• Amie77

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Tyvärr vet jag inte, jag har gjort 3 IVF:er och 1 FET, men har haft minst 5 månader mellan alla försök av egen fri vilja. Första gången blev det MA för mig också. Sen blev det en son på IVF3 och nu har jag plussat på första försöket för syskon. Jag önskar dig stor lycka till!!

• Amie77

Jag har gjort ett enda FET med detta syskonförsök och då blev jag gravid. (Bara vecka 5 än dock.) Det var en blastocyst som de satte in då.

• Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-07 22:49:26 följande:

Jag har så sjukt ont i mina bröst från och till. Vaknar flera gånger på nätterna för att jag snurrar runt på mage, klämmer brösten och vaknar av smärtan :(

Låter positivt! Men smärtsamt. :) När har du TD?
  • Amie77

Om en vecka kan du säkert testa. Jag testade 14 dagar efter ÄL och fick positivt besked inom sekunder. Håller tummarna!

För mig går det bara bra hittills. Officiell TD på torsdag och då kontaktar jag kliniken och antar att jag får besked om VUL. Nervöst!

• Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-10 09:44:06 följande:

Vet inte vad jag skall tro. Skall ju ha haft ägglossning må eller tisdag förra veckan. Alltså 9-10 dagar sedan. Tog ett test nu på morgonen mest på skoj. Ett väldigt svagt test som man ser i alla vinklar men inte vill vata med på kort. Tänkte det är ett spökstreck och tog ett till. 2 streck på den med. Kan det vara sant? Att vi lyckats? Vågar man tro på de 2 testen. Är från testlagret.

Har massor med fler test av andra sorter men vill gärna vänta med dem.

Vad tror ni?

Jag tror att det är MYCKET stor chans att du är gravid och vågar mig på ett grattis!! Du är ju så tidigt ute att strecken blir svaga.

Mitt råd: vänta två dagar så att Hcg hinner fördubblas och gör ett test till. CB digital är jättebra, men jag skulle inte prova det förrän 14 dagar efter ÄL för säkert svar.

Så kör testlagret om ett par dagar och se om strecket blivit starkare och sen kör du CB digital 14 dagar efter ÄL.
  • Amie77

Ja, jag tänker mig att de som fått plus hamnar i Höstbebisar-tråden, medan om man ska fortsätta med fler försök finns det andra trådar med bättre "tidsram" så att de i tråden hamnar ungefär lika. Finns ju en mars/april-tråd nu tror jag t.ex.

• Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-11 09:40:59 följande:

Tog test imorse med. Svaga plus.med rfsu och testlagret. Så nu börjar lyckan bubbla upp :)

Skall ta ett på tisdag med digitalt, men för ny är jag bara lycklig :)

Åh, grattis! Nu vet du! Kom till tråden jag länkade till! :D
  • Amie77

Lycka till då det är dags igen för er båda! Dessa trådar är verkligen ett stöd då man är mitt inne i en process, men jag förstår också att en paus kan behövas.

• Amie77

Jag har goda erfarenheter av CvL. Mycket bra mottagande, olika läkare varje gång dock, men det har inte jag brytt mig om. Snabba svar på mail vid frågor etc.

Resultat: har gjort 3 IVF och 1 FET hos dem.
    Plus på stickan: 3 gånger
    Barn: en son
    Nu gravid med lillasyster i vecka 18.

Jag har inget dåligt att säga om CvL faktiskt.

• Amie77

Stort grattis!!

Precis som du tänkte jag första gången jag fick plus och sedan, tyvärr, MA. Men nu behöver det ju inte alls bli så för dig! Det kanske visar sig att du KAN bli gravid och att du dessutom om nio månader har en liten i din famn. Mest troligt är det ju så. :)

Grattis igen!

• Amie77

Allt går bara bra! Är i vecka 22 nu så verkligen över mittenstrecket. Skönt att känna rörelser varje dag samtidigt som man blir orolig om det är mindre. Men så är det... så fort plusset kommit så är det mer eller mindre oro graviditeten igenom och sen annan oro efteråt också. :)

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016