gick alldeles utmärkt för jag blev ju gravid. (MF v 6) Var är min mens??? Morr. Vicsara, hur länge dröjde mensen efter ditt missfall?
  • Maran73

[quote=76085505][quote-nick]vicsara skrev 2015-12-06 08:42:52 följande:[/quote-nick]Tack förresten! Ska absolut testa rosenrot å munkpeppar. Tar man båda från mens t äl?[/

Japp, enligt vad jag läst. Jag använder inte ÄL test el dyl så det blir lite chansning, men jag tog dem drygt två veckor från mens, det blir nära nog skulle jag tro. Rosenrot använder jag inte. Nej, ingen mens än men den kommer med all säkerhet när det är dags. Läste de senaste inläggen och tänker att i det här fallet stämmer uttrycket "människan spår och Gud rår" in så väl. Blir det så blir det liksom, munkpeppar eller ej. Fast det är svårt att inte vänta, älta, tänka, planera och försöka optimera chanserna så gott det går. Frågan är om det inte gör det svårare istället? Stress...

• Maran73

En sak jag kämpar lite med nu är avundsjuka... Blir lite ledsen på mig själv när det är den starkaste känslan när kompisar och kollegor berättar att de väntar barn... Vill ju förstås bara vara glad för deras skull! Ngn som känner igen sig?

• Maran73

När man talar om trollen, mens igår, hurra! Prick 30 dgr efter MF. Jag tyckte det tog evigheter, kändes mer som 90 dagar! Skönt att allt är "back to normal", så man kan pricka in BIM etc i kalendern. På't igen! Oj Tingelii, 6 år... Förstår att det måste ha känts.. Orättvist. Grattis i efterskott!

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016