pärlsnäcka skrev 2015-10-28 08:58:30 följande:
Intressant läsning, jag hade ingen större aning om dessa utredningar och hur en provrörsbefruktning gick till. Det känns som att för vissa kan hjälpen gå fort men för andra går det bara inte och slutar med adoption.
Hur såg dina närmsta veckor ut efter operationen? När kom mensen m.m? Samlag? Äl-test? Träning??
Bara 2,5 v för mig har gått.
När ska ni påbörja ivf? Lång väntetid?
Jättebra att ni accepterar läget :) tror att det är viktigt att ni har en så normal vardag som möjligt. Du verkar stark nu! Kommer gå jättebra sen. Tror på en fin bebis :) så fort ivf är klar och en graviditet börjar ta form springer de 9 månaderna iväg. Tänk så .. passa på och njut med sambon, sömnen och allt annat som påverkas av ett barn :)
Hade själv ingen koll på utredningar och ivf och massa annat när vi satte igång att försöka :) Det viktiga för mig och sambon är att få barn, inte hur, så vi är öppna inför adoption också om det inte vill sig med ivf.
Blödde ut slemhinnan efter operationen, typ som vanlig mens. Sen tog det 1 månad innan nästa mens. Hade inte sex alls den perioden, var inte så pepp på det. Hade träningsuppehåll 1 månad på lärkarens beordran, blev en massa promenader under den tiden :) Hade väl mest ont första veckan sen var det inte så farligt. Kroppen läker förvånansvärt snabbt. Hur känns det för dig?
Är en del köer till ivf, så vi räknar med att det blir nästa år, tidig vår kanske. Just nu tar vi det hela med lite ro, antar att det kommer bli mer känslor när det väl sätter igång.