Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Man kan inte få hjälp via landstinget om man har barn ihop sen innan vet jag. Iaf inte i Västra Götaland som jag tillhör.

Aldrig hört att grav.symptomen är efter mannen, ska bli skoj o se. Jag hade de första tidiga symptomen på samma sätt med de andra barnen. Började med att jag frös extremt och var trött på kvällarna, inget fick upp värmen.

Börjat dra lite i äggstockarna här, ÄL borde komma inom 1-4dagar...känner mig så konstigt lugn denna månaden, liksom att jag inte kan göra nåt annat än att ligga ändå och det gör vi ju hela tiden. Däremot hade jag önskat att jag kunde veta att jag faktiskt har ÄL, det vet jag ju inte..men kommer ju kolla i sommar så fram till dess får jag utgå att jag har det och göra vad vi kan.

Käkar ju rosenrot så kommer sluta med den när jag ser ÄL-sekret eller har riktigt ont som jag brukar, då vet jag att det är nära.

Käkar även dagliga vitaminer, folsyra, probiotica och extra B12 (är vegetarian). Vad äter ni andra inför att bli gravida?

• Nykär15

JO vi får nog med gå privat. Hade läst fel, remiss måste annars vara skickad innan kvinna fyllt 39 år, man måste vara skrivna på samma adress och varit tillsammans 2 år. Så inte många rätt för oss...jag fyller år om en månad, vi är skrivna på två boenden fast vi bor varannan vecka hos varandra...bara vart ihop ett år.

Men på nåt sätt så störde det mig inte så mycket när jag läste det, jag tänkte jaha, nu får vi klara oss på egen hand. Och klart vi kan betala om det är vad som krävs så då söker vi isf privat i sommar om inget hänt då...vi kommer göra vad vi kan och då om det innebär en kostnad så får vi ta den.

• Nykär15

Kunde inte hålla fingrarna i styr när det ligger äl-stickor hemma, haft starka känningar idag...är detta positivt?? Har ju aldrig fått fullt utslag på äl-stickor...

• Nykär15

Angående det där med att ha sex så beror det lite på. Jag läste mycket om det igår kväll och då hittade jag att man ska ha sex så mycket man vill, har man inga bevisade problem med dålig spermakvalité så kan man ha sex varje dag med utan att det gör nån skillnad. Är mannen däremot äldre och kanske har lite slöa spermier så rekommenderades varannan dag. Jag är ju 39 och min kille 27 och vi har alltid haft sex varje dag så vi fortsätter med det. Produktionen av spermier styrs av efterfrågan så har man sex ofta produceras det mer, har man sällan så är det mindre och har man inte sex alls så avstannar produktionen och startar igen när man börjar ha sex igen.

Så ha sex som ni känner, runt ägglossning är det väl bra med varannan dag iaf, spermierna överlever ju 2-5 dagar i kvinnan så man måste ju inte fylla på dagligen om man inte vill.

• Nykär15
    tovalisa skrev 2016-02-19 12:05:29 följande:

Hej tjejer.

Har varit borta ett tag, men nu är jag på banan igen. Vi har precis gjort vårt första försök att få ett fjärde barn. Hade bokat tid till gyn för rutinundersökning lagom vid äl, och hon konstaterade via vul att jag hade ett moget ägg som var fem före att släppa. Så nu har vi gjort vårt bästa. Bim 2 mars ...

Härligt få se på VUL att man har ett moget ägg...hoppas ni fått till det och att det blir plus den 2/3
  • Nykär15

Jo tiden går såååå långsamt...

Tog ett äl-test idag för att se om ägget släppt, och ja, mycket svagare så det är skönt och spännande! Nu hoppas vi ägg och spermie möts och förenas!

Kommer testa tidigast nästa söndag med RFSU testa tidigt...då är det äl +10

• Nykär15

Strongt! Jag klarar inte att vänta...vill helst kika in NU och se hur det går hahaha så känner jag nåt så testar jag.,,men var sjukt skengravid förra cykeln så det var inte till nån hjälp. Har 5 test hemma så tillåter mig börja 5 dgr före BIM helt enkelt :)

Maran73 skrev 2016-02-19 19:20:55 följande:

Fusion fusion kom igeeeeen!!! Jag testar inte förrän jag ev går över tiden. Mensen är hyfsat regelbunden så... Ja. Så gör jag.

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-20 17:01:31 följande:

Min man var ju bortrest onsdag-fredag och igår var vi barnvakt. Hon somna tidigt på kvällen, vi satt uppe och pratade en stund sedan började vi ha sex då vaknade hon (fast vi var tysta hehe) så jag gick in till henne, när jag kommer ut sover mannen på soffan. Vi får se hur det går ikväll, han känner sig inte särskilt kry. Nu är snart denna ägglossning över.. :/

Jobbigt...min orkade inte prestera inatt...hade vart ute...men haft sex alla andra dgr inför och på...men ville säkrat upp. Hade däremot vid 7 i morse
  • Nykär15

Hoppet är det sista som lämnar en heter det väl...men klart vi alla fixar det!!!

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-21 21:05:26 följande:

Hur involverade är era män i eran ägglossning? hur ofta ni har sex? Att sperman ska hamna rätt vid äl? Kost? Ej bastu? M.m Vi båda vill men känner att jag är så sjukt mycket mer påläst och han får prestationsångest om jag pratar om det för mycket. Kan kännas lite tråkigt samtidigt förstår jag honom för jag kan bli lite mycket när jag vill något väldigt mycket. Sedan har jag ju försökt mycket längre än honom då jag och min förra man försökte i många år.

Min är rätt insatt, jag vet o läser mkt mer förstås men delar tankar o funderingar med han så han är med på vad som händer. Vi är ju inte ens vana att jag har mens, hade ju inte det med spiralen.
    Så vill inte känna jag måste hålla saker för mig själv...
    Min testnarkomani gällande gravtest vet han dock inte :)
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016