Inlägg från: Allex |Visa alla inlägg
  • Allex

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Maran73 skrev 2015-12-07 23:52:42 följande:

Japp, bara att köra på! Hmmm vad betyder CD?.... Förstår att det känns tröstlöst..

CD - cycle day Vilken dag i menscykeln man är.
  • Allex

Är det någon av er som tempar? Jag tempar.... Lite halvnervöst just nu, är på CD 9 efter äl och man vill ju nu att tempen ska hålla sig hög och gärna stiga.. Igår steg den jättemycket, men idag dök den.... inte bra Det är ca 6 dgr till bim..... From imorgon så brukar spottings komma...och det är inte ett bra tecken. Så...det är nervösa tider nu.....

• Allex
    Pluttan skrev 2015-12-11 20:05:18 följande:

Hur går det för er? Just nu väntar jag bara på att mensen ska sluta så man snart kan ta sikte mot äl.

Drygt att vänta. Antingen väntar man på mens eller så väntar man på äl. Speciellt stressigt är tiden innan mens tycker jag. Man kollar av alla tecken... "kommer det hända nu"?

Men det är ju inte så mycket att göra åt det.....

Men drygt är det.
  • Allex
    hoppfullsnart40 skrev 2015-12-12 15:22:35 följande:

Är mitt i ÄL dagar just nu, så det är mest vågrät ställning  håller tummarna

Hihi...vågrät ställning

Jag smörjer ju med progesteronkräm och nu har den tagit slut.. i slutet på lutealfasen! Jag beställde ny kräm i förra veckan och trodde att den skulle hinna fram. Men.... icke! Inte alls bra. En minskning i progesteronet signalerar ju "släpp slemhinnan"! Nåja, det är ju inget att göra åt....men den är väldigt tråkigt. Bäst att förbereda sig på mens på onsdag

mariatheresia-jag har hört att det finns en del som blivit gravida trots sjukdom och antibiotika, så det är inte kört än....ingen mens=fortfarande chans
  • Allex
    mariatheresia skrev 2015-12-15 06:23:46 följande:
    Kunde inte hålla mig
    Stort grattis
  • Allex
    Pluttan skrev 2015-12-17 13:24:01 följande:

Väntar på ägglossningen ska komma. Ingen stegring än på test.

Här är det  CD1 idag, Mensen kom till slut. Äl blir i slutet på året.... 

Mot försök 20!
  • Allex
    Pluttan skrev 2015-12-17 15:35:46 följande:

Då håller jag tummarna stenhårt för oss!!

Tummar hålls!
  • Allex

Gott Nytt År tjejer!

Lämnar ett spår här. Fick positivt utslag på älsticka igår em och vi har kämpat på i sängen denna gång Tempen gick upp idag så jag antar att äl håller på för fullt. Känner av det också i de nedre regionerna. Smörjning av progesteron drar igång nu också. Så - nu är det bara att "vänta". Om det inte går denna gång, försök 20 så tar vi en 2 månaders paus då jag ska smörja oavbrutet för att få till hormonbalansen, dvs göra progesteronet till det dominerande hormonet.

20 försök! Jisses! Det trodde jag Inte när vi började försöka......

• Allex
    Pluttan skrev 2016-01-01 12:03:39 följande:

Hoppas det ska ta sig :) Jag väntar nu in bim. Hoppas hoppas :)

När är bim för dig?

Kring 14 januari är det för mig.
  • Allex

DPO4 idag - och jisssses (!!!) vad tiden sniglar sig fram. Det är mycket väntan i att försöka bli gravid! Och tänk att jag har hållt på att vänta så är i hittills totalt (14 dagar * 19 försök) == 266 dagar! 

Oj, vad mycket väntan det blev när man slog ihop det så där!

• Allex
    Nykär15 skrev 2016-01-04 22:16:06 följande:

Oj ja det var ett tag! Man lever i två-veckors-cykler...hela tiden väntan. Hur gör du för att inte tänka dig tokig i all väntan du gått igenom? Går det koppla bort på något sätt??

Upp till 12:e gången var det drygt.... Blev så ledsen. Sen så vande jag mig på nåt sätt och numera är det mer som att jaja, vi får väl se om det händer.... Men, det är drygt att vänta dessa dagar fram till bim. Inte mycket att göra åt. Jag försöker fylla dagarna med det jag tycker är kul och ja...jobbet hjälper en del, tiden rullar på då.
  • Allex

Igår beställde jag gravidtetstest.... och idag dööök min temp Blir så ledsen! Visst man håller sig hyfsat vid god min emellanåt - men det är bra jobbigt när man får sådana tydliga tecken på att det inte går!

8 dagar efter äl idag... om jag nu ens haft äl. Visst stickan sa, du ska få äl och sekretet ändrade sig från fertilt till icke fertilt i samband med positivt på stickan. Men temperaturen... inte riktigt samma positiva resultat. Sååååå tråkigt bara. Man vill bara slänga in handduken... men - man vet ju att på så sätt blir det ju ingen bebis!

Ville bara skriva av mig. Det tär lite... försök 20!

• Allex
    Nykär15 skrev 2016-01-08 14:19:02 följande:

Ledsamt Allex :(

Har aldrig tempat...går den upp om man är gravid?

Ja, denföljer progesteronet som är det hormon somhöjer tempen i kroppen. Progesteronet ökar lite hela tiden och fortsätter öka när ägget fästs....
  • Allex

Liten dagsrapport. Tempen gick upp idag. Det är ett bra tecken. Men....den borde gått upp mer. Imorgon borde den gå upp ännu mer för att jag ska känna något slags hopp. Går den ner igen så är det nog högst troligt att jag inte hade äl denna månad.

• Allex

Här har tempen gått upp ytterigare, saaaakta.

Men, upp iallafall. Får se om den håller sig uppe nu. Hoppas, hoppas hoppas! Äl+11 idag. Bim på fredag. Mina spottings brukar dyka upp nu... 5-3 dgr innan bim.

Nervösa kommande dagar!

Hur går det för er andra?

• Allex
    havsblomman skrev 2016-01-11 19:50:28 följande:
    Ja jag har testat 2 ggr till, fortfarande positivt, kan knappt tor det!!
    Jag testade imorse - dels pga att inga spottings kommit och dels pga att tempen har hållit sig hög och dels pga att jag är  öm i brösten vilket jag nästan aldrig är innan mens, iallafall inte så här lång tid i förväg.

Jag tolkade resultatet som negativt eftersom det var sååååååå svagt utslag. Men jag har visat bilden för andra och de tycker att det är positivt!

Jag tror inte på det riktigt, det är ju 20:e försöket - hur kan det vara möjligt. Jag kommer inte tro på det förräns jag testar igen. Denna gång med clearblue digitalt, då slipper jag tolka streck. Jag ska köpa ett på vägen hem idag och testa igen imorgon bitti. Jag har beräknat bin på fredag - så det är tidigt än..... ifall det inte skulle bli positivt.

Testet jag testade med mäter hcgnivåer från 12 IU/L. Vi kvinnor har en liten liten hcgnivå i kroppen hela tiden och den är på 5. De flesta graviditetstester mäter från 25 . Men - om det testet jag tog imorse fick utslag, så hittade den ju nånting.. den kan ju inte hitta ingenting... så.. ja.. puh!

Jag testar imorgon och så får vi se helt enkelt.

Gaaaah!
  • Allex

Jag fyllde 42 i mitten på december.

Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.

Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt  

Nu följer 12 veckor av lite nervositet - de är ju de mest kritiska.

• Allex

Tack för alla grattis!

Det känns fortfarande overkligt.... det har inte riktigt gått in än.

Kram på Er!

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016