40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
Japp, bara att köra på! Hmmm vad betyder CD?.... Förstår att det känns tröstlöst..
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Japp, bara att köra på! Hmmm vad betyder CD?.... Förstår att det känns tröstlöst..
Är det någon av er som tempar? Jag tempar.... Lite halvnervöst just nu, är på CD 9 efter äl och man vill ju nu att tempen ska hålla sig hög och gärna stiga.. Igår steg den jättemycket, men idag dök den.... inte bra Det är ca 6 dgr till bim..... From imorgon så brukar spottings komma...och det är inte ett bra tecken. Så...det är nervösa tider nu.....
Hur går det för er? Just nu väntar jag bara på att mensen ska sluta så man snart kan ta sikte mot äl.
Är mitt i ÄL dagar just nu, så det är mest vågrät ställning håller tummarna
Väntar på ägglossningen ska komma. Ingen stegring än på test.
Då håller jag tummarna stenhårt för oss!!
Gott Nytt År tjejer!
Lämnar ett spår här. Fick positivt utslag på älsticka igår em och vi har kämpat på i sängen denna gång Tempen gick upp idag så jag antar att äl håller på för fullt. Känner av det också i de nedre regionerna. Smörjning av progesteron drar igång nu också. Så - nu är det bara att "vänta". Om det inte går denna gång, försök 20 så tar vi en 2 månaders paus då jag ska smörja oavbrutet för att få till hormonbalansen, dvs göra progesteronet till det dominerande hormonet.
20 försök! Jisses! Det trodde jag Inte när vi började försöka......
Hoppas det ska ta sig :) Jag väntar nu in bim. Hoppas hoppas :)
DPO4 idag - och jisssses (!!!) vad tiden sniglar sig fram. Det är mycket väntan i att försöka bli gravid! Och tänk att jag har hållt på att vänta så är i hittills totalt (14 dagar * 19 försök) == 266 dagar!
Oj, vad mycket väntan det blev när man slog ihop det så där!
Oj ja det var ett tag! Man lever i två-veckors-cykler...hela tiden väntan. Hur gör du för att inte tänka dig tokig i all väntan du gått igenom? Går det koppla bort på något sätt??
Igår beställde jag gravidtetstest.... och idag dööök min temp Blir så ledsen! Visst man håller sig hyfsat vid god min emellanåt - men det är bra jobbigt när man får sådana tydliga tecken på att det inte går!
8 dagar efter äl idag... om jag nu ens haft äl. Visst stickan sa, du ska få äl och sekretet ändrade sig från fertilt till icke fertilt i samband med positivt på stickan. Men temperaturen... inte riktigt samma positiva resultat. Sååååå tråkigt bara. Man vill bara slänga in handduken... men - man vet ju att på så sätt blir det ju ingen bebis!
Ville bara skriva av mig. Det tär lite... försök 20!
Ledsamt Allex :(
Har aldrig tempat...går den upp om man är gravid?
Liten dagsrapport. Tempen gick upp idag. Det är ett bra tecken. Men....den borde gått upp mer. Imorgon borde den gå upp ännu mer för att jag ska känna något slags hopp. Går den ner igen så är det nog högst troligt att jag inte hade äl denna månad.
Pluttan - någon äl i sikte?
Här har tempen gått upp ytterigare, saaaakta.
Men, upp iallafall. Får se om den håller sig uppe nu. Hoppas, hoppas hoppas! Äl+11 idag. Bim på fredag. Mina spottings brukar dyka upp nu... 5-3 dgr innan bim.
Nervösa kommande dagar!
Hur går det för er andra?
Jag fyllde 42 i mitten på december.
Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.
Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt
Nu följer 12 veckor av lite nervositet - de är ju de mest kritiska.
Tack för alla grattis!
Det känns fortfarande overkligt.... det har inte riktigt gått in än.
Kram på Er!