• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Nu har de ringt från kliniken. Av mina 14 ägg var 9 stycken mogna. Av dessa är det endast ett som blivit befruktat. Planerad återföring imorgon om det fortsätter att utvecklas som det ska. Är så oerhört besviken även om jag vet att det bara är ett befruktat ägg som krävs för att det ska gå vägen. Känns som ständiga motgångar och så otroligt orättvist.

• BK1986

Alltså 1000 tack för alla fina värmande peppande ord. <3 Det är verkligen ett lotteri. Vi ömsom gråter av besvikelse, ömsom hoppas på den lilla som ligger där i värmen och väntar.

För att flika in i badpratet så fick jag stränga order om att inte bada i varesig badkar eller bassäng eller ha samlag på två veckor. Så jag tänker att det är bäst att helt enkelt låta bli pga infektionsrisken.

• BK1986
    celavie1 skrev 2016-01-28 16:32:12 följande:

Som jag skrev igår så fick de ju bara ut ett ägg från mig. Har suttit på nålar idag och väntat på att sjukhuset skulle ringa och säga att vårt lilla ägg gått förlorat och att vi inte behöver åka in i morgon. Verkligen plågsamt och vänta. De har inte ringt ännu tack och lov. Vi får se hur det går. 

Håller tummarna så hårt jag bara kan för att vi båda får bli ruvare imorgon. Det är allt vi kan göra. KRAM! <3
  • BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-27 14:25:51 följande:

Äggplock klart här oxå. Tyckte det gick helt ok och det är skönt att ha det gjort. Fick oxå ut 14 ägg så nu blir det en nervös väntan..!

Hur gick det för er? Tänker på dig eftersom vi plockade samtidigt och fick lika många ägg. <3
  • BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-29 09:36:32 följande:

Hej! Det har gått bra än så länge vad vi vet.. 10 befruktade igår. Dock var delningen dag 2 det kritiska förra gången då vi bara fick ett som delade sig (dock väldigt bra då det blev dottern:)). Så mycket kan hända ffa känns det som men tycker nåt borde bli bra...

Vad drygt att ett blev befruktat hos er. Gjorde ni vanlig befruktning eller ICSI? Håller tummarna att det är ett superägg!!

Å vad roligt för er! Håller tummarna att de delat sig som de ska.

Ja det känns som att allt hänger på en mycket skör tråd. Vi gör vanlig befruktning då det inte är konstaterat något fel på någon av oss. Om det inte går vägen denna gång så antar jag att vi får göra ICSI nästa gång. Ni då?
  • BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-29 17:11:16 följande:

Hur har det gått för er idag? Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och så skulle dom odla vidare några andra för ev frys. Så nu ruvas det:)!

Vi har just satt in ett fyrcelligt som var i full gång att dela sig igen när vi fick se det på skärmen. :) Så nu ruvas det här också. Vi fick ju inga till frysen, men vi hoppas innerligt på denna lilla pryl. <3 När fick ni TD?
  • BK1986

Tusen tack för alla grattishälsningar! :) <3 Nu ska jag bara sluta noja över den blodblandade flytning som kommit ut tillsammans med hela Lutinustabletten på vägen hem. :/

• BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-29 18:09:45 följande:

Åå grattis! Glad att höra! Så coolt att få se embryot hålla på och dela sig. På ett sätt är det ju ingen tvekan om vilket embro man ska sätta in när det bara finns ett och det dessutom ser fint ut. Så var det för oss förra gången. Nu verkade det istället ha varit svårt att välja o då tänker jag att man lika gärna kan ha tagit fel.. Om vi inte åkt så långt hade vi säkert blivit erbjudna femdagarsodling men funkade inte nu när vi redan åkt.. Jaja, är ju ett lotteri så nu får vi bara försöka släppa det här ett tag och leva som vanligt :)!

Ja man får ju hoppas att det fortsätter dela sig som det ska. :) Det kommer alldeles säkert gå jättebra för ert lilla ägg också! Har det delat sig som det ska så ska det ju vara lika bra. :)

När fick ni testdatum? Vi fick 17/2 vilket jag tycker låter jättelångt bort. 20 dagar! Är det inte att ta i lite?
  • BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-30 07:25:03 följande:

17 dagar från äggplocket tror jag dom sa så det borde bli kring 13 feb. Men vet att vi skulle vänta 20 dagar senast. Det är ju lite väl långt men dom vill väl ha marginal och vara på den säkra sidan. Men jag tycker du får tjuva lite:)!

Då har jag också tänkt testa den 13:e. ;) Konstigt att det skiljer trots att vi både haft ÄP och återinförande samtidigt. Nu kan vi bara hålla tummarna. :)

Har du kvar några känningar av ÄP?
  • BK1986
    celavie1 skrev 2016-01-30 10:57:51 följande:

Vårt lilla ägg blev det inget med. Fick beskedet igår. Det blev inte befruktat trots bra spermaprov. Kändes som någon dött. Ville fan slå sönder något och skrika. Hade nog gjort det om jag inte varit på jobbet. Istället tvingade jag mig att le och försöka avsluta det mest brådskande. Fick höra att jag såg sjuk ut av en kollega. Tänkte svara att Ja jag är svårt sjuk i själen just nu! Men hummade istället fram något om migrän. Jag vet ju att man inte ska hoppas för mycket, framförallt inte från första försöket, men det hjälps inte. Jag är en sådan människa med för många känslor! Ska kontakta sjukhuset på måndag och höra om de har någon idé om fortsättning.

Har läst alla era inlägg och ömsom gläds och gråter åt våra vedermödor. Man blir ödmjuk av det här....

Beklagar verkligen! Så jädra orättvist. Det är helt okej att bryta ihop. Men ni kommer ta er genom detta och hitta ny energi för nästa omgång. Man blir verkligen ödmjuk. Det är bara en mycket hård väg livet har skickat en på. <3
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016