Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Kan inte vara grav.symptom då? Jag hade molvärk liknande före mens båda graviditeterna.,,trodde det var mens på g.

elvatolv skrev 2016-01-20 11:27:43 följande:

Jag har bim nästa vecka. Hoppas fått till det men tror inte det för jag känner av mensen redan nu...

Lycka till alla!

• Nykär15

Jo lite rädd man kommer känna sig tröttare...men samtidigt har jag de stora varannan vecka så får ju vila lite mer de veckorna.

Tror man är mer avslappnad och njuter mer nu, om man lyckas få en liten att njuta av till :)

Miracle2015 skrev 2016-01-20 11:33:04 följande:

Hej! Ja, det får med gärna bli tätt, dels pga ålder men också med tanke på att jag verkligen inte har lätt att bli gravid. Vill veta att vi verkligen började försöka i tid ifall ifall det inte blir fler barn. Då har vi iallafall gjort vad vi kan.

Jag hade jättejobbigt foglossning från tidig graviditet, det har ju iofs inte med åldern att göra. Upplevde dock att tröttheten var större denna graviditet, kände mig fysiskt sliten och fick dra ner på tempot ordentligt för att orka med. Förlossningen gick bättre denna gången. Känner över lag ett större lugn och inte många måsten alls. Vi tar det lugnt helt enkelt. Men visst känner jag och ser jag att kroppen är mer sliten efter denna graviditet.. Huden inte alls så flexibel som efter första. Upplever att mycket är annorlunda denna gången.

• Nykär15
    Mammut skrev 2016-01-20 13:53:39 följande:

Dag 1

Tant röd dök upp. Blir nu rosenrot i 14 dagar, ska också försöka vara ute och röra mej lite mer.

Ska man börja med rosenrot på mensens första dag? Äter man det bara fram till ÄL?
  • Nykär15
    Mammut skrev 2016-01-21 09:23:53 följande:
    Jäpp, man börjar på dag 1, alltså mensen första dag och äter dem i 14 dagar. Inte längre eftersom det kan vara skadligt för foster. Köp inte rosenrot på mataffären, de är för svaga och så är det vanligt att det också är något annat i. Köper mina på apoteket... Arctic root och äter 2st (1 på morgonen och 1 på kvällen).

Ägglossningen kan komma någon dag tidigare med rosenrot...
    OK tack för info! Ska jag nog testa nästa omgång om tant röd kommer :)
  • Nykär15

Tycker med att rosenrot verkar positivt på många plan!

Det är en pärs för mig det här med att ha mens och ÄL igen...är så van att vara på samma nivå i humöret konstant, hormonspiralen var behaglig för mig att ha. Så jag oroar mig över att det ska ta lång tid detta och att jag ska orka med alla dessa känslor och hur jag mår....vid mens har jag ju frossa och mår dåligt som att jag är sjuk, ont och blöder mycket (brukar äta tabletter för att minska det...)...så nu när BIM närmar sig nästa helg så känns det både spännande och jobbigt...

• Nykär15

Så här ser mina äl-test ut 5 dgr efter äl, mycket molvärk men ej i äggstockarna som vid äl...tycker det är skumt de är så starka??

• Nykär15

Är det så?? Är kanske lite tidigt dock? Bim om en vecka...men hoppas såklart!! :)

Pluttan skrev 2016-01-22 16:11:20 följande:

Gravid kanske? Har hört (läst) att äl test kan ge utslag vid graviditet :)

• Nykär15

Har så varje dag så inget missas här :)

Mammut skrev 2016-01-22 21:38:25 följande:

Tycker ni ska jobba på... förmodligen lite sen ägglossning. Att det är graviditet är nog inte så vanligt då ägget fäster sig vanligaste dag 8 och då får man vänta ytterligare nån dag på positivt efter det Ägg kan fasta tidigare (tidigaste dag 5) men att få stegring redan då är nog ovanligt. Men håller tummar och tår för er :).... men kanske tillfälle att förföra mannen. :)

• Nykär15

Sex varje dag skulle det stå :) utom just idag iofs, jag är iväg på jobb. Men hade igår och kommer ha i morgon. Men tror inte det är äl, tappen är hård o h stängd, inget sekret...

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016