• stajlish

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Fredag skrev 2016-01-04 10:07:48 följande:

Hur många är det här där det beror bara på er man?

Så är det hos oss, allt är bra med mig på alla plan, men mannen har lite få simmare! Därav IVF!
  • stajlish
    Fredag skrev 2016-01-04 20:20:07 följande:

Ok hur många försök har ni gjort?

Ett ET som misslyckades o nu ska vi göra FET i mitten av januari. Ni då?
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-01-05 16:01:14 följande:
    ET = embryo transfer (färskt)
    FET = frozen embryo transfer

Om de va de du undrade över :)
    Tack för att du svarade innan jag hann se det :)
  • stajlish
    Fredag skrev 2016-01-05 16:20:38 följande:
    Vi börjar med korta programmet i mitten av januari.
    Ok, spännande! Lycka till!
  • stajlish
    malre skrev 2016-01-05 14:49:00 följande:

Hej

Jag vet inte vad som gäller idag inom Västra Götaland med avtal och vårdgarantier. Men i sommras skickades vår remiss till Sahhlgrenska. Vi ringde dit och då visste de att köerna var 7-8 månader. Så vi fick direkt (utan att vänta 3 månader) välja en annan vårdgivare, vi valde Carlanderska. I oktober hade vi det första mötet och i  november gjorde vi vårt första IVF, som inte tog sig. Nu i januari ska vi göra en FET. Så för oss tog det faktiskt bara 3 månader innan vi var igång med behandlingen. MEN det tog 100 samtal och mail. Man blir bollad mellan fri vårdval och vårdgaranti, ingen hade koll på något. Sedan när vi väl fick betalningsförbindelse så skickades inte journalen till CA. Det tog två veckor innan vi upptäckte det.

Hoppas Sahlgrenska ff har avtal med de privata kliniker så att alla ni som väntar kan få hjälp lite tidigare, 

Hej, då ska vi göra FET ungefär samtidigt =) Vi gjorde vår första IVF i november som inte heller tog sig, så nu hoppas vi på vår enda blastocyst i frysen :)
  • stajlish
    malre skrev 2016-01-07 08:44:27 följande:
    Då håller jag fingrarna för oss båda :)
    Jag med! =)
  • stajlish
    loppi skrev 2016-01-13 20:57:02 följande:
    Listan:

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. ÄP!?

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart v. 2-3?

Iskristall, 39 år, IVF 2 januari/februari (har inga datum än)

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1
    Hänger på!

Stajlish, 31 år, FET v.3
  • stajlish
    Mariana79 skrev 2016-01-14 18:05:11 följande:
    Tack för att du delar med dig. Jag har aldrig gjort äggplock förut. Så det ska både bli spännande och nervöst. Kram!
    Jag var SJUKT nervös inför äggplocket. Men det gick jättebra! Inte alls så farligt som jag läst om.. Man får bedövning och det går fort! Under en kvart :) Och morfinet för susen, jag behövde bara ta lite lite grann för det knappt kändes. Så inget att va nervös för! Jag hade dock mer ont efteråt, grov mensvärk ungefär o var svullen i magen två dagar efter, men det tror jag var Lutinusens verk! Kommer gå jätterbra! Lycka till på ditt äggplock!

Kram
  • stajlish
    Mariana79 skrev 2016-01-15 18:37:58 följande:

[quote=76232815][quote-nick]stajlish skrev 2016-01-15 16:47:49 följande:[/quote-nick]Jag var SJUKT nervös inför äggplocket. Men det gick jättebra! Inte alls så farligt som jag läst om.. Man får bedövning och det går fort! Under en kvart :) Och morfinet för susen, jag behövde bara ta lite lite grann för det knappt kändes. Så inget att va nervös för! Jag hade dock mer ont efteråt, grov mensvärk ungefär o var svullen i magen två dagar efter, men det tror jag var Lutinusens verk! Kommer gå jätterbra! Lycka till på ditt äggplock!

Kram[/quote

Tack snälla du för ord som verkligen behövdes. Berättade för min chef idag och som förvånat nog var riktigt stödjande och bra. Behövde inte oroa mig för ledigheter och så och det var ju skönt att få höra.

Kram!

Va skönt, jo men så var det verkligen. Jag var otäckt nervös inför äggplocket, hatar sprutor och nålar... men det var SÅ över förväntan! Det jobbigaste var smärtan efteråt men det är ändå okej...så jag hade oroat mig i onödan. När ska du på äggplock? Va skönt att din chef var stödjande o bra!

Kram
  • stajlish
    Mariana79 skrev 2016-01-16 14:55:01 följande:
    Jag vet inte exakt när äggplock blir. Mensen startar om 2 veckor så då ska jag börja med sprutorna. Hur lång tid tar det mellan Sprutstart och äggplock?

Är det som en vanlig cykel, att äl blir ca 2 veckor innan mens? Eller kommer äl tidigare eftersom man sprutar?

Kram!
    Jag gjorde långa protokollet, spraystartade 28/10, sprutstartde 12/11 och äggplock 26/11 =)

Kram
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016