Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Maran73 skrev 2016-02-11 19:29:59 följande:

Usch ja, träffade precis en kompis som donerade ägg för några år sedan (heja henne!). Hon menade att "jaaa du, dina ägg är ju rätt kassa vid det här laget så det kan bli svårt, men jag håller tummarna! Du kan inte tänka dig IVF/äggdonation??" Blev man ju inte mer optimistisk av direkt...

Vilken rent ut sagt idiotiskt sätt att uttala sig på av din kompis. Förstår hon inte hur hon sårar? Finns väl många 40+are som har många fina ägg kvar. Vad vet hon. Hon har ju inte sett dina ägg. Bara lyssna inte på en sån människa. Kram.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan
    Mondaymoom skrev 2016-02-11 18:54:25 följande:

Hej :) Ny här inne och fyller 40 nästa månad. Gått igenom en skilsmässa tidigare och nu en tid tillbaka träffat mitt livs kärlek :) Vi bestämde nyligen och försöka bli gravida detta år, jag har en 8 årig dotter sen innan. Men fick en chock när jag läste hur "svårt" det ska vara för oss "äldre" och bli gravida när jag googla runt. Och känner mig liiite panikslagen nu. Detta var första tråden jag hitta och undrar om jag fick hänga på, känner att man kommer behöva ventilera sig genom denna resa :)

Välkommen :)
  • Pluttan
    Siggan skrev 2016-02-12 10:24:09 följande:

Hej!

Jag ansluter mig här eftersom ni verkar vara ett positivt gäng. Jag är 40 år och har nu försökt få till en trea i 4 år... Har två barn, 9 och 6 år med samma man. Vi har väl inte varit lika aktiva hela tiden, men men. Jag blev gravid för 2 år sen, men det slutade med mf/ma i vecka 17. Trodde jag skulle bli gravid på nytt, men så långt har inget hänt. Har kollat sköldskörteln och den är normal. Vi har inte gjort någon utredning då det inte är aktuelt med IVF eller äggdonasjon för oss.

Jag tempar och testar med äl-stickor fra billiga tester.

Håller tummarna för er alla!

Välkommen till oss :)

Åh fyra år låter jobbigt. Jag blir tokig att det inte tagit sig på 11 månader. Många styrkekramar till dig. Har du tempat länge eller börjat nyligen? Jag har precis börjat tempa (mest lite på skoj). Har haft problem med ägglossningen. Har inte fått positivt utslag på testerna och då använder jag både billiga och cb. För ett par månader sedan åt jag bdg 2 månader i sträck utan något hände heller. Men denna månaden fick jag äntligen glad gubbe. Så rekommenderar cb faktiskt.
  • Pluttan
    Nykär15 skrev 2016-02-15 08:37:08 följande:

Och när jag skriver i appen så kommer inte mina inlägg in alls har jag märkt nu...så segt! Men jag läser och skriver lite när jag sitter vid datorn.

Mensen slutade i fredags och ÄL bör vara runt söndag/måndag. Längtar efter den så det känns som man får göra nåt. Så dumt bara att min kille ska bort både fredag och måndag...men har sagt att vi får försöka ta en snabbis på morgonen innan han sticker. Han var ju borta förra ÄL med! Så typiskt då vi nästan aldrig är borta annars. Så blev ledsen när jag återigen såg att det infaller med ÄL. Jag ska skita i tester denna omgången, bara följa kroppen och att vi har sex varje dag som vi brukar..men nu får vi ändå pussla lite pga hans resor...hade hoppats bara kunna köra på och se vad som händer...men icke.

Så typiskt att han reser under äl. Blir han borta länge? Men tänk så här att spermierna kan överleva inne i dig i typ 3 dygn (ibland mer beroende på hans kvalitet och hur miljön hos dig är med fertila flytningar. Kort och gott så behöver det inte vara lönt att missa denna gången.
  • Pluttan
    cissha skrev 2016-02-18 09:59:10 följande:

Kan man alltså få hjälp fast man är 40+....? Låter fantastiskt! Måste nog göra detsamma...

Jag har också sökt hjälp fast via en privat gyn mottagning. Läkaren verkade väldigt entusiastisk för att hjälpa oss :) Så om landstinget säger nej så är privat ett tips.
  • Pluttan
    Maran73 skrev 2016-02-18 12:12:17 följande:

Hur långt har du kommit Pluttan? Fått några provsvar? Spolat?

Jag var och tog prover igår. Nä har inte spolat än men kommer förmodligen att göra det inom sinom tid. Ska boka tid vid nästa mens (som jag hoppas så innerligt att den inte kommer, hehe...) Sen vet jag inte hur lång väntetid det är. Är så så sjukt nervös.
  • Pluttan

Fick mens i tisdags. Vi har tillsammans (jag och mannen) beslutat att vi kommer inte gå vidare med utredning via gynmottagningen. Nu hoppas vi att naturen är med oss ändå (håller tummarna för oss).

• Pluttan

Fast vad fasen är nu detta????Ärligt talat så har jag inte blödit knappt något alls. Åtminstone otroligt sparsamt. Visst jag brukar ha lite mens men absolut inte såhär. Hmmm...... Jävla strul. Och natten tills idag hade jag bara ljust bruna flytningar.

• Pluttan
    Nykär15 skrev 2016-02-26 12:19:36 följande:

Har du testat så du inte är gravid trots allt?? Ibland jävlas kroppen med en...sist hade jag riktig mens en dag, sen absolut inget i två dagar, inte ens missfärgade flytningar. Sen mens som vanligt igen i 5 dgr. ÄL hade jag 14 dagar efter den där första blödningsdagen, så jag räknar mensens första dag från den, men hade som sagt två blödningsfria dagar emellan...jäkligt skumt!

Gjorde ett test igår kväll som var negativt. Och ett nytt test nyss som jag kan ana ett jättesvagt (?) streck på. Men vet inte riktigt hade bara hållt mig i två timmar så. Testerna är från gravidkollens och har läst att de inte visar positivt även om de skulle vara det. Fast i mitt fall är jag tveksam om det där strecket stämmer. Tycker dock att mitt ena bröst små ömma emellanåt. Säkert bara skengravid, haha.......
  • Pluttan

Fast tycker dessutom att strecket ser grått ut. Alltså säkert ett spökstreck :(

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016