• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

lallallalla skrev 2016-02-03 20:59:32 följande:

Hur har ni andra mått efter äggplock? Jag tänkte plocka fram kläder till morgondagen ikväll och insåg att jag inte har några byxor som räcker till. Jag är fortfarande svullen och även om det inte gör så ont så är jag typ öm och irriterad över magen. :(

Jag mådde sisådär. Hade ont i äggstockarna och kände mig svullen. Ta något som sitter löst och ledigt runt magen. Jag hade typ mjuka leggings och en stor tröja.
  • BK1986

Nu är jag på RD5. Tiden går liiite fortare nu iallafall. :) Jag har dock fortfarande ont i mina äggstockar. Det känns som lite starkare ägglossningssmärta, men jag tror att det beror på att äggstockarna håller på att gå tillbaka till det normala.

Utöver det har jag ont i brösten och är vansinnigt trött. Från lunch och till läggdags vill jag bara lägga mig och sova en stund. Kan det vara Lutinus som spökar tro? ;) Hur har ni andra det?

• BK1986
    Storadrömmar skrev 2016-02-04 12:46:41 följande:

Sitter just nu hemma och jobbar. Men det är svårt att koncentrera sig, fast man ändå sköter sig. Men märker att jag flera gånger kollar kalendern och tittar på vilket eventuellt datum som infaller om 9 månader.

Vet att man ska ha is i magen och ta en dag i taget, men det känns på nått sätt skönare att våga tro nu än att bli besviken på tant röd som envisats med att dyka upp alla år av försök.. *ler*

Har inte druckit nån alkohol sedan i julas och undrar nu om jag vågar ta och dela en flaska vin med min man i helgen... Blir ju äggplock först fredag nästa vecka.

Minns inte vad sköterskan sa om alkohol ?

Förstår dig! De senaste månaderna har jag inte varit en särskilt bra anställd. Har ägnat delar av arbetsdagen åt att fundera och googla på olika saker. Under själva behandlingen har jag försökt att ta det steg för steg. Men nu när jag ruvar så är det bara en enda lång väntan. Försöker dock tänka som du och vara glad i förskott. :)

Man ska väl helst undvika alkohol, men jag har försökt leva som vanligt under behandlingstiden. Drog ner på både nikotin och alkohol och nu avstår jag helt. Men jag tror inte att det gör någon skillnad om du dricker ett glas vin en vecka innan ÄP. Särskilt om du inte druckit sedan i julas! :)
  • BK1986
    loppi skrev 2016-02-04 19:21:35 följande:

Ruvdag 7 och "molvärk" i nedre regionerna... får se om det håller sig till testdag 9 Feb. 

RD 6 här. Fick mensvärk idag som typ "stack till" och sen gick över. Kan lika gärna vara en fis på tvären, men man analyserar ju ALLT. ;)

Håller tummarna för att din molvärk är ägget som fastnat och börjat växa. :) Har du 9/2 som officiell testdag?
  • BK1986
    jewel skrev 2016-02-05 04:41:37 följande:

Jag vaknade för en stund sen o behövde kissa så jag gick upp o tog ett gravtest. Jag är gravid!!! Ruvardag 9, samma dag som jag plussade med dottern. Känns helt otroligt, trodde faktiskt inte att det hade gått vägen. Nu hoppas jag bara att det stannar o blir en bebis i oktober!

Stort grattis!!!
  • BK1986

Varnar redan här i början för ett mycket negativt inlägg så att ni som inte vill läsa kan hoppa vidare redan nu. ;)

Vet inte hur ni andra känner, men för mig är sociala medier rent plågeri. Barnbilder går väl an, men de ständiga bebismagarna, ultraljudsbilderna och filmerna på när bebisen sparkar inne i magen förstör mig. Och det är så svårt att bara låta bli att gå in också. Det gör så ont att andra får gå runt och vara gravida utan att ha kämpat ens lite samtidigt som vi sitter här och går genom behandlingar och självplågeri för att få uppleva samma sak. Livet kan vara så orättvist.

Idag har jag mensvärk dessutom vilket gör mig skiträdd att det inte gått vägen. Är såklart glad för er som plussat, men rädd för min egen skull. Så många känslor som man kastas mellan. Är mycket glad att ha hittat denna tråd. Det är så skönt att vi alla kan dela med oss av tankar, känslor och funderingar där vi sitter i denna båt.

Nu är det slutraljerat för denna gång. ;)

• BK1986
    Ingensmamma skrev 2016-02-05 14:56:13 följande:

Jag förstår precis vad du menar! Jag blundar varje gång jag ser en ultraljudsbild. Bröt ihop fullständigt när en nära vän berättade att hon var gravid...efter första försöket. Hon bara bestämde sig för att det var dags att skaffa nummer två och så tjoff var det klart.

Och icke att förglömma alla kommentarer (säkert i all välmening), senast igår i omklädningsrummet på jobbet: "åh, jag hörde att du ska ha en liten bebis" och jag bara "eh, va?". Eller min favorit: "när ska ni skaffa barn då?"

Min största rädsla är för vad som kommer att hända om jag kommer att förbli barnlös. Vilka copingstrategier ska jag använda för att klara av att möta kvinnor med barnvagn, bilder på sociala medier, barnsnack i fikarummet osv.

Vi är många som lider i det tysta! Stor kram

Det är samma med mina vänner. Har två stycken som väntar nummer 2 där det bara gått hur lätt som helst. Bröt själv ihop när min bästa vän berättade att de väntade andra barnet. Tur att hon vet hur det ligger till och är förstående.

Ånej! Man får inte fråga sånt! Vad är det för fel på folk egentligen. Fick frågan om jag väntade barn på midsommar förra året. Då var vi mitt uppe i Pergotimebehandlingarna.

Ni tänker inte på adoption som ett alternativ?

Kram!
  • BK1986
    stajlish skrev 2016-02-05 15:10:51 följande:

Det ÄR orättvist! Sjukt bittert.. man blir både arg och ledsen pga det! Vissa får barn hur lätt som helst, o vi får kämpa med diverse hormonbehandlingar osv...inte okej! Mensvärk hade jag med, typ molvärk o jag trodde de va mensen som var på g.. men de va de inte..de va tydligen växtvärk! Så de behöver inte betyda att de är kört! När är din TD? 

Håller verkligen tummarna för det! Idag är jag på RD 7 med ett tvådagars embryo. Har egentligen TD den 17/2, alltså 21(!) dagar efter ÄP. Men om du plussat idag så tänker jag att jag kanske kan testa på söndag. Är dock rädd för falska besked. Det känns på något sätt tryggt att inte veta. Då är det åtminstone inte negativt iallafall.
  • BK1986

Just nu velar jag otroligt mycket om när jag ska göra första testet. Min sambo vill absolut att vi ska vänta till testdagen (21 dagar efter ÄP) medan jag tycker att 14 dagar efter är mycket mer rimligt. Är idag på RD 9 och dag 11 efter ÄP. Har i vanliga fall en lutealfas på 14-16 dagar. Är livrädd för ett minus men vill hellre veta än att överraskas när blödningen kommer. Det är så svårt det här...

• BK1986
    loppi skrev 2016-02-07 09:14:56 följande:

RD 10 & "molvärk". Har tagit två tidiga grav test och de har varit klart neg. Tror inte det har tagit sig. Trist. Har inte några andra gravid känslor förutom svintrött runt 21 varje kväll, men det är nog cyklogest som spökar. Maken är super besviken.

Förstår dig. <3 RD 9 här och mensvärk. Har inte vågat ta något test än. Men håll ut! Än så länge kan det bli ett plus! När har du TD?
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016