• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-23 23:26:09 följande:
    Helt sant. Vart jätte positiv tills jag började läsa på google för någon vecka sedan. Men det är väl allas rädsla. Det kommer bli bra. Det känns så ikroppen. Vart inställd på detta i hela mitt liv känns det som och har ändå accepterat att detta är min resa. Har väl bara lite "resfeber" nu så hehe
    Vilken bra beskrivning. Helt klart är detta en resa och vi lider lite av resfeber. Vi kan bara försöka packa bra, ta fram bästa humöret och hoppas på att vi når drömresemålet Drömmer
  • celavie1
    loppi skrev 2016-01-24 10:19:51 följande:

Varsågod! jag klämde och krossade 5 flaskor och maken en... kändes lite stressigt! Men efter videon, gick det finemang! Nu sitter jag på ett överskott av vattenflaskor :). Tricket är verkligen att följa videon...

Måste bara dubbelkolla. Jag ska ta pregnylsprutan i morgon kväll samt sista sprayen samma kväll men visst ska jag väl låta bli menopuren i morgon. Alltså sista sprutan ikväll?

Är så rädd att välta ampullerna då jag ska lösa upp dem. Hur löste du det?
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-24 21:15:14 följande:

Är det ägglossningssprutan du menar att du ska ta imorgon kväll? I så fall ska du inte ta menopuren också samma dag. Utan bara ÄL-sprutan. Däremot blir jag lite osäker när du säger att du ska ta sista sprayen samma dag. Det gjorde inte jag. Är det synarela du tar? Men är du osäker - ring din klinik! Det hade garanterat jag gjort istället för att fråga här. För det kan ju vara så olika

Får nog ringa dem i morgon. Blir osäker nu. Ska ta ägglossning sprutan på onsdag kl 21.00. Läkaren skrev att jag skulle ta suprecur spray även på onsdag kl 20.30.
  • celavie1
    celavie1 skrev 2016-01-24 21:50:38 följande:

Får nog ringa dem i morgon. Blir osäker nu. Ska ta ägglossning sprutan på onsdag kl 21.00. Läkaren skrev att jag skulle ta suprecur spray även på onsdag kl 20.30.

Rättelse: ska ta sprutorna i morgon. Äggplock på onsdag menade jag
  • celavie1
    jewel skrev 2016-01-25 12:19:15 följande:

Nu är mina ägg plockade!!! :) 12 st blev det, känns jättebra. I morgon ska de ringa och säga hur många som blivit befruktade. Det gjorde väldigt ont men det är ju så kort tid så det var ingen fara. De lämnade två blåsor på vänster sida som var svåra att nå, de tyckte att det räckte ändå. Håll tummarna för mina ägg nu! :)

Men vad roligt! Skönt att det gick bra. Jag håller tummarna :)
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-01-25 12:32:36 följande:
    Okej. Vad trist att ha en dålig chef. Det kanske beror lite på vad man jobbar med också om man är borta. Det blir väldigt tydligt om jag är borta från jobbet då jag själv jobbar som chef. Tror att jag har tur att min är så bra. Hon fick ta de möten jag hade idag som inte kunde avbokas. Har dock en känsla av att personalen är upprörda över att jag är borta och inte går att få tag på, men jag känner att jag verkligen inte vill berätta för dem. Alldeles för privat. Mycket svår balansgång det här.
    Samma för mig. Jag har en förstående chef men är själv chef och upplever det svårt att ta ledigt på kort varsel pga mina direktrapporterande. De skulle säkert förstå men jag vill inte berätta det för dem. Precis som du säger det känns väldigt privat
  • celavie1
    anki75 skrev 2016-01-25 14:13:04 följande:

Nu är mina ägg oxo plockade. Jag fick ut 19 st!! Jag blev helt paff. Det trodde jag ju aldrig. Och det kändes ingenting.Det kommer väl nu i efterhand :/

Men oj det var många! Vad kul och vad skönt att det kändes OK! Hoppas du kommer må fortsätt bra. Jag håller tummarna för dig med :)
  • celavie1
    loppi skrev 2016-01-25 01:27:58 följande:

Kvällens drama
    Skulle ta Ovitrelle 21.45, och pennjävel funkade inte! Vi kutade ner till akuten här för att se om vi kunde få hjälp. Kl. 23.40 fick jag se en sjuksköterska. De hade inga Ovitrelle men hon kom på att man kunde ju dra ut innehållet i en annan spruta och ta. Så nu hoppas vi att det var ok och tiden inte var så himla tidskritisk. Får ringa ivf-kliniken och se imorgon... 

Ahhhh sådant där man inte behöver då det är en pressad situation. Vilken tur att ni fick assistans där. Det borde väl kunna fixas med ett par timmar senare äggplock.

• celavie1
    Pipam skrev 2016-01-25 20:22:17 följande:

Löste ut alla mediciner idag! En hel kasse med hem... Haha! Jag får menopur, orgalutran och Otrivellen.

Korta protokollet... Är inne på dag 2 med provera så trolig sprutstart är runt 5/6/7 feb.

Ha ha vet hur det där var. Fick röja rent ena grönsakslådan så allt som skulle vara kylt fick rum
  • celavie1
    loppi skrev 2016-01-25 21:35:16 följande:

Uppdatering ovitrelle-gate,

Tiden flyttades bara framåt så nu skall jag in runt lunch istället. Det vart lite svettigt innan jag fick tag i sjuksköterskan.

Bra att veta om någons ovitrelle penna inte funkar. Sug upp innehållet i en annan spruta och ta så fort ni kan.

Imorgon äggplock... äntligen!

Men vad skönt loppi! Försök koppla av lite nu och vila inför i morgon. Kommer gå så bra och vad skönt för dig och få det gjort
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016