Kränkt av barnmorska
Jag har nästan ingen egen erfarenhet av MF då jag och maken knappt ens klarar oss till det stadiet... Så jag har inte samma problematik som du.
Med det sagt vill jag ändå säga att jag tror att jag kan relatera till det du känner. Det är jättetufft att ha svårt att skaffa barn, och oavsett orsak är det svårt att "höra hemma" någonstans, mer än möjligtvis på fertilitetskliniker där alla andra också har problematik och personalen är vana vid att det är mycket känslor inblandade.
Jag tycker att du ska ta din upplevelse på allvar. Du blev ledsen. Det var inte så genomtänkt av henne. Men som några andra skriver är det nog inte hennes bord så att säga. Hon är van vid "normala" graviditeter och att kunna förutsätta att det brukar gå vägen. Jag förstår att det måste vara jättetufft för dig.
Tror tyvärr inte att det är så mycket att göra åt saken, däremot, mer än att stå på dig när du känner dig obekväm och att vara öppen med dina känslor. Kanske ska du byta BM? Kanske bör du be om telefonnummer till deras kurator/psykolog för att få professionell hjälp med din oro?
Jag tror att du helt enkelt är en person på väldigt fel plats. Miljön är inte en du kan känna dig trygg i och personalen är inte van vid din typ av svårigheter. Jag fick själv gå och ta cellprov mitt i en djup depression på grund av min barnlöshet på en MVC som pyntat överallt med bilder och skulpturer av gravida och bebisar... Världens sötaste BM som tog jätteväl hand om mig, men jag blev ändå helt knäckt av upplevelsen.
Hoppas att du är ok och att allt kommer gå bra för dig.