Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Cb digital visade Gravid 2-3 veckor idag 1 dag före testdag!! Jippppppppiiiiiii , äntligen!!!!!!
Cb digital visade Gravid 2-3 veckor idag 1 dag före testdag!! Jippppppppiiiiiii , äntligen!!!!!!
Ja, först ÄL sprutan och sen schemalagt liggande. Sen började jag med luutinus dagen efter beräknad ÄL. Kommer ta 4 paket totalt vilket blir 4 veckor. :)
Jadu, för de sa till mig att ta det! :)
På fass står det såhär :
"Lutinus är avsett för kvinnor som behöver extra progesteron under tiden de genomgår behandling i ett program för assisterad befruktning (ART).
Progesteron verkar på livmoderslemhinnan och hjälper dig att bli gravid och behålla graviditeten när du behandlas för infertilitet (ofrivillig barnlöshet)."
Du får fråga din klinik om du är osäker. :)
Många som har PCO som jag har, smörjer med receptfri progesteronkräm efter ÄL och framåt då det kan "hjälpa". Så tänker att detta är samma sak fast tablettform.
Jaja, behandlingen är ju individuell och innan IVF har jag fått hjälp med stimulering i tablettform innan som inte hjälpt. Jag behövde förmodligen ÄL sprutan + luutinus för att det skulle ta sig.
Förra söndagen tog jag ju min otrivelle spruta. Tog ett gravtest idag för att kolla om sprutan gått ur. Fick negativt. Är sprutan ute ur kroppen då? Har läst det i andra grupper. Men mina bröst är fortfarande jäyte ömma och spännda. Bröstvårtorna skall vi inte ens prata om och alla spänningar i magen till och från. Tänkte de skulle avta med. Men kanske hänger kvar ett tag till. Är medveten att det är ingen ide att fundera om det är gravkänningar. Är ju så tidigt och vi vet väl alla att det är svårt att veta skillnaden på sina känningar efter behandlingar :(
Det borde innebära att sprutan gått ur. Det är svårt med resten av känningarna. Kan vara Lutinus som spökar. Men det kan också vara tecken på graviditet. Det är skitsvårt, men bara att vänta och se. Håller tummarna för er!
Ja, Ovitrellen är helt klart ute ur systemet om du testat negativt. Får du ett streck framöver så vet du till 100 att det inte är sprutan. :)
Jag har så sjukt ont i mina bröst från och till. Vaknar flera gånger på nätterna för att jag snurrar runt på mage, klämmer brösten och vaknar av smärtan :(
Låter positivt! Men smärtsamt. :) När har du TD?
Om en vecka kan du säkert testa. Jag testade 14 dagar efter ÄL och fick positivt besked inom sekunder. Håller tummarna!
För mig går det bara bra hittills. Officiell TD på torsdag och då kontaktar jag kliniken och antar att jag får besked om VUL. Nervöst!