Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Galenlängtan skrev 2016-03-24 12:01:15 följande:

Hon har ont och är ledsen. Min lilla dotter :'(

Skickar över massa tröstkramar till er båda <3 jobbig tid :(
  • Nykär15
    tovalisa skrev 2016-03-24 08:40:30 följande:

Tjaha. Så var man tillbaka. Fick ett missfall konstaterat igår på 7+1. Det kom inte som någon överraskning, då jag själv upplevt att mina gravidsymtom försvunnit redan för några veckor sedan. När det sedan började blöda fattade jag direkt.

Jag har ändå varit inställd på att det är troligt att det kan bli missfall på vägen, så jag är faktiskt inte så nedslagen. Blev ju gravid på första försöket, så jag har goda förhoppningar om att det ska lyckas igen, och att det då förhoppningsvis går vägen.

Jaja. Nu väntar jag ut blödningen, och sen blir det nya tag. Kan nån säga hur länge det brukar dröja innan ägglossningen kommer igång igen? Graviditeten hade troligen stannat av redan kring vecka fem, så det borde ju inte vara så stor omställning för kroppen?

Åh nej! Var inte vi i novembertråden ihop?? Ledsen jag blir för din skull... :( kram
  • Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-24 13:51:42 följande:

Det är inte lätt allt detta hörrni.. Tack f pepp alla, vi får se vad ett digitalt CB säger imorgon... O håller tummarna f nykär o att allt ordnar sig för din dotter Galenlängtan! Själv är jag lite trött på "maran" så jag vågar mig på att avslöja mitt förnamn... Maria heter jag, hej på er!

Tack! Och hej Maria! Glad jag har ett alldeles för ovanligt namn så det kommer jag inte lämna ut här tyvärr och trivs rätt bra med nykär för det är precis vad jag fortfarande känner fast vi varit ihop ett år nu! Hjärta 
  • Nykär15
    Pluttan skrev 2016-03-24 19:41:03 följande:
    Hej Maria! Kul att du ville säga vad du heter Hoppas testet blir positivt imorgon.

Kramar till din dotter galenlängtan. Hoppas hon snart mår bättre.

Tovalisa beklagar verkligen! Kram.

En annan lite rolig (hoppas jag) idé. Tänkte om intresset finns kanske vi kunde skapa en hemlig facebook grupp. Jag menar vi har ju kommit varandra nära och vore kul att lära känna er mer.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
    Är på en hemlig grupp :)
    Hur gör man med inbjudan om man inte är vänner?
  • Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-25 06:29:50 följande:

It's official! Hoppas hoppas HOPPAS att vi får behålla grynet denna gång!!! Håll alla era tummar och tår snälla... Superglad, nyförlovad och nybefruktad, kan det bli så mycket bättre?!

Underbart!! Stort grattis!!
  • Nykär15
    tovalisa skrev 2016-03-25 11:58:55 följande:

Wow, grattis Maran73! Håller tummarna att det ska gå vägen nu!

Tack alla för sympatierna. Jag var ju hos gyn precis när jag hade ägglossning sist, och hon konstaterade då att jag såg ut att ha gott om ägg som "såg fertila ut". Därför känns det hoppfullt att jag nog ska kunna bli gravid igen - dessutom blev jag ju det på första försöket nu också, trots att det ju tyvärr stannade av ganska snart efter. Gynekologen sade också att det är bra att ställa in sej på att det kan bli några tidiga missfall innan det lyckas, då det ju är väldigt vanligt vid vår lite högra ålder (konstigt, men känner ju sej inte direkt GAMMAL, eller hur?!). Så jag var beredd, och dessutom hade jag själv anat att det nog inte fanns nåt som växte i mej ren under flera veckor eftersom jag kände mej precis som vanligt. (Brukar annars känna av graviditetshormonerna riktigt rejält på alla tänkbara sätt!) Att mitt första missfall känns helt hanterligt beror nog också på det underbara bemötande jag gick fick hos vården. Alla tog mej på största allvar och var mycket empatiska och förstående. 

Så, jag hoppas att det kommer nya chanser och förshoppningsvis ganska snart. Och det hoppas jag för alla oss, förstås! :)

Av ren nyfikenhet och förekommen anledning: hur många är det här inne som har haft missfall? Det här var mitt första, och jag har tre barn från förr.

Beklagar :(
    Jag har två barn som båda blev till på första försöken, 5 och 8 år gamla.
    Fick missfall förra cykeln, mitt första. Är 39 år.
  • Nykär15
    tovalisa skrev 2016-04-04 12:57:04 följande:

Hejsan,

antar att diskussione har flyttat över till fb? Hur gör jag för att hänga på? :)

Sök efter Malin Hansson så kan hon lägga till dig. Alternativt skriv vad du heter här så kan jag be henne att söka upp dig, förklara gärna hur din profilbild ser ut isf. 
  • Nykär15
    vicsara skrev 2016-04-04 15:36:15 följande:

Undrade detsamma. Tyst i tråden. Är det tillåtet att gå med?

Självklart !

Vi tyckte det var enklare hålla oss på Facebook bara :)

• Nykär15

Jag ber Malin komma in här och hjälpa till :) det är hon som är admin i gruppen :)

• Nykär15

Ett plus i fb-gruppen har vi :) men vi hoppas såklart vi blir fler! Själv är jag mitt i första mensen efter missfallet...

• Nykär15
    Emeff skrev 2016-04-12 06:59:04 följande:

Är det en sluten grupp på facebook. Jag kankse vill va med. Hur hittar man gruppen?

Hej!

Ja den är hemlig så att den inte går att söka upp eller se vad man skriver för andra. Den har även ett anonymt namn som inte har med bäbisbakande att göra. Jag ber vår admin kolla in här så förklarar hon hur du hittar henne :)

• Nykär15
    U76 skrev 2016-04-18 22:34:13 följande:

Hur hittar man er på fb är gärna med

Jag ber Pluttan inboxa dig :)
  • Nykär15

Vi har tyvärr stängt den för fler medlemmar då vi vill vara en liten intim grupp som nu känt varandra ett tag. Men går ju starta en till för er andra :)

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016