Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Hur många är det här där det beror bara på er man?
Hur många är det här där det beror bara på er man?
Ok hur många försök har ni gjort?
Hej
Jag vet inte vad som gäller idag inom Västra Götaland med avtal och vårdgarantier. Men i sommras skickades vår remiss till Sahhlgrenska. Vi ringde dit och då visste de att köerna var 7-8 månader. Så vi fick direkt (utan att vänta 3 månader) välja en annan vårdgivare, vi valde Carlanderska. I oktober hade vi det första mötet och i november gjorde vi vårt första IVF, som inte tog sig. Nu i januari ska vi göra en FET. Så för oss tog det faktiskt bara 3 månader innan vi var igång med behandlingen. MEN det tog 100 samtal och mail. Man blir bollad mellan fri vårdval och vårdgaranti, ingen hade koll på något. Sedan när vi väl fick betalningsförbindelse så skickades inte journalen till CA. Det tog två veckor innan vi upptäckte det.
Hoppas Sahlgrenska ff har avtal med de privata kliniker så att alla ni som väntar kan få hjälp lite tidigare,
[quote=76232815][quote-nick]stajlish skrev 2016-01-15 16:47:49 följande:[/quote-nick]Jag var SJUKT nervös inför äggplocket. Men det gick jättebra! Inte alls så farligt som jag läst om.. Man får bedövning och det går fort! Under en kvart :) Och morfinet för susen, jag behövde bara ta lite lite grann för det knappt kändes. Så inget att va nervös för! Jag hade dock mer ont efteråt, grov mensvärk ungefär o var svullen i magen två dagar efter, men det tror jag var Lutinusens verk! Kommer gå jätterbra! Lycka till på ditt äggplock!
Kram[/quote
Tack snälla du för ord som verkligen behövdes. Berättade för min chef idag och som förvånat nog var riktigt stödjande och bra. Behövde inte oroa mig för ledigheter och så och det var ju skönt att få höra.
Kram!